لوگو امرداد
گزارش هفتگی از گردش 44

چهاردهمین نشست انجمن زرتشتیان تهران

مصوبه‌های کمیسیون‌های خدمات و مالی در نشست چهاردهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران مطرح شد و بیشترین زمان به گفت‌وگو درباره‌ی گزارش کمیسیون‌ها و دستورالعمل فرایند مالی اختصاص یافت.

کمیسیون آموزش، جوانان و اشتغال از رخداد پس از نشست پرسش و پاسخ دبیرستان و هنرستان ماندگار فیروزبهرام و شبهات پیش آمده گزارش داد. گزارش هیات‌رییسه‌ی انجمن زرتشتیان تهران از تشکیل مجمع سالیانه‌ی عادی بدون دستور جلسه‌ی خاص و آماده شدن گزارش مالی تراز و بیلان بود.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • با بیمه‌ی تکمیلی کارکنان انجمن زرتشتیان تهران موافقت شد که پنجاه درصد آن را انجمن پرداخت می‌کند.
  • با تمدید قرارداد مسوول شیفت صبح درمانگاه یگانگی به مدت یک سال با تعدیل حقوق و شرایط قرارداد پیشین از تاریخ یکم تیرماه 1398 تا یکم تیرماه 1399 موافقت شد.
  • طبق درخواست شفاهی هیات‌رییسه با خرید یک دستگاه کامپیوتر تا سقف 65 میلیون ریال برای حسابداری موافقت شد.
  • با تمدید قرارداد آمبولانس درمانگاه یگانگی به مبلغ سالیانه 10 میلیون ریال موافقت شد.

مصوبه‌ی کمیسیون مالی:

  • هزینه‌ی آمدوشد اسفندماه 1397 و فروردین‌ماه 98 کارمند کمیسیون موقوفات به مبلغ 6 میلیون و 710 هزار ریال.

گزارش کمیسیون خدمات:

–        مصاحبه برای درخواست‌کنندگان مدیریت تالارهای پذیرایی در روز 30 خوردادماه 1398 از ساعت 15 مشخص شده است. (21 خوردادماه پایان زمان تحویل برگه‌های درخواست‌)

گزارش کمیسیون مالی:

–        کمیسیون مالی با خزانه دارهای پیشین انجمن برای تبادل تجربه نشست داخلی تشکیل داد. در این نشست اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس، فرشید نمیرانیان، جمشید گشتاسبی، اسفندیار خسروی، افشین نمیرانیان، فرانک زنده نوش و جمشید دارابیان در جلسه حضور داشتند و درباره‌ی امور مالی و گردش مالی دوره گفت‌وگو شد. جلسه مفیدی بود و راهکارهای مالی ارایه شد.

 گزارش هیات‌رییسه:

–          افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و هموند کمیسیون موقوفات، درباره‌ی برگزاری مجمع همگانی سالیانه‌ی عادی بدون طرح دستور جلسه‌ی خاص گزارش داد: پیرو صحبتی که در جلسه‌ی غیر‌علنی هفته‌ی گذشته انجام شد ماموریت‌هایی به من داده شد. پاسخ به گونه‌ای بود که پس از طرح در کمیسیون موقوفات لزوم ندیدیم دستور جلسه‌ی خاصی به مجمع اضافه شود، تا شهریور‌ماه فرصت است، لزومی ندارد مجمع عمومی به طور فوق‌العاده برای تبدیل به احسن زمین برگزار شود و احتمالا مشکل حل خواهد شد. بنابراین مجمع عادی سالیانه عادی نوبت اول و دوم در تاریخ ۱۱ و ۲۸ تیرماه خواهیم داشت.

–          موضوع دوم درخواست از کمیسیون‌ها بود که فرنشین انجمن زرتشتیان تهران عنوان کرد: مطالبی که باید در گزارش سالیانه نوشته شود به دبیر انجمن بدهند. به طور ویژه امسال فقط، درباره‌ی کارهای انجام شده گزارش ندهید سر فصل‌ها‌ی برنامه‌ی کارهایی که در آینده در پیش است نیز گزارش دهید که هم به مجمع اطلاع داده شود و هم مجوز گرفته شود.

–           نکته‌ی سوم درباره‌ی گزارش تراز و بیلان دوشنبه گذشته آماده شد یک نسخه از آن در حسابداری انجمن است هر زرتشتی که کارت عضویت انجمن زرتشتیان تهران را دارد، از 20 روز پیش از برگزاری مجمع می‌تواند در همان مکان حسابداری گزارش را مطالعه کند و در روز مجمع در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

-فربد فرهی با اشاره به نامه‌ای که دو هفته گذشته به هیات‌رییسه ارایه کرده بود مبنی بر اعلام تاریخ برگزاری مجمع و آماده شدن گزارش مالی تراز و بیلان یک ماه پیش از مجمع گفت: برداشت من این است که گزارش مالی آماده بوده و الان هنگام اعلام، نسخه‌ی آن را به بازرسان هم می‌دهید.

-افشین نمیرانیان گفت: خزانه‌دار گزارش مالی را آماده کرده است. الان آماده هست ولی در هیات‌مدیره مصوب نشده است. هفته آینده پس از اینکه همکاران خواندند و تصویب شد، نسخه‌ی آن به بازرسان داده می‌شود که ارایه‌ی نسخه به بازرسان یک ماه پیش از جلسه‌ی نهایی نیز خواهد بود.

– کامبیز میزانیان یادآوری کرد، یک ماه پیش از تشکیل نوبت نخست مجمع باید باشد.

-نمیرانیان در پاسخ گفت: چون نوبت اول معمولا برگزار نمی‌شود، برداشت یک ماه پیش از تاریخ نهایی است.

گزارش کمیسیون آموزش، جوانان و اشتغال:

-فرهاد کشاورزی، فرنشین کمیسیون آموزش، جوانان و اشتغال در رفع شبهات پیش آمده پس از استعفای مدیر دبیرستان و هنرستان ماندگار فیروزبهرام گفت: پس از نشست پرسش و پاسخ که در دبیرستان فیروزبهرام برگزار شد، مدیر دبیرستان فیروزبهرام استعفا کرد و به دنبال آن شبهاتی پیش آمده که با توجه به تجربه‌ی آقای میزانیان در کمیسیون آموزش گردش ۴۳ و اشراف ایشان به موضوع، از ایشان می‌خواهم تا توضیحاتی در این باره بدهند.

-کامبیز میزانیان در ادامه توضیح داد: جلسه پرسش و پاسخ فیروزبهرام با هماهنگی مدیر دبیرستان انجام شده بود، مدیر دبیرستان کمتر از یک هفته پس از نشست، درخواست استعفا خود را ابتدا به آموزش و پرورش و رونوشت آن را به انجمن زرتشتیان تهران، دکتر اختیاری و خانم پشوتن فرنشین انجمن اولیاومربیان دبیرستان فیروزبهرام ارایه کرد و در استعفانامه دلیل را بیماری اعلام کرده‌اند و در گفتگویی که با هم داشتیم، وی اعلام کرد که شاید در میان سال تحصیلی به دلیل بیماری نتواند کار را ادامه دهد و ترجیح می‌دهد در ابتدای سال تحصیلی کنار رفته تا در این شرایط تغییر و تحول انجام شود. دکتر اختیاری نیز با وی صحبت کرده‌اند و آقای پرخیده تصمیم خود را گفته‌اند که در سمت دبیری کار خود را ادامه می‌دهد و تا زمانی که جایگزین وی مشخص شود نیز مدیریت مدرسه را به پیش می‌برد و  پس از آن هم همه گونه همکاری را خواهد داشت. در حال بررسی و رایزنی مدیر جایگزین با ساختار پیش‌بینی شده هستیم.

وی افزود: کمیسیون آموزش با اولیای پایه‌ی نهم دبیرستان رستم‌آبادیان نشستی داشت که اگر تصمیم به نام‌نویسی در دبیرستان فیروزبهرام را دارند، شرایط را برای آنها توضیح دادیم. نزدیک به 12 تن از والدین در نشست پرسش‌وپاسخ فیروزبهرام حضورداشتند. نظرات آنها را پرس‌وجو کردیم و شرایط را توضیح دادیم و به آنها گفتیم که سعی می‌کنیم حداقل تا هفته‌ی اول تیرماه اتفاقی که قرار است رخ بدهد را اعلام ‌کنیم تا بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

میزانیان در ادامه گفت: پس از نشست پرسش و پاسخ، تصمیم کمیسیون دستکم تغییر مدیریت دبیرستان نبود، تصمیم‌های اصلاحی گرفته بودیم ولی به دلیل این که نامه‌ی وی زود آمد آن هم اعلام نشد. در نشست با اولیای دبیرستان رستم‌آبادیان نیز رسما عنوان کردیم. وی به دلایل شخصی خود ترجیح دادند از سمت استعفا بدهند.

-افشین نمیرانیان از گفتگو با بوذرجمهر پرخیده گفت: گفتگوی دوستانه با ایشان داشتم. کاملاً دلایل منطقی و درستی بود در نهایتِ خیرخواهی صحبت می‌کردند و گفتند شرایط جسمانی‌شان به گونه‌ای است که اگر باشند به دبیرستان ضرر خواهد رسید و خیلی خیرخواهانه و با لطف و سعه‌ی صدر این نظر را گفتند. وی توصیه کرد که هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا دبیرستان فیروزبهرام هم مدیر جدید خودش را بشناسد.

-فرامرز کشاورزی با سپاسداری از اردشیر بهمردی مدیر دبیرستان رستم آبادیان و مطابق استاندارد دانستن شرایط این دبیرستان گفت: آقای پرخیده درست در مقطع  زمانی که آقای جاوید از دبیرستان رفتند، پست خیلی سختی را قبول کردند و عملکرد ایشان دراین مدت قابل تقدیر است.

گزارش کمیسیون موقوفات:

–          در سه ماهه‌ی نخست ۲۵ مصوبه داشتند که ۴ مصوبه اجرا شده مصوبه‌های اجرا نشده شامل اجاره دادن‌ها، پرداخت دستمزد وکلا که دلیل اصلی اجرا نشدن آن‌ها عدم تامین مالی است.

–          پیش‌نویس دستورالعمل تخصیص واحدهای اجاری به همکیشان آماده شده است که در جلسه آینده به رای گذاشته می‌شود.

گزارش دبیر گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران:

 – گزارش نهایی کمیسیون‌ها در سه ماهه‌‌ی نخست انجمن زرتشتیان گردش ۴۴

*کمیسیون فرهنگی: ۱۹ مصوبه   تعداد مصوب های اجرا نشده ۴

*کمیسیون ساختمان: ۲۰ مصوبه   تعداد مصوبه اجرا نشده 2    تعداد مصوبه‌های در حال اجرا 2

*کمیسیون آموزش و جوانان: 5 مصوبه   تعداد مصوبه اجرا نشده ۰

*کمیسیون مالی ۱۰۸ مصوبه   تعداد مصوبه اجرا نشده ۱

*کمیسیون برنامه بودجه 2 مصوبه  تعداد مصوبه اجرا نشده صفر

۰ کمیسیون خدمات: 19 مصوبه  تعداد مصوبه اجرا نشده 1

*کمیسیون روابط عمومی: 6 مصوبه   تعداد مصوبه اجرا نشده صفر

*کمیسیون موقوفات: ۲۱ مصوبه  تعداد مصوبه اجرا نشده ۱۷  تعداد مصوبه در حال اجرا 1

* هیات‌رئیسه: ۶ مصوبه   تعداد مصوبه‌های اجرا نشده 1

*هیات‌مدیره: 4 مصوبه   تعداد مصوبه اجرا نشده صفر

تعداد مصوبه‌ها 210    تعداد مصوبه‌های اجرا نشده 26    تعداد مصوبه‌های در حال اجرا  3

گزارش کمیسیون دینی فرهنگی:

–          نامه از مدیر گروه پژوهش‌های هنرهای ملی در رابطه با ارایه‌ی آموزش زرتشتی‌دوزی به کمیسیون رسیده، مبنی بر اینکه دکتر آزاده پشوتنی‌زاده پژوهشگر صنایع دستی از همکیشان، زرتشتی‌دوزی را آموزش و احیا کند. امید است بتواند هنر زرتشتی‌دوزی را به ثبت جهانی برساند.

–          تعداد 96 مورد درخواست اجاره سالن‌ها و آشپزخانه‌ی آتشکده‌ی تهران درسال 1397 ثبت شده است.

گزارش روابط عمومی:

–          درخواست سیستم نظرسنجی تا فعالیت‌های انجمن مورد نظرسنجی مردم قرار گیرد و ثبت شود.

–          درباره‌ی لوگوی انجمن گفت‌وگو شد.

–          برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته انجمن نیز در حال انجام است.

گزارش هیات بازرسان:

فرشاد خورشیدیان از باز کردن یکی از صندوق‌ها در دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران گزارش داد: گاوصندوق با حضور افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انجمن، شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی گردش 44 و رستم فولادی، فرنشین دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران در نبود هیات‌رییسه‌ی گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران باز شده و تاکنون صورتجلسه نشده است.

افشین نمیرانیان با اشاره به این که همیشه روال این بوده که رییس هر گردش به رییس گردش جدید تحویل دهد گفت: دکتر رستم خسرویانی، رییس پیشین نتوانسته حضور داشته باشد و گفته است به مجموعه‌ی هیات‌مدیره اعتماد دارد و پس از صورت‌برداری امضا می‌کند.

پیش از دستور نشست:

درخواست هیات بازرسان:

فربد فرهی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به مصوبه‌ی شماره 98 هیات‌مدیره درباره‌ی حسابرسی عملکرد انجمن زرتشتیان تهران درخواست تعیین زمان آن را کرد و گغت: این مصوبه بدون تاریخ است و برای این که در آینده برای بازرسان منتخب و هیات‌مدیره قابل پیگیری باشد زمان انجام آن را مشخص کنید.

وی درخواست‌نامه‌ای به شرح زیر و خطاب به افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران ارایه کرد:

«با توجه به مصوبه شماره 98 هیات‌مدیره به تاریخ 19 فروردین‌ماه 1398 مبنی بر حسابرسی عملکرد انجمن زرتشتیان تهران و نیز با در نظر گرفتن برخی از محدودیت‌های موجود، لطفا زمان انجام این مهم را مشخص و جهت پیگیری دیگر اعضا و بازرسان منتخب اعلام نمایید. بازرسان: فربد فرهی، فرشاد خورشیدیان، آرش آذرگشسب»

نکته دوم که بازرس فرهی یادآور شد، نشست مشترک کمیسیون مالی با خزانه‌دارهای پیشین بود که در نبود بازرسان برگزار شده است، وی در این باره گفت: خوشحال می‌شدیم که ما بازرسان هم در این جلسه حضور داشته باشیم تا از تجربه‌ها‌ی خزانه‌دارهای گذشته استفاده کنیم. اگر بنا بر این هست که تراز و بیلان را تایید کنیم باید در جریان امور مالی قرار بگیریم.

دستورالعمل فرایند درخواست مصوبه‌ی مالی

در پایان نشست، دستورالعمل فرایند درخواست مصوبه‌ی مالی از هیات‌مدیره‌ی گردش 44 خوانده شد. این فرایند شامل نحوه‌ی هزینه‌کرد از محل هر یک از منابع تامین و پرداخت هزینه‌های جاری انجمن و واحدهای تابعه (تنخواه گردان و حساب‌های بانکی انجمن) و مراحل تامین اعتبار، درخواست وجه و تسویه هزینه‌های انجام شده است.

به منظور تسریع در پرداخت هزینه‌های جزیی و فوری و صرفه‌جویی در زمان در مورد هزینه‌های مشخص بنا به مصوب هیات‌مدیره از آغاز سال 1398، 12 مورد تنخواه گردان تامین شده است.

 تامین و پرداخت مالی از محل 12 ردیف تنخواه‌گردان تعریف شده است که مبلغ تنخواه‌گردان، موضوع هزینه‌کرد تنخواه‌گردان و مسوولان آن در این دستورالعمل آمده است. کمیسیون ساختمان، کمیسیون موقوفات، قصرفیروزه، درمانگاه یگانگی، خانه‌ی فرهنگ‌وهنر زرتشتیان، مجموعه مارکار تهران‌پارس، کتابخانه‌ی مارکار، کتابخانه‌ی یگانگی، بخش اداری، مدیریت، مهدکودک پرورش و آدریان بزرگ تهران 12 تنخواه‌گردان هستند.   

کلیه‌ی هزینه‌هایی که از محل تنخواه قابل پرداخت نباشد نیاز به دریافت مجوز از هیات‌مدیره را دارند که فرایند گرفتن مجوز، تامین پرداخت و صدور چک در دستورالعمل فرایند مالی شرح داده شده است.

 نشست چهاردهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، دوشنبه 20 خوردادماه 1398 خورشیدی از ساعت 19 تا 21:55 برگزار شد.

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28