لوگو امرداد
نشست پانزدهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

تراز و بیلان سال مالی 97 تصویب شد

مصوبه‌ی تراز و بیلان سال 97، گزارش از به کارگیری دو دستگاه POS در دفتر مدیریت تالار پذیرایی و زمان انجام حسابرسی در نشست پانزدهم مطرح شد.

هیات بازرسان در نشست پیشین با یادآوری بدون تاریخ بودن مصوبه‌ی هیات‌مدیره در مورد انجام حسابرسی انجمن زرتشتیان تهران ذکر زمان انجام مصوبه را درخواست کرده بود و در نشست پانزدهم، پایان مهرماه برای انجام حسابرسی مشخص شد.

هیات‌رییسه با سه مصوبه:

  • با توجه به مصوبه‌ی پیشین هیات مدیره در مورد حسابرسی انجمن زرتشتیان تهران، این مصوبه تا تاریخ 30 مهرماه 1398 انجام خواهد شد.
  • مصوب شد در ادامه‌ی روند جایگزینی 3 تن از منتخبان گردش 43 به جای سه نفر از هیات امنای موقوفه‌ی ارباب رستم گیو، خدامراد مزداپور، جمشید غریب‌شاهی و فرخ‌زاد اردشیریان به عنوان نماینده به اداره‌ی اوقاف معرفی شوند.
  • تراز و بیلان سال مالی 97 تصویب شد.

فرانک زنده‌نوش خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، و هیات‌مدیره درباره‌ی تراز و بیلان سال مالی 97 گفت‌وگو کردند و پس از پرسش و پاسخ رای‌گیری و مصوب شد.

مجمع همگانی عادی سالیانه انجمن زرتشتیان تهران در دو نوبت 11 و 28 تیرماه 1398 خورشیدی برگزار می‌شود. پیش از برگزاری مجمع همه زرتشتیان با در دست داشتن کارت شناسایی انجمن زرتشتیان تهران می‌توانند گزارش مالی تراز و بیلان را در دفتر حسابداری دبیرخانه‌ی انجمن بخوانند.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • مصوب شد اجاره بهای یکی از واحدهای خانه‌‌ی مهربان از تاریخ یکم آبان‌ماه 1397 تا 30 مهرماه 1398 تعدیل شود.
  • تعدیل اجاره بهای خانه‌ی نمیرانیان و تمدید قرارداد از تاریخ یکم فروردین‌ماه تا 29 اسفندماه 1398.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • هزینه‌های لابراتوار اردیبهشت‌ماه 1398 به مبلغ 19 میلیون و 300 هزار ریال.
  • پرداخت حق‌الزحمه‌ی دندان‌پزشکان در ماه اردیبهشت 1398 مبلغ 235 میلیون و 887 هزار و 200 ریال.
  • هزینه‌ی اتمام سرویس کولرهای اماکن زیرمجموعه‌ی انجمن به مبلغ 53 میلیون و 765 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه کمیسیون ساختمان به مبلغ 18 میلیون و 772  هزار و 700 ریال.
  • قسط اول بیمه‌ی تکمیلی کارمندان انجمن زرتشتیان تهران به مبلغ 10 میلیون و 237 هزار و 100 ریال.
  • هزینه‌ی تعمیر و نصب توری درمانگاه یگانگی به مبلغ 15 میلیون و 310 هزار ریال.
  • خرید و تعویض کولر 13 هزار به تعداد 7 عدد به مبلغ 25 میلیون و 800 هزار ریال.
  • مبلغ 70  میلیون ریال در وجه انجمن اهرستان برای برگزاری گهنبار.
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه از تاریخ 24 اردیبهشت‌ماه تا 26 خوردادماه 1398 به مبلغ 29 میلیون و 765 هزار و 780 ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی نوبت کاری موبدان نگهبان آتش در اردیبهشت‌ماه به مبلغ 20 میلیون و 300 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی مالیات بر ارث ملک همتی شهرآرا به مبلغ 170 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی کارشناسی زمینی در یزد به مبلغ 50 میلیون ریال.
  • تسویه‌ی مبلغ تنخواه خانه‌ی فرهنگ و هنر به مبلغ 33 میلیون و 850 هزار ریال.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • با قرارداد پشتیبانی نرم‌افزار NET و نیاز به تمدید برای درمانگاه یگانگی به مبلغ 9 میلیون و 600 هزار ریال موافقت شد.
  • با خرید یک هزار کاور تخت معاینه و یک هزار کاور بالش به مبلغ 10 میلیون ریال برای درمانگاه یگانگی موافقت شد.
  • مصوب شد مبلغ 50 میلیون ریال بابت تعمیر آمبولانس کاروان قصرفیروزه پرداخت شود.
  • با فروش خودروی آمبولانس اسقاطی که سالیان در آرامگاه استفاده نشده است موافقت شد.

گزارش کمیسیون دینی فرهنگی:

–        کمیسیون فرهنگی و بنیاد خیریه درمانی زرتشتیان به مناسبت طرح کشوری سنجش فشار خون در آدریان بزرگ تهران با برپایی پایگاه، فشار خون 30 تن از همکیشان را اندازه‌گیری کرد.

گزارش کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان:

–        گزینش مدیر دبیرستان فیروزبهرام پس از اعلام آموزش و پرورش در خصوص نتیجه‌ی درخواست استعفا، انجام می‌شود.

–        در راستای دعوت جوانان زرتشتی به همکاری با کمیسیون جوانان انجمن زرتشتیان تهران، نشست هماهنگی و همکاری با هیات‌مدیره‌ی سازمان فروهر برگزار و بنا شد پروژه‌های فرهنگی و علمی را برای همکاری اعلام کنند.

گزارش کمیسیون خدمات:

– سازمان زنان برای جشن تیرگان سالن خسروی را درخواست کرده است.

گزارش کمیسیون مالی:

– گزارش کمیسیون مالی به هیات‌مدیره و به درخواست بازرس انجمن زرتشتیان تهران:

– جمشید دارابیان، هموند کمیسیون مالی در پی پرسش فربد فرهی بازرس انجمن زرتشتیان تهران در مورد داشتن دو دستگاه POS در تالار خسروی گزارش داد: خزانه‌دار گردش 43 چند سند مالی از تالار پذیرایی را تایید نکرده، این در حالی است که حسابدار تالارهای پذیرایی درستی این اسناد را تایید و آنها را بدون نقص ارزیابی می‌کند. تالار پذیرایی با این عدم تایید صورت‌حساب مالی مبلغ قابل توجهی را به انجمن زرتشتیان تهران بدهکار است. از این رو مدیر تالارها برای گرداندن مجموعه و تامین مخارج روزانه مجبور به استفاده از POS شخصی شده است.

– وی در ادامه گفت: مدیر تالارها برای پرداخت بدهی‌هایی که به ازای خریدهای پذیرایی داشته زیر بار قرض رفته است.

– شاه‌بهرام سیروسی در این باره که در چه گردشی وجود دستگاه POS شخصی مصوب شده است، اظهار بی‌اطلاعی کرد این بررسی را از کارهای بازرس دانست و گفت: در این مدت گردش 44، از دستگاه POS شخصی استفاده نشده است و اطلاعی از مجوز و زمان آن در دست نیست.

– فرهی با تاکید بر این که فروردین‌ماه از دو POS در دفتر مدیریت استفاده شده است، گفت: با تمام اعتماد و اطمینانی که به درست‌کرداری مدیر تالارها است ولی در جایگاه بازرس می‌توان این شک و تردید را داشت که از جامعه‌ی زرتشتی مبالغ بیشتری گرفته شده است. انجمن زرتشتیان به عنوان مجری، مسوول وجود دو POS در دفتر مدیریت است و همچنین چرا تا به حال کسی متوجه وجود دو دستگاه نشده است را پاسخگو باشد.

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به این نکته که مدیر تالارهای پذیرایی همیشه حق انجمن را پرداخت کرده و تاکنون هیچ حقی ضایع نشده است گفت: طبق محاسباتی که حسابداری انجام داده مدیر تالار سهم انجمن را واریز کرده است و امضا نشدن اسناد مالی توجیه درستی برای استفاده از دستگاه POS شخصی نیست.

– وی در بخشی دیگر به تفاوت عملکردی مدیر و پیمانکار پرداخت و گفت: مدیر تالارها مدیر برنامه‌های انجمن است و باید برمبنای برنامه‌ریزی انجمن اجرا کند. از دیدگاه مدیریتی این اجرای برنامه برای عملکرد مدیر تالارها تعریف نشده است و وی مدیر نیست بلکه پیمانکار تالار است چرا که تاکنون سند خریداری شده‌ی یک قلم از کالاها در حسابداری وجود ندارد. پس در حساب شخصی وی باید پول باشد تا برای تهیه‌ی کالاهای روزانه چک شخصی خود را صادر کند. با این روش گرداندن تالار راهکار دیگری نداشته است.

– ساسان نیکنام، هموند هیات مدیره‌ی انجمن گفت: مدیر تالارهای پذیرایی شخصی شناخته شده هست و به هیچ عنوان جایی برای تهمت نیست ولی با این کار امتیازی برای دستگاه POS و حساب شخص ایجاد شده است.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران گفت: نقل و انتقال مالی در مجموعه تالارهای پذیرایی چابکی می‌خواهد که در حسابداری و خزانه‌داری وجود ندارد. به هر دلیلی روال‌های کندی در پرداخت وجود دارد، شاید چار‌ه‌ای نداشتند. فهمیدن دلایل آن آسان نیست. شاید نزدیک به ۱۲ سال است که بیش از یک دستگاه POS استفاده شده است.

– آرش آذرگشسب، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، گفت: بحث درباره‌ی شخص نیست. ساختارهایی را بنا می‌گذاریم که راهی برای خراب کردن اشخاص می‌شود. سیستم را باید درست کرد.

 

سخنرانان پیش از دستور:

– بهروز جمشیدیان پیش از دستور نشست با اشاره به نبود پست سازمانی کارپرداز در بخش اداری انجمن زرتشتیان تهران گفت: زمانی که تنخواه گردان زیاد شود نظارت کمتر است کارپردازی از بخش‌های اساسی در هر اداره‌ای است و درست کار کردن سیستم را پشتیبانی می‌کند.

کارپرداز، مامور خرید و یا تدارکات زیر نظر دبیرخانه و رییس انجمن درخواست‌های خرید را اولویت‌بندی و برای گزینش بهترین نوع کالا و مواد برای خریداری تلاش و دقت می‌کند. همچنین تنظیم سند هزینه از اجناس خریداری شده طبق فاکتور، خرید و فروش ضایعات، استعلام‌ها و معامله‌ها نیز از طریق کارپردازی انجام می‌شود.

– بزرگمهر پرخیده دیگر سخنران پیش از دستور نشست بود. وی با شادباش به هیات‌مدیره‌ی گردش 44 درباره‌ی ارتباط هیات‌مدیره با جامعه و این که باز بودن همیشگی درهای انجمن بر روی همه‌ی علاقمندان و شنیدن انتقادهای مردمی نشان‌دهنده‌ی ارتباط با جامعه است سخن گفت.

وی با یادآوری این که رستم خسرویانی، فرنشین چهار گردش پیشین انجمن زرتشتیان تهران، با آگاهی به این که هر گردش انجمن نیاز به تغییر و بلوغ دارد، از مدیریت تغییر در هر یک از چهار گردش بهره می‌گرفته و این تغییرات بلوغ در دوره‌های گذشته که رییس انجمن بود دیده می‌شده است. وی در ادامه افزود: انجمن زرتشتیان تهران بلوغ خیلی کندی را طی می‌کند و با تشکیل کمیسیون هفتم نشان داد که هر گردش نسبت به گردش پیشین، قدرت تغییر و بلوغ را دارد.

وی در بخشی دیگر، با اشاره به اینکه کارها در انجمن تقسیم شده است آوردن مصوبه از سوی هیات رییسه را نابجا دانست و تاکید کرد که این مصوبه‌ها باید از کمیسیون‌های مختلف مطرح شود و درخواست مصوبه‌ها سلیقه‌ای مطرح نشود. توجیهی برای پیشین و یا پسین بودن مصوب‌ها در دستور کار انجمن نباشد.

نشست پانزدهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران 27 خوردادماه 1398 خورشیدی با دیرکرد یک ساعته‌ی رستم مزدیسنی از ساعت 18:40 آغاز شد و سه ساعت به درازا کشید.

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. آقای دارابیان شما که در بانک فعالیت داشته اید باید به این اصل حسابداری آگاه باشید که صحت دریافت و پرداخت -هزینه و درآمد از طریق تطبیق با حساب بانکی و اسناد بانکی تایید میگردد و وقتی غیر از حساب انجمن ،حساب دیگری وجود داشته باشد هیچوقت نمیتوان صحت اسناد حسابداری را تایید کرد

  2. هر روز موردی جدید آشکار میشود .آخه کجا مسوول از posشخصی استفاده میکند .پس انجمن چه جوری نظارت دارد که الان مشخص میشود

  3. متاسفانه در مراسمی که در تالار پذیرایی انجام میگیرد در انتها وقتی از مدیر سالن بابت پولی که دادید تقاضای فاکتور میکنید متاسفانه فاکتوری نمیدهند خواهشمندیم انجمن به این مورد هم رسیدگی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30