لوگو امرداد
ابهامات پیرامون حذف نام بنیانگذار ایران از فهرست گزینش نام

نام کوروش از ثبت احوال حذف شد

در پی انتشار حذف نام کوروش از فهرست گزینش نام در تارنمای ثبت احوال،  تارنمای این سازمان از دسترس خارج شد.

پس از انتشار خبر حذف نام «کوروش» از فهرست ثبت احوال و واکنش‌ها به این خبر شگفت‌آور در شبکه‌‌های مجازی سیف‌اله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال دراین باره گفت: «چنین چیزی صحت ندارد و حذف نام کوروش از سوی سازمان ثبت‌ احوال تکذیب می‌شود. اختلالی در این خصوص در سایت ایجاد شده که در حال پیگیری آن هستیم.»

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال ادامه داد: «برای انتخاب اسامی مانند کوروش و داریوش هیچ ممانعتی از سوی سازمان ثبت‌احوال وجود ندارد.»

پیشتر سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور از گزینش نام «محمد کوروش» و «محمد داریوش» برای پسران خبر داده بود. او گفته بود: اسامی خارج از لیست باید در «کمیته نام» بررسی شوند.

پرسش این است که آیا این اختلال تنها در گزینش نام «کوروش» پیش آمده یا شهروندان برای گزینش دیگر نام‌ها با این اختلال روبه‌رو شده‌اند.

پرسشی که سازمان ثبت احوال باید روشن‌تر به آن پاسخ دهد.

 

sabteahval

 

koorosh

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. من باور دارم که " خلیج همیشه فارس بوده و هست " و البته مطمئن هستم از روزی این خلیج فارس نام گرفت که بزرگمردی چون کورش بی آنکه برتری دین و نژاد خودش را به مردمان ساکن در بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر تحمیل بکند ، سروری آنها را عهده دار شد و اینگونه خلیج فارس نامیده شد و این نام بر تارک دنیا درخشیدن گرفت .اگرچه دشمنان سعی دارند نام فارس را از خلیج بزدایند اما خود بهتر میدانند که " مه فشاند نور و سگ عو عو کند – هرکسی بر طینت خود میتند "
    حساب دشمنان مشخص است و بر آنان خرده ای نمیگیرم نکته در اینجاست که "هر کس به طریقی دل ما میشکند ، بیگانه جدا دوست جدا میشکند –بیگانه اگر میشکند حرفی نیست ، از دوست بپرسید چرا میشکند. "
    امیدوارم این اختلال هر چه سریعتر در سایت ثبت احوال رفع گردد تا دشمنان فرصت نفاق افکنی بین ملت ایران را پیدا نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27