لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، 15 شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا بیستمین روز ماه شهریور در گاه‌شمار زرتشتی است.  نام این روز «ورهرام» است.
ورهرام، ایزد پیروزی و سرافرازی است. در این روز زرتشتیان هم‌چون نیاکان خود، در زیارت‌گاه «شاهورهرام ایزد»(زیارتگاهی در شهرها و روستاهای زرتشتی‌نشین) گردهم می‌آیند و با خواندن اوستا برای خود، خانواده و همه‌ی مردم کشور، آرزوی پیروزی و سربلندی می‌کنند.
از آیین‌های این روز پختن آش، سیروگ و پخش شیرینی و نخود مشکل‌گشا است. نماد این روز نیز گل «سنبل» در دین زرتشتی است.

برنامه‌های دوشنبه، 15 امردادماه 1395 خورشیدی

زرتشتیان

فردا سی‌ونهمین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران است که از ساعت 18 و 30 دقیقه در محل انجمن زرتشتیان تهران برگزار می‌شود. زرتشتیان می‌توانند در این نشست هفتگی شرکت کنند.

نام‌نویسی سرویس آموزشگاه‌های زرتشتی تا 18 شهریورماه ادامه دارد.

زرتشتیان در ورهرام روز به شاه‌ورهرام‌ایزد می‌ر‌وند و اهورامزدا را به پاس داده‌های نیکش ستایش می‌کنند.  

فرهنگی 

borjasنمایشگاه نقاشی «بُرجاس»، آثار هنرمندانی هم‌چون شقایق شعبانی و حمید اسد‌زاده را به نمایش درآورده است. دوست‌داران می‌توانند از ساعت  16 تا 20 به گالری آران به نشانی کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 بروند و از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

نمایشگاه طراحی محمدرضا رهبر نیز در گالری «آیریک» به نمایش در آمده است. این نمایشگاه از ساعت 17 تا 21 میزبان دوست‌داران است.
نشانی: اتوبان ستاری، بلوار فردوس، شرق نبش وفا آذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه سوم

 

باشگاه فیلم «ایران زمین» در تالار آمفی‌تیاتر فرهنگسرای ابن‌سینا به نمایش درخواهد آمد. دوست‌داران می‌توانند ساعت 17 به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران‌زمین شمالی بروند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09