لوگو امرداد
گزارش تصویری از

آیین گشایش و آغاز به کار نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان

سومین دوره متوالی نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه 1398 خورشیدی در مجموعه کاخ‌های سعدآباد آغاز به کار کرد.

کانون دانشجویان زرتشتی در راستای گسترش آگاهی هازمان درباره‌ی آیین و فرهنگ، دانش و فنون ایران باستان این نمایشگاه را برگزار می‌کند. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه که آرمان اصلی این رویداد را در برمی‌گیرد، توضیح آیین و سنت‌ها و به نمایش گذاشتن نمادهایی از جشن‌ها و آیین‌ها در ایران باستان است. هموندان کانون دانشجویان زرتشتی با پوشش سنتی در کنار سفره‌های آیینی بازدیدکنندگان را راهنمایی می‌کنند.

برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های سخنرانی‌ها پیرامون برخی از علوم‌و‌فنون، تاریخ، آیین و فرهنگ ایران باستان، به نمایش گذاشتن عکس‌هایی در پیوند با موضوع نمایشگاه، نمایشگاه کتاب پیرامون موضوع نمایشگاه، ارایه‌ی خوراکی‌ها و وسایل سنتی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در نمایشگاه ایران باستان است.

نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان 29 فروردین‌ماه تا پنجم اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی در نگارخانه سعدآبادِ مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برپا است. نمایشگاه دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه به شوند (:دلیل) تعطیلی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تعطیل است. این نمایشگاه دوسالانه، سال‌های 1394 و 1396 به صورت متوالی از سوی کانون دانشجویان زرتشتی برگزار شده و این دوره، برنامه‌های نقالی و کارگاه شاهنامه‌خوانی به پاس زنده نگه‌داشتن نام و اثر ارزنده‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه به این نمایشگاه افزوده شده است.

فرتورهایی از گزارش تصویری آیین گشایش و آغاز به کار نمایشگاه آیین و فرهنگ ایران باستان را در پیوست می‌بینید:

5

19

21

8

10

بانوان هموند کانون دانشجویان زرتشتی با پوشش سنتی در کنار سفره‌های آیینی پاسخگوی بازدیدکنندگان هستند

بانوان هموند کانون دانشجویان زرتشتی با پوشش سنتی در کنار سفره‌های آیینی پاسخگوی بازدیدکنندگان هستند

بازدیدکنندگان از نمایشگاه با آیین و فرهنگ ایران باستان آشنا می‌شوند

بازدیدکنندگان از نمایشگاه با آیین و فرهنگ ایران باستان آشنا می‌شوند

3

4

6

7

9

11

12

13

14

15

16

17

18

20

22

23

فرتور از بهرام یزدانی بیوکی است.

0256

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09