لوگو امرداد

بانوی کوهنورد زرتشتی بر فراز قله‌ی 6470 متری مِراپیک هیمالیا

مهزاد خاوریان بانوی کوهنورد زرتشتی بر فراز قله‌ی 6470 متری مِراپیک هیمالیامهزاد خاوریان بانوی کوهنورد زرتشتی قله‌ی 6470 متری مِراپیک رشته کوه هیمالیا در کشور نپال را با امید به صلح و دوستی برای همه‌ی مردم جهان، فتح کرد.

مهزاد خاوریان بانوی ورزشکار و کوهنورد زرتشتی در ادامه‌ی برنامه‌های صعود خود قله‌ی 6470 متریِ مراپیک در نپال را درنوردید و نام خود را درمیان ورزشکاران صعودکننده‌ی هیمالیا به ثبت رساند.

این بانوی ورزشکار، امسال، 27 مهرماه با گروه هیماچال به قصد فتح قله‌ی مِراپیک به نپال سفر کرد. وی نزدیک به 2 سال است که با باشگاه ورزش‌های کوهستانی هیماچال همکاری می‌کند. مهزاد تاکنون به بیشتر قله‌های ایران از جبهه‌های گوناگون صعود کرده و سال پیش نیز قله‌ی کازبَک در گرجستان را درنوردیده است.

مهزاد خاوریان دُخت مهرانگیز بهروزی و گشتاسب خاوریان، 25 امردادماه 1368 خورشیدی در یزد زاده شد. وی با پذیرفته شدن در رشته‌ی روانشناسی از یزد به تهران آمد و در تهران با گروه کوهنوردان زرتشتی ایران آشنا شد. نخستین گام‌های وی در رشته‌ی کوهنوردی در سال 1390 برداشته شد و از آن پس وی با پیوستن به گروه هیماچال و بهره بردن از تجربه‌های هموندان این گروه توانست رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود را بهتر و بیشتر دنبال کند.

مهزاد خاوریان بانوی کوهنورد زرتشتی بر فراز قله‌ی 6470 متری مِراپیک هیمالیا

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. درود بر شما، هازمان زرتشتی به داشتن ورزشکاران افتخار آفرینی چون شما به خود می بالد. به امید فتح قله اورست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09