لوگو امرداد
در امرداد 409 چاپ شده است:

کنون بشنو از من یکی داستان

مرداد 409 چاپ شدادبیات شفاهی بخش ناگسستنی از فرهنگ هر کشور است که بار ارزشمند انتقال فرهنگ و رساندن آن به نسل‌های آینده را بر دوش دارد. استوره‌ها و افسانه‌ها در گذر تاریخ با اندک دیگرگونی گوشه‌به‌گوشه و نسل‌به‌‌نسل از هزارتوی زمان سربرآورده و اندیشه‌ها، آرمان‌ها، آرزوها و حتا ترس‌های گذشتگان‌مان را در چارچوب داستان، متل، زبانزد (:ضرب‌المثل) و لالایی‌ها بازگفت (:روایت) می‌کنند. برخی از این داستان‌ها ریشه در تاریخ مشترک جهان و برخی نمود فرهنگ ویژه‌ی یک قاره یا یک کشور هستند. یادمان‌های ارزشمندی که فراموش کردن‌شان به فراموشی و خاموشی آیین‌ها، فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها و زبان مادری می‌انجامد.

«پگاه رضوی» هنرمند جوانی است که دغدغه‌ی پویایی و مانایی ادبیات شفاهی به‌ویژه در میان کودکان را دارد و در این راه به پژوهش‌هایی دست زده است که با استقبال بسیاری از مادران روبه‌رو شده است.

وی بر آن است که در ادامه‌ی این پژوهش بایگانی‌ای را که از افسانه‌های ایران گردآوری کرده است با تحلیل همانندی‌ها و به‌گونه‌ای با افسانه‌های دیگر مردمان تطبیق دهد.

آنچه در بالا آمده است بخشی از گفـت‌وگویی است با عنوان «کنون بشنو از من یکی داستان» که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شد است.

متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در رویه‌ی سوم (رویداد) امرداد 409 بخوانید.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک فروش اینترنتی امرداد شماره‌ی 409

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد

نشانی دکه‌های شهر تهران ، کرج و حومه

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29