لوگو امرداد

پریا ماوندی، بانوی شاهنامه‌پژوه و نقال زرتشتی در رادیو فرهنگ

پریا ماوندی بانوی شاهنامه‌پژوه و نقال زرتشتی در گفت‌وگو با رادیوفرهنگرادیو فرهنگ در برنامه‌ی اسطوره‌های ایرانی، با موبدیار پریا ماوندی، شاهنامه پژوه، نخستین بانوی نقال و شاهنامه‌خوان زرتشتیان ایران به گفت‌وگو پرداخت.

پریا ماوندی، بانوی نقال و شاهنامه‌خوان زرتشتی در گفت‌وگوی رادیویی پیرامون پیشینه‌ی فراگیری نقالی، شاهنامه‌خوانی و چگونگی روند آموزش نقالی و شاهنامه‌خوانی به نونهالان و نوجوانان و جوانان سخن گفت.

همچنین در این برنامه‌ی رادیویی، مانترا خسرویانی که دو سال است که با استادی پریا ماوندی نقالی و شاهنامه‌خوانی را فراگرفته و از دانش آموزان مقام‌آور در رشته نقالی در منطقه ۶ استان تهران است، به اجرای نقالی پرداخت.

بخش نخست گفت‌و‌گو با بانو پریا ماوندی و اجرای مانترا خسرویانی، چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸، ساعت ۱۴.۳۰ از رادیو فرهنگ پخش شد که می توانید از تارنمای رادیو فرهنگ به نشانی radiofarhang.ir بخش برنامه‌ها، برنامه اسطوره ایرانی، آن را بشنوید. بخش دوم این گفت‌و‌گو و اجرا، چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

همچنین روز پنجشنبه 26 اردیبهشت‌ماه در بخش نخست برنامه‌ی اسطوره‌های ایرانی رادیو فرهنگ، اجرای نقالی ویستا بلندی از دانش آموزان مقام‌آور در رشته نقالی در منطقه 6  استان تهران را خواهید شنید.

 

از راست ویستا بلندی و مانترا خسرویانی نوجوانان نقال زرتشتی برگزیده در منطقه شش آموزش و پرورش استان تهران

از راست ویستا بلندی و مانترا خسرویانی

این دو نقال نوجوان از هموندان گروه نقالی و شاهنامه‌خوانی نونهالان و نوجوانان زرتشتیان ایران به استادی پریا ماوندی هستند.

در هر نوبت از برنامه اسطوره‌های ایرانی، یکی از برگزیدگان و مقام‌آوران نوجوان نقال و شاهنامه‌خوان ایرانی برای اجرای برنامه فراخوانده می‌شوند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. با درود و شادباش و تا باشد از این خبرهای خوش و مسرت بخش

  2. من از راديو شنيدم مستقيم، هم گفتگو بانو ماوندي باعث غرور زرتشتيان بود و هم اجرا دوشيره مانترا خسروياني. خدا قوت و آفرين

  3. با درود بر دو فر همایونی و این نازنینان گرانقدر و سپاس بی پایایان ازکوششهای این فرشتگان ، پدران ، مادران و آموزگارانی که آنها را در این راه کمک کرده اند.
    آرزوی تندرستی، شادکامی و پیروزی برای تک تک این بزرگواران کوچک دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28