لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، 20 شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا بیست‌وپنجمین روز ماه شهریور در گاه‌شمار زرتشتی است.  نام این روز «ارد» است.

روز «ارد» که در یشت‌ها «ارد ایزد» است، خواهر امشاسپندان خوانده می‌شود و یکی از یشت‌های اوستا به نام او «ارت یشت» نامیده می‌شود. ایزد ارد یا «ارت»، در اوستا «اشی ونگوهی» است که چم(:معنی) آن توان‌گری، خواسته و دارایی است و به چم «خوب و نیک» نیز آمده است. ایزدی است که همه خوشی‌ها و آسایش‌ها به او ویژه شده است.

آموزش‌های اشوزرتشت آرامش درونی را همراه با توان‌گری و به‌دست آوردن خواسته‌ها سفارش می‌کند. هر زرتشتی برای به‌دست آوردن خواسته‌های خود از راه درست و راست، کار و کوشش می‌کند. در سرود «اشم وهی» آمده است: «خوشبختی از آن کسی است که در پی خوش‌بختی دیگران باشد». زرتشتیان در این روز جامه نو می‌پوشند، به سفر می‌روند و سالمندان را یاری می‌کنند. مسعود سعد نیز پیرامون این ایزد می‌سراید « ارد روز است فرخ و میمون / با همه لهو و خرمی مقرون».

زرتشتیان

  • فردا دومین رو از پیکارهای فوتسال بانوان جام «ایراندخت» است. زرتشتیان می‌توانند برای دیدن این پیکارها به تالار یگانگی یزد بروند.

فرهنگی

  •   نمایشگاه نقاشی «تهران قدیم» در گالری ویستاپلاس برگزار می‌شود. هنرمند این نمایشگاه نسیم امیری سیاوشانی است. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از ساعت ۱۶ تا ۲۰  به نشانی: خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره‌ی ۱۱ بروند.

 

  • rezvan1فردا، آیین گشایش نمایشگاه نقاشی رضوان محمدی است. در این نمایشگاه نقاشی، تیرگی و روشنی رنگ‌ها برای بینندگان به نمایش در آمده است. دوست‌داران می‌توانند از ساعت 17 تا 21 از این نمایشگاه در فرهنگسرای ارسباران به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی دیدن کنند و برای آگاهی‌های بیش‌‍‌‌‌تر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند.

 

 

  • be nafe bimaran asab2نمایشگاه گروهی خوش‌نویسی و نگارگری در گالری ابن‌سینا برگزار می‌شود. این نمایش‌گاه آثار هنرمندانی هم‌چون غلامرضا امیرخانی، استاد جواد بختیاری، مسعود مهدی‌خانی، اکبر دییری، بهزاد غریب پور، فریده فاضلی نژاد، پگاه فردوسی و سعید علیزاده را به نمایش در آورده است.

ساعت بازدید از این نمایشگاه 17 تا 21 است و دوست‌داران می‌توانند به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی بروند و از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

 

 

  • از ساعت 17 روز شنبه، 20 شهریورماه 1395 خورشیدی،  آلبوم «تو خوبی» مهران مستی رونمایی خواهد شد. در این رونمایی هنرمندانی هم‌چون جمشید مشایخی، نصرالله رادش، محسن افشانی، یوسف مرادیان، سعید شهروز، مسعود خادم، مهدی مدرس، مهدی مقدم، نریمان، سعیدعرب، امیر مولایی، نیما علامه، سعید سام و مهدی اسدی باشنده خواهند بود.

دوست‌داران می‌توانند به تالار فرهنگسرای ابن سینا بروند و از این رونمایی دیدن کنند.

  • galile4نمایش‌نامه خوانی «دادگاه گالیله» که نوشته‌ی برتولت برشت است، درفرهنگ سرای ارسباران  اجرا می شود.

هنردوستان می‌توانند از ساعت 20 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی بروند و از این نمایش‌نامه خوانی دیدن کنند.

 

 

 

 

 

 

 

  • aster5نگارخانه والی میزبان نمایشگاه نقاشی به نام «آستر» است.

ساعت بازدید: 16 تا 20

نشانی: میدان ونك، خیابان شهید خدامی، شماره 72

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09