لوگو امرداد
هموند پیشکسوت هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران و انجمن اشا

رستم بهرام خدابخشی شریف‌آباد درگذشت

رستم بهرام خدابخشی شریف‌آباد هموند پیشکسوت انجمن زرتشتیان تهران و انجمن اشا هفتم آذرماه 1398 خورشیدی درگذشترستم بهرام خدابخشی شریف‌آباد هموند پیشکسوت هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران و انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم مرکز (اشا) چشم از جهان هستی فروبست.

رستم بهرام خدابخشی بامداد تیر ایزد از ماه آذر به سالمه‌ی 3757 زرتشتی برابر با پنج‌شنبه هفتم آذرماه 1398 خورشیدی از جهان هستی درگذشت و به هماروانان پیوست.

آیین خاکسپاری، ساعت 14 روز گوش ایزد برابر با آدینه هشتم آذرماه برگزار می‌شود. در این راستا اتوبوس‌ها از میدان سنایی و میدان سلماس ساعت 13 به سمت قصر فیروزه آرامگاه زرتشتیان حرکت می‌کند.

آیین پرسه‌ی درگذشته به روز ورهرام ایزد برابر با پنج‌شنبه 14 آذرماه ساعت 13 تا 15 در تالار ایرج برگزار می‌شود.

هزینه‌ی آیین سوم و چهارم، دهه، سی‌روزه و سال پیرو نیت‌ آن روانشاد برای پیشبرد و گسترش کارهای نیک برپایه‌ی نیاز هازمان دهش می‌شود.

رستم خدابخشی شریف‌آباد فرزند مروارید و بهرام  یکم شهریورماه 1307 در شریف‌آباد اردکان یزد چشم به جهان گشود.

وی دو دوره پیش از انقلاب و سه دوره پس از انقلاب هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران بود. همچنین نزدیک به نیم سده، از آغاز به‌کار کانون زرتشتیان شریف‌آباد در سال 1342 خورشیدی که پس از سال 1375 با نام انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم مرکز (اشا) ادامه‌ی فعالیت داد، تا پایان گردش 13 در هیات‌مدیره‌ی این انجمن حضور پیوسته و موثر داشته و خدمات ارزشمند در زیارتگاه سپندینه‌ی پیر سبز مانند احداث منبع ذخیره‌ی آب، ساخت خیله‌ی سه طبقه، انبار ظروف، نصب موتور برق و تعمیرات در این دوران انجام شده است.

همسر آن بهشتی‌روان، روانشاد خورشید فارسی شریف‌آباد پنجم فروردین 1397 درگذشت. پیرو نیت روانشاد هزینه‌ی آیین‌های درگذشته برای بازسازی و بهسازی آرامگاه قصر فیروزه دهش شد. دولت، مهرانگیز و مهر افزون فرزندان آن شادروان به یادگار هستند.

به فروهر پاک همه درگذشتگان پارسا درود باد. هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی امرداد درگذشت روانشاد رستم بهرام خدابخشی را آرامش باد می‌گوید و برای آن انوشه‌روان، شادی روان و گروسمان‌نشینی و برای بازماندگان شکیبایی و دیرزیوی را آرزومند است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. روانش شاد و بهشت جایگاهش باد. مردی فرهیخته و دلسوز جامعه بود. در گردش چهل انجمن با هم بودیم که همواره از پند و پشتیبانی او بهره بردیم. به خانواده آن روانشاد به ویژه دکتر شهزادی تسلیت گفته و برایشان آرزوی شکیبایی و آرامش دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09