لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، یکم شهریورماه

خورداد در اوستا «هـَئوروَتات» و در پهلوی «خُردات» یا «هُردات» به معنی رسایی و کمال است که در گات‌ها یکی از فروزه‌های اهورا مزدا و در اوستای نو نام یکی از هفت امشاسپند و نماد رسایی اهورامزدا است. خورداد، امشاسپند بانویی است که نگهداری از آب‌ها در این جهان خویشکاری اوست و کسان را در چیرگی بر تشنگی یاری می‌کند از این روی در سنت، به هنگام نوشیدن آب از او به نیکی یاد می‌شود. در گات‌ها، از خورداد و امرداد پیوسته در کنار یکدیگر یاد می‌شود و در اوستای نو نیز این دو امشاسپند، پاسدارنده آب‌ها و گیاهان‌اند که به یاری مردمان می‌آیند و تشنگی و گرسنگی را شکست می‌دهند. در یسنا، هات ۴۷، آمده‌است که اهورامزدا رسایی خورداد و جاودانگی امرداد را به کسی خواهد بخشید که اندیشه و گفتار و کردارش برابر آیین راستی است.

خورداد به چم رسایی، فرزانگی، خرسندی، شادمانی، تندرستی و از امشاسپندان دین زرتشتی ست. فردوسی گوید: «برون رفت شادان به خورداد روز / به نیک اختر و فال گیتی فروز». در جهان مادی پرستار و نگهبان آب ها ست. ایزدان تیر، باد و فروردین از همکاران این امشاسپند هستند. «خور» به چم خورشید است و خورداد را «داده خورشید» و یا نور و گرمای و انرژی خورشید نیز معنا می کنند. چه نیکوست در این روز دانش اندوزی.

برنامه‌های یک‌شنبه، یکم شهریورماه 1395 خورشیدی

زرتشتیان

فردا سی‌وهفتمین نشست انجمن زرتشتیان تهران است که از ساعت 18 و 30 دقیقه در محل انجمن زرتشتیان تهران برگزار می‌شود. همه‌ی زرتشتیان می‌توانند در این نشست هفتگی باشنده باشند.

 

فرهنگی

raghs%20negah«رقص نگاه» نام نمایش‌گاه عکس روبرت شهبازی است که در گالری «هپتا» به نمایش درآمده است. در این نمایش‌گاه عکس‌هایی از طبیعت برای هنردوستان به نمایش گذاشته است. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این گالری به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایران‌شهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر،شماره 3، طبقه همکف بروند و از این نمایش‌گاه دیدن کنند.

 

khodaپنجمین نمایشگاه نقاشی انفرادی علیرضا رفوگران در گالری‌ مریم فصیحی هرندی برگزار می‌شود. «خودآ» نام این نمایش‌گاه است که در آن نقاشی‌های سلف پرتره، چیدمان نقاشی، ویدیو، پرسه اشتراکی و چاپ دستی به نمایش در می‌آید.

ساعت بازدید از این نمایش‌گاه از ساعت  16 تا 21 است.

نشانی: دروس، خیابان وارسته، کوچه مشایخی، شماره 11

 

shahrگلری «شلمان» میزبان نمایش‌گاه عکس هنرمندانی هم‌چون شادی محمدی، مینا قربانی و هانیه حلوایی است که عکس‌هایی پیرامون زندگی شهرنشینی را در نمایش‌گاهی با نام «شهر» به نمایش درآورده است.

ساعت بازدید: 16 تا 20 و 30 دقیقه

نشانی: میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره 27 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30