لوگو امرداد

آشنایی با هنرمند چهره‌پرداز زرتشتی

چیستا جمشیدیان، طراح چهره‌پردازی و چهره‌پرداز، هنرمند جوانی است که با توجه به نقش و ویژگی‌های نمایش و نیز با در نظر گرفتن بازیگری که قرار است آن نقش را بازی کند، طرحی از چهره‌ی بازیگر تهیه می‌کند. او یا طرحش را خودش بر روی بازیگر پیاده می‌کند یا آن را به چهره پرداز می‌سپارد.

چیستا جمشیدیان، هنرمند زرتشتی، ‌آرایش چهره بازیگران برای بازی در نمایش‌های تلویزیونی، سینمایی یا تیاتر را بر دوش دارد. وی دوره‌ی یکساله‌ی فراگیری هنر چهره‌پردازی را سال 97-96 زیر نظر استاد سارا صحراپور گذرانده و مدرک گریم سینمایی را از وزارت ارشاد گرفته است. در کارنامه‌ی حرفه‌ای جمشیدیان تا به امروز، چهره‌‌پردازیِ سه کار نمایشی دیده می‌شود. این هنرمند جوان سال 97 نخستین تجربه‌ی چهره‌پردازی را در نمایش «جنگ تمام شد» به کارگردانی آرش اشاداد اجرا کرده است. وی آذرماه همان سال، طراح چهره‌ی بازیگران نمایش «شب هزار و یکم » به کارگردانی میلاد محمدی‌پور بود و خود طرح را بر روی چهره‌ی بازیگران پیاده کرد. تیرماه ۹۸ نیز به‌عنوان طراح چهره‌پردازی در نمایش «ضحاک» با آرش اشاداد همکاری کرد ولی این نمایش مجوز اجرای صحنه را نگرفت.

در این مدت، چیستا جمشیدیان، کارهای شخصی هم در زمینه‌ی چهره‌پردازی انجام داده است. چهره‌پردازی کودک در باغ وحش ارم، گریم کودک در جشن‌های خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان و گریم کودک در بولینگ عبدو از آن دسته هستند. همچنین چهره‌پردازی چندین فیلم کوتاه خصوصی و نیمه خصوصی را بر دوش داشته است. طراحی چهره‌پردازی نمایش «سه اپیزود از یک اتود» به کارگردانی مارسل داوود، تازه‌ترین کار نمایشی چیستا جمشیدیان است که هم اکنون بر روی صحنه می‌توان آن را دید.

چیستا جمشیدیان فرزند پریوش هیربد و خسرو جمشیدیان زاده‌ی تیرماه ۱۳۶۹ در یزد و ساکن تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی زیست‌شناسی سلولی مولکولی، پیشینه‌ی پنج سال کار در آزمایشگاه جامی را دارد. چیستا سه سال است که کار در دندانپزشکی اطفال را به‌عنوان شغل دوم برگزیده و در کنار این پیشه‌ها با پشتکار، هنر چهره‌پردازی را فرا گرفته است.

01

02

03

05

فرتورها رسیده است.

0001

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. عموجان درود بر تو و پشتکارت همواره شاد و تندرست و پیروز باشی.

  2. چيستا جان، بهت افتخار
    مى كنم. هميشه سربلند و موفق باشى.

  3. درود چیستاجان
    همواره سربلندوپیروزباشی .
    امیدوارم شاهد حضور همکیشان بیشتری در عرصه هنر و سینما باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30