لوگو امرداد
کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد برگزار کرد

جشن سدره‌پوشی نوجوانان زرتشتی یزد

آیین سدره پوشی همگانی ۹ نفر از کودکان و نوجوانان زرتشتی به کوشش کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد و با نیک اندیشی خدامراد هیربد و شهناز خسروی به نامگانه‌ی روانشاد فریبرز خسروی برگزار شد.

نام کودکان و نوجوانانی که پنجشنبه ۲۷ تیر ماه در تالار جاماسبی اهرستان سدره پوش شد: گل اندام بهار،  آرتین دینیاریان، سانیا سلطانی پور، آرشین فرودی، ارشیا فرودی، پارسا ماوندادی، آیناز نوایزدان، دینیار نوشیروانی و کاترین یزدانی

موبدانی که این نوجوانان را سدره پوش کرده و به جمع بهدینان پیوند دادند نیز عبارت بودند از: فریبا مالی، مهربان پولادی، پرویز مالی، فرزین فرخ منش، بمان کیانی، افلاتون یزدانی، کیخسرو فرودیان، شابهرام بلیوانی، مهربان آفرین

پس از برگزاری جشن سدره پوشی نیز موبد مهربان آفرین فرنشین کمیسیون دینی زرتشتیان استان یزد که برای سیزدهمین بار جشن سدره پوشی گروهی را برگزار می‌کرد سخنرانی کرد.
خانم خادم و دکتر اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی سخنران‌های دیگر این آیین بودند.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

0

11

12

13

14

15

16

17

18

19

29

30

20

21

22

23

24

25

27

28

فرتور از سرور دهموبداست.
6744

261

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. چقدر آیین زیبا و دل انگيزی است اين جشن سدره پوشی و کشتی بستن . و خوشا به حال سدره پوشان . و هميشه تا جهان هست سدره پوشی هم باشد بيشتر و پربارتر از پيش . و با اميد به اينکه همه جهان همانند سدره ، از آلودگی ها پاک شود و با آرزوی اینکه اراده ها و خودچيرگی های مردمان، همانند بندهای کشتی ، محکم و استوار باشند . ایدون باد . و سپاس از جناب سرور دهموبد با اين فرتورهای بسیار زيبايش که با تماشای آنها اصلا گذر زمان حس نميشود . و همچنين سپاس از بانو خادم که در بيشتر آيين ها ، چون خواهر و مادری مهربان ، باشنده و همراه اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28