تاریخ پست:1396/6/19 15:52
خبرنگار امرداد: پوروچیستا رستمی

گهنبار پیته‌شهم‌گاه شنبه 18 شهریورماه 1396 خورشیدی در كليسايي در شهر بلويوِ ايالت واشنگتن برگزار شد.

آیین اوستاخوانی گهنبار پایان تابستان را موبديار جمشيد پور اسفندياري بر دوش داشت. موبدیار اسفندیاری در این آیین پیرامون پیشینه‌ی گهنبار و آیین سدره‌پوشی نیز سخن راند.

گفتنی است این چهره از گهنبار از روز اشتاد تا روز انارام در گاهشمار زرتشتی که برابر با 21 تا 25 شهریورماه در گاهشمار رسمی کشور ایران است، برگزار می‌شود. در این چهره، آفرینش زمین پاس داشته می‌شود.

0114


تاریخ پست:1396/6/19 15:52 اشتراک گذار ی در تلگرام
شمار بازدید :976

دیدگاه هموندان

نام : اردشیر جوانمردی زمان : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ _ ۱۶:۰۹:۵۰

چرا گهنبار رو در کلیسا خواندند؟؟

نام : ... زمان : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ _ ۲۰:۵۶:۵۴

چون انجمن جایى نداره و در هر مراسمى مجبور هستیم کرایه کنیم.

نام : نکته بین زمان : ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ _ ۲۲:۵۷:۵۶

بادرود به آقای اردشیرجوانمردی این عزیزان با تعداد کم این مراسم را به جا آوردند. هدف برگزاری گهنبار و همازوربیم است مهم نیست مکانش کلیسا باشد یا مدرسه یا ..... کما اینکه چند روز پیش تو بی بی شهربانو شهرری با همت تعدادی از همکیشان گهنبار خوانده شد

نام : همکیشی از واشنگتن زمان : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ _ ۰۸:۳۸:۴۱

در جواب سوالی که پرسیدند چرا کلیسا،چون در ایالت واشنگتن دربمهر وجود ندارددر. سالنی که متعلق به یک کلیسا هست برنامه برگزار میشه که توسط انجمن برای بعضی از برنامه ها کرایه شده

نام : گشتاسب زمان : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ _ ۱۳:۳۶:۲۲

مگر کلیسا چه ایرادی دارد؟؟؟؟؟؟؟جای تاسف است که هنوز اینگونه می اندیشیم.

نام : بهمردی زمان : ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ _ ۲۲:۰۱:۵۸

به نظر من هم حفظ آیین ها مهم است و این ابتکار عمل همکیشان به این دلیل که از کلیسا برای انجام آیین هایشان استفاده کرده اند قابل تحسین است.

نام : همنشين زمان : ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ _ ۱۸:۴۶:۵۶

ولى اى کاش که میشد همه دست همکارى میدادند و معبدى براى زرتشتیان واشینگتن ساخته میشد.

نام : آناهیتا زمان : ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ _ ۰۸:۳۷:۴۲

با درود فراوان از توجه همکیشان عزیز الان بیشتر از شش سال است که مراسم دینی در کلیسا یا پارک های عمومی برگزار میشود و به همت موبدیارپوراسفندیاری این مراسم مطابق سنت ایرانی با حضور همکیشان بهدین حفظ میگردد .امید داریم که روزی این مراسم در یک در مهر برگزار گردد که در ایالت واشنگتن با دهش خیرین تاسیس گشته باشد. در ایالت واشنگتون حدود دویست همکیش زندگی میکنند.

ثبت دیدگاه

نام

رايانامه

ديدگاه

دیدگاه خصوصی است بله

برای ثبت دیدگاه عبارت امنیتی تصویررو به رو را وارد کنید.



مطالب مرتبط

نظر سنجی

جای کدام درس در سامانه‌ی آموزشگاه‌ها خالی است؟

هموندی در خبرنامه

آدرس رایانامه (:ایمیل) خود را وارد کنید تا خبرنامه ی امرداد روزانه نوشتارهایمان را برای شما بفرستد