لوگو امرداد

برنامه‌های فردا چهارم شهریورماه

در گاهشمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. امروز نهمین روز ماه شهریور در گاه‌شمار زرتشتی است. نام این روز «آذر» است.

«آذر»(در اوستا: «آترَ») به چم آتش و گرما و نیروی داخلی برای جنبش و حرکت است. ایزد آذر از بزرگترین ایزدان دین زرتشتی ست و آن نگهبان آتش است. چه نیکوست در این روز «آتش نیایش» خواندن و به آتشکده رفتن و نماز بردن به درگاه اهورامزدا. آذر از آفریده‌های بزرگ اهورامزداست. مسعود سعد سلمان گوید:«ای خرامنده سرو تابان ماه / روز آذر می چو آذر خواه». زرتشتیان، در تاریخ خود «آتش» را به مانند پرچم سپندینه می‌دانند و آذر ایزدی‌ست نگهبان این نماد پایداری و استواری دین زرتشتی.

گل «آذریون» نماد روز آذر است.

 برنامه‌های فردا پنج‌شنبه چهارم شهریورماه 1395 خورشیدی

زرتشتیان:

-نام‌نویسی سرویس آموزشگاه‌های زرتشتی تا 18 شهریورماه 1395 خورشیدی ادامه دارد.

-روز سوم از ششمین دوره‌ی پیکارهای جام بدمینتون زرتشتیان سراسر کشور در تالار اختصاصی شیراز برگزار می‌شود.

فرهنگی:

dahsalegi-دهمین نمایشگاه گروه دنیای عجیب، با عنوان «جشن ده‌سالگی» برگزار می‌شود. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آریا در خیابان ولیعصر بالاتر از سه راه بهشتی کوچه زرین شماره‌ی ده بروند. این نمایشگاه در آیین گشایش و آدینه‌ از ساعت 16 تا 20 و در روزهای دیگر از ساعت 10 تا 20 پذیرای دوست‌داران است.

 

 

 

 

movazi

-نمایشگاه گروهی عکس «نگاه موازی» در نگارخانه‌ی شفق برپاست. نمایشگاه عکس از ساعت 9 تا 19 و در آدینه از ساعت 16 تا 20 میزبان دوست‌داران است. نگارخانه‌ی شفق در خیابان یوسف‌آباد، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای شفق، بوستان شفق جای دارد.

 

 

 

 

kafshha

-مجموعه‌‍‌ی نقاشی‌های دنیا باقری‌فرد با عنوان «کفش‌ها» در نگارخانه‌ی آتشزاد به نمایش گذاشته می‌شود. این نگارخانه در خیابان ولی‌عـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباس‌پـور (توانیــر) شمـالـی، پس از پـل همت، پـلاک 23 جای دارد. این نمایشگاه از ساعت 16 تا 20 میزبان دوست‌داران است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10