لوگو امرداد
گزارش سی‌وسوم، دوشنبه 27 آبان‌ماه

نشست هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران از رسمیت افتاد

نشست سی‌وسوم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران پس از سی دقیقه به دلیل ترک نشست یکی از هموندان هیات‌مدیره از رسمیت افتاد و مصوبه‌ی کمیسیون خدمات رای‌گیری نشد.

در حالی که درباره‌ی مصوبه‌ی کمیسیون خدمات انجمن گفت‌وگوها انجام شده بود و هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران می‌بایست به کلیات طرح رای بدهند؛ در این زمان مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران به دلیل برنامه‌ای پیش‌بینی نشده نشست را ترک کرد. با باشندگی 14 هموند هیات‌مدیره نشست غیررسمی شد. فهیم فرهادی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران از فرنشین انجمن خواست تا رای‌گیری انجام شود چرا که آورنده‌ی مصوبه نشست را ترک کرده پس رای وی مثبت است. افشین نمیرانیان تاکید کرد که با باشندگی 14 هموند رای‌گیری امکان‌پذیر نیست. همچنین شاید پس از این گفت‌وگوها رای فرنشین کمیسیون خدمات که آورنده‌ی طرح است تغییر کرده باشد.

مصوبه کمیسیون خدمات:

  • مقرر گردید از اول دی‌ماه 98 یک هیات سرپرستی مدیریت سالن پذیرایی را بر عهده بگیرد.

(در این مصوبه‌ی پیشنهادی فرنشین انجمن زرتشتیان تهران قید شمار هموندان هیات سرپرستی و مدت زمان اجرای این مصوبه برداشته شده است). این پیشنهاد بیان‌گر شیوه‌ی گرداندن تالار پذیرایی است پس از آن به جزییات طرح پرداخته می‌شود.

– بابک شهریاری، دبیر کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی مصوبه‌ی مدیریت تالارهای ایرج و خسروی گزارش داد: مقرر شد تا پایان سال جاری هیات‌ پنج نفره، مدیریت را به عهده بگیرند. رستم خرمدین و جمشید دارابیان از کمیسیون خدمات و شاه‌بهرام سیروسی فرنشین کمیسیون مالی و دو داوطلب از هیات مدیره این گروه مدیریتی پنج نفره را تشکیل می‌دهند.

– میترا نمیرانیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، طرح و برنامه‌ریزی انتخاب مدیر اجرایی بعدی را جویا شد. مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات در پاسخ گفت: از آنجایی که هنوز از وزارت ارشاد به نامه‌ی آقای نمیرانیان پاسخ داده نشده است. بنابراین تصمیم بر این شد تا پایان امسال هیات پنج نفره مدیریت تالارها را انجام دهند. در این فاصله برای فراخوان تصمیم‌گیری شود. برگزیده‌ی سوم نیز در جایی دیگر مشغول به کار شده است.

– به پیشنهاد فرنشین انجمن زرتشتیان تهران رای مثبت به این مصوبه نشان دهنده‌ی عدم تمدید قرارداد با مدیر کنونی سازمان پذیرایی و توافق با مدیریت هیات پنج نفره است.

– فرشاد فرهی‌فر، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، بر این باور است که متغییرها زودتر از این می‌بایست سنجیده شود. وی در ادامه حداکثر سه ماه تا پایان سال را زمان مناسبی برای تغییر و تحول ندانست و گفت: حداکثر زمان دو ماه باشد تا شخصی که سر کار می‌آید یک ماه مانده به برنامه‌های سال نو آمادگی‌های لازم را به دست آورد.  

– کورش ساسانی، هموند هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران، پیشنهاد داد تا گردانندن تالارهای پذیرایی را به عهده‌ی دبیرخانه گذاشته شود.

– ساسان نیکنام، هموند کمیسیون خدمات در باره‌ی مصوبه‌ی مطرح شده گفت: مصوبه‌ای موجود است که نه لغو شده و نه می‌تواند اجرا شود. در تلاش هستیم که مصوبه را اجرا کنیم. تا زمانی که مصوبه تعیین تکلیف شود مجبور به تشکیل هیات سرپرستی هستیم. در صورت لغو مصوبه فراخوان جدید اعلام می‌شود.

– فهیم فرهادی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، چگونگی انجام تغییر و تحول را جویا شد و گفت: تغییر تحول و انبارگردانی زمان‌بَر است.

– مهردخت شهریاری به دلیل مشکل پیش‌بینی نشده نشست را ترک کرد و با 14 هموند هیات‌مدیره نشست رسمیت نیافت و طرح پیشنهادی رای‌گیری نشد. ادامه‌ی گفت‌وگو غیر رسمی پیگیری شد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • هزینه‌ی کتابخانه‌ی یگانگی از محل تنخواه به مبلغ 4 میلیون و 230 هزار ریال
  • هزینه‌ی درمانگاه یگانگی از محل تنخواه به مبلغ 12 میلیون و 73 هزار و 700 ریال
  • هزینه‌ی دبیرخانه از محل تنخواه به مبلغ 45 میلیون و 196 هزار ریال
  • هزینه‌ی قصر فیروزه از محل تنحواه به مبلغ 14 میلیون و 220 هزار ریال
  • مجموع هزینه‌ها 75 میلیون و 719 هزار و 700 ریال

گزارش کمیسیون مالی

– به روال مصوب شده، اورمزد روز از ماه آذر برابر با شنبه 25 آبان‌ماه 1398 خورشیدی شش صندوق‌ دهشمندان در زیارتگاه شاه ورهرام ایزد و آتشکده‌ی تهران بازگشایی شود. در مجموع  مبلغ شمارش شده در حدود 220 میلیون ریال و 152 دلار بوده که نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

گزارش کمیسیون آموزش جوانان و اشتغال

– سپاسداری کمیسیون آموزش از خانم پشوتن، مدیر دبستان پسرانه‌ی جمشیدجم و خانم امجدی، مدیر دبستان دخترانه‌ی گیو و کادر همراه بود که در بازه زمانی پس از ساعت کاری،  پیش‌آمد تاخیر سرویس مدارس را مدیریت کردند و مراقب دانش‌آموزان بودند. شنبه 25 آبان‌ماه به دلیل ترافیک و راهبندان سرویس‌های مدارس با تاخیر خدمت‌رسانی کردند. مدیریت این دو آموزشگاه با خانواده‌ها هماهنگی لازم را انجام دادند و تا ساعت 17 با تدارک ناهار از دانش‌آموزان دبستان و دبیرستان دوره‌ی یکم پسرانه و دخترانه پذیرایی کردند.

سخنران پیش از دستور:

– بزرگمهر پرخیده در آغاز سخن به هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد؛ نشست پرسش و پاسخ به صورت ماهانه انجام شود تا همه‌ی همکیشان در این نشست‌ها مشارکت کنند و به علت کمبود وقت شماری از پرسش‌ها بی پاسخ نماند. وی در ادامه پرسش‌هایی را که به صورت کتبی در نشست پرسش و پاسخ 24 آبان‌ماه ارایه کرده ولی بدون پاسخ مانده بود را بیان کرد: چه زمانی در گردش 44 هیات نظارت شکل می‌گیرد؟ هر سیستمی که نظارت نداشته باشد به مشکل برمی‌خورد. وی به باغ شهدا اشاره کرد که بدون نظارت رها شده است.

بزرگمهر پرخیده، هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران را در برابر پرسش‌های همکیشان و بازرسان مقاوم می‌داند به این معنا که پرسش‌های همکیشان و بازرسان بارها در مجمع‌های همگانی مطرح می‌شود ولی از سوی هیات‌مدیره پاسخی به پرسش‌ها داده نمی‌شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا کارگروه چهار نفره‌ی بررسی میزان موفقیت‌های انجمن زرتشتیان تهران شکل بگیرد.

بزرگمهر پرخیده در پیشنهادی دیگر با اشاره به این که برخی از انجمن‌های زرتشتیان وضع مالی خوبی دارند، گفت: انجمن زرتشتیان تهران می‌تواند در نشست انجمن‌ها پیشنهاد تعامل میان انجمن‌ها و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را مطرح کند. در این تعامل، کارهای انجمن تهران که در انتظار تامین بودجه مانده با سرمایه‌گذاری دیگر انجمن‌ها به سرانجام می‌رسد.

گوشه وکنار نشست 33

– سپاسداری فرنشین انجمن زرتشتیان تهران از کمیسیون روابط عمومی برای برگزاری نشست پرسش و پاسخ در روز آدینه 24 آبان‌ماه و سپاسداری از همکیشانی که در این نشست شرکت کردند.

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران ابراز امیدواری کرد؛ در نشست‌های بعدی شمار بیشتری از همکیشان شرکت‌ کنند.

– شاه‌ بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی انجمن زرتشتیان تهران، از کادر آموزشی دو آموزشگاه جمشید جم و گیو برای مراقبت از دانش‌آموزان در روز 25 آبان‌ماه پس از ساعت کاری سپاسگزاری کرد.

– وی از عدم شرکت شماری از هموندان هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران در نشست پرسش و پاسخ گلایه کرد و گفت: زمانی که همکاران هیات‌مدیره در نشست شرکت نمی‌کنند انتظاری از همکیشان نمی‌توان داشت.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، به کمیسیون هشتم یادآوری کرد که بنا بر این بوده که پس از گذشت شش ماه درباره‌ی سیستم تصمیم‌سازی در انجمن برنامه ارایه دهد.

– فیروزه ماوندادی، دبیر انجمن زرتشتیان تهران از این که هموندان هیات‌مدیره غیبت خود را اعلام نمی‌کنند و در برنامه‌ریزی ناهماهنگی پیش می‌آید گلایه کرد.

– رستم مزدیسنی، هموند هیات‌مدیره انجمن زرتشتیان تهران، با دیرکرد یک ساعته به نشست رسید، پس از غیررسمی شدن نشست.

– پس از حضور رستم مزدیسنی و 15 نفره شدن هیات‌مدیره و رسمیت یافتن نشست، شمار هموندان هیات‌مدیره برای رای‌گیری مصوبه به حد نصاب رسید.

– بابک شهریاری دبیر کمیسیون خدمات رای‌گیری درباره‌ی مصوبه‌ی هیات سرپرستی تالارهای پذیرایی و ادامه‌ی گفت‌وگو را به نشست آینده موکول کرد.

سی‌وسومین نشست هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 27 آبان‌ماه 1398 خورشیدی در نبود خدامراد مزداپور، فرهاد کشاورزی، فرامرز کشاورزی، بهمن تیمساری و جمشید دارابیان از ساعت 18 و 30 آغاز شد و پس از 30 دقیقه به پایان رسید.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. چرا از اعضای علی البدل دعوت نمیکنید؟ اگر افراد اصلی مکرر به جلسات نمی آیند، قرار نیست کار جامعه عقب بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09