لوگو امرداد
در امرداد 418 چاپ شده است

سفری به ایران از جاده‌ی‌ زرین سمرقند

p04418پُل کریواچک در کتاب «در طلب زرتشت» با این سروده‌ از زرتشت یاد می‌کند و پیامبر ایران باستان را به زیبایی به تصویر می‌کشد. وی با جستارهایی شگفت‌انگیز و بیانی شیرین در پی واکاوی گستردگی ایرانی بودن است و با پژوهش در دل تاریخ و گستره‌ی جغرافیا راستی‌هایی را آشکار می‌کند که خواننده را با افق‌هایی تازه روبه‌رو می‌سازد. کریواچک، در جست‌وجوی زرتشت و هر نشانه‌ای از او، راهی سفری پژوهشگرانه شده و همه‌ی‌ نشانه‌ها را با ریزبینی بررسی کرده و گاه آن ‌چه را در این نشانه‌ها هست به چشم تازه‌ای نگریسته است و دستاورد آن پژوهش‌نامه‌ای است که به شیرین‌ترین زبان داستانی نوشته شده است.

«در طلب زرتشت» بیش از آ‌نکه تلاشی برای یافتن زرتشت باشد، تلاشی است برای شناخت گستردگی ایرانی بودن و آنچه می‌گوید و یا می‌یابد خواننده را شگفت‌زده می‌کند. نویسنده در سفری که به ایران داشته و سرآغاز آن جاده‌ی‌ زرین سمرقند است آنچه دیده را در نوشته‌ای واکاوی شده به نگارش درآورده و دستاورد آن را در چهارچوب پژوهش‌نامه‌ای در این کتاب، نشان داده است.

آنچه در بالا آمده گزیده‌ای از نوشتار «سفری به ایران از جاده‌ی‌ زرین سمرقند» است که پُل کریواچک در آن به خاطرات سفرش به ایران و سمرقند برای نوشتن کتابش پرداخته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک فروش اینترنتی شماره 418 امرداد

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های شهر تهران ، کرج و حومه

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29