لوگو امرداد

زیارتگه رندان جهان؛ آماده‌ی برگزاری روز حافظ

hafeziyeمجموعه تاریخی-فرهنگی حافظیه در آستانه‌ی بیستم مهرماه، روز حافظ، برای برگزاری مراسم بزرگداشت این چکامه‌سرای پرآوازه آماده‌سازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس؛ مصیب امیری مدیر كل میراث فرهنگی فارس در این‌باره گفت: مجموعه فرهنگی-تاریخی آرامگاه حافظ به شوند (:دلیل) جایگاه ویژه‌ی ملی و جهانی و بازدید همواره و گسترده‌ی گردشگران داخلی و خارجی، همیشه مورد توجه بوده است. از این‌رو با توجه به در پیش بودن  آیین بزرگداشت این سراینده‌ی نامی، کارهایی برای خدمت‌رسانی بهتر انجام شده است.

او افزود: تعویض تابلو برق و رفع اتصال برق، رنگ‌آمیزی تازه‌ی حوض‌ها و پایه‌های سیستم صوتی، نقاشی نیمکت‌های و بخش‌های مورد نیاز،  نصب پژکتور در جاهای تاریک‌تر، نورپردازی، نوسازی سطل‌های زباله، طراحی فضای سبز و پاكسازی كامل محوطه‌ی پیرامونی این مجموعه بخشیی از کارهای صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر آیین بزرگداشت حافظ است.

برپایه‌ی این گزارش با توجه به آماده‌سازی فضای مجموعه برای برگزاری برنامه، آرامگاه حافظ آدینه 19 مهرماه 1398 خورشیدی از ساعت 16 الی 19 تعطیل و از ساعت 19 مجموعه آماده‌ی میزبانی از آیین است.

گفتنی است، خواجه شمس‌الدین محمد، نام‌ور به خواجه حافظ شیرازی و لسان‌الغیب در سال 726 مهی (:هجری قمری) در شیراز زاده شد. این غزل‌سرای نامی در روزگار جوانی از بسیاری از علوم مذهبی و ادبی روزگار خود آگاهی داشت و یكی از نام‌آوران علم و ادب دیار خود شد. خواجه شمس‌الدین محمد در سال 791 مهی در شیراز چشم از جهان فرو بست.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09