لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، 14 شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا نوزدهمین روز ماه امرداد در گاه‌شمار زرتشتی است.  نام این روز «فروردین» است.

روز «فروردین» که به زبان پهلوی «فرورتن» است، از زبان پارسی باستان «افرورتینام» گرفته شده و به چم فروردهای پاکان و فروهرهای پارسایان  است. فروردین همان فروهر است. فروهر ذره‌ای نور اهورایی است كه در بدن هركس نهاده شده تا روان را به راه راست راه‌نمایی كند. فروهر هیچ‌گاه آلودگی به خود نمی‌پذیرد و پس از مرگ بدن، فروهر راه بالا را می‌پیماید و به سرچشمه خود می‌پیوندد.

زرتشتیان در این روز جامه(:لباس) نو می‌پوشند و از درگذشتگان خود یاد می‌کنند. گل «تاج خروس» نماد این روز در دین زرتشتی است.

 برنامه‌های فردا، 14 شهریورماه 1395 خورشیدی

 

vatanamنمایشگاه خوشنویسی و نگارگری هنرمندان و استادان معاصر با نام «وطنم ایران» در فرهنگسرای ابن‌سینا به نمایش در خواهد آمد. دوست‌داران می‌توانند از ساعت 15 تا 21 از این نمایش‌گاه به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران‌زمین شمالی بروند.

 

نمایشگاه انجمن هنرمندان نقاش ایران تا 21 شهریورماه از ساعت 14 تا 21 میزبان هنردوستان است. خانه هنرمندان به نشانی خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، نگارخانه استاد ممیز میزبان این برنامه است.

 

 

 

 

shamvcheraghنگارخانه مهروا میزبان نمایش‌گاه نقاشی « شمع و چراغ‌ها را خاموش کنین» است.

ساعت بازدید: 17 تا 21

نشانی: خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38، نگارخانه مهروا

 

 

 

gerehhaپریسا رضایی‌جواهری آثار خود را در نمایشگاهی با نام «گره‌ها» به نمایش درآورده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ساعت 16 تا 20 است.

دوست‌داران می‌توانند به نگارخانه کاوه به نشانی خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، خیابان دولتشاه غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، شماره 26 بروند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30