لوگو امرداد

برنامه‎های فردا پنجم شهریورماه

در گاهشمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. امروز دهمین روز ماه شهریور در گاهشمار زرتشتی است. نام این روز «آبان» است.
آبان به چم « آب‌ها، هنگام آب » است و این ایزد نگهبان آب است. ایزد آناهیتا یکی از برابرهای این ایزد است؛ واژه «آب» در اوستا و پهلوی « آپ » خوانده می‌شود. آخشیج آب به مانند آخشیج‌های آتش و خاک و هوا نزد ایرانیان سپندینه است و آلوده کردن آن گناهی بسیار بزرگ است. ایرانیان آب را که پایه نخستین زندگی است، می ستایند. گل «نیلوفر» نماد این روز در دین زرتشتی است.

برنامه‌های فردا آدینه پنجم شهریورماه

زرتشتیان:

-واپسین روز از ششمین دوره پیکارهای بدمینتون زرتشتیان سراسر کشور برگزار می‌شود.

-مجتمع فرهنگی ورزشی کوشک ورجاوند فردا آدینه از بامداد میزبان زرتشتیان خواهد بود. پسین آدینه نیز با برنامه‌های شاد همراه خواهد بود.

فرهنگی:

-نمایشگاه گروهی طراحی در نگارخانه‌ی هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره 12  برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ساعت  14 تا 19  میزبان دوست‌داران این هنر است. برای آگاهی‌های بیشتر با شماره‌ی88706984 تماس بگیرید.

tajrobeh-نمایشگاه گروهی نقاشی تجربه در گالری هنر یک فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود. این نمایشگاه از ساعت 17 تا 21 در خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران میزبان دوست‌داران است.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05