لوگو امرداد
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد:

افزایش مبلغ طرح تکریم هنرمندان

seyedzadeهزینه‌ی طرح تکریم هنرمندان در صندوق اعتباری هنر با آرمان پشیبانی متناسب با جایگاه ارزشمند اهالی فرهنگ و هنر به‌ویژه پیشکسوتان این حوزه چهار برابر افزایش یافت.

سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به افزایش مبلغ طرح تکریم صندوق اعتباری هنر گفت: بر پایه‌ی برنامه‌ریزی‌های انجام شده دریافتی ماهانه‌ی هنرمندان مشمول طرح تکریم در سال‌های گذشته با جایگاه هنری استادان پیشکسوت و نیز فلسفه‌ی نخستین این طرح‌ها، فاصله داشت که با افزایش کنونی، این فاصله کمتر خواهد شد.

سیدزاده با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پشتیبانی از سرمایه‌های فرهنگی و هنری کشور گفت: اتخاذ سیاست‌های پشیبانی متناسب با جایگاه ارزشمند اهالی فرهنگ و هنر به‌ویژه پیشکسوتان این حوزه از آرمان‌ها و برنامه‌های صندوق اعتباری هنر است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره‌ی طرح تکریم افزود: طرح تکریم به استادانی که بیش از 35 سال پیشینه‌ی آفرینش کار هنری و با بیش از 60 سال سن نشان درجه ۱ هنری دریافت کرده‌اند و صاحب سبک شناخته شده‌اند، تعلق می‌گیرد.

وی یادآوری کرد: به دست آوردن صلاحیت حرفه‌ای مشمولان طرح تکریم پس از بررسی در صندوق اعتباری هنر و با تایید و تصویب شورای ارزشیابی هنرمندان کشور صورت می‌گیرد.

سیدزاده با اشاره به نگاه و احترام ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پشتیبانی از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر گفت: از مهر ماه سال‌جاری مقرر شد مبلغ دریافتی مشمولان طرح تکریم و مستمری صندوق افزایش یابد و بر پایه‌ی این افزایش، دریافتی ماهانه مشمولان طرح تکریم از 200 هزار تومان، به 800 هزار تومان و کمک مستمری ماهانه، از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یابد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین گفت: مقرری ماهانه‌ی 2704 نفر از مشمولان کمک مستمری از آبان‌ماه با افزایش مبلغ به میزان 250 هزارتومان به حساب آن‌ها واریز شده است و حقوق عقب افتاده مشمولان طرح تکریم نیزتا پایان اسفندماه به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

ایشان در ادامه افزود: برپایه‌ی ضوابط و مقرارت کنونی بهره‌مندی از همه‌ی خدمات نیازمند هموندی (:عضویت) در صندوق اعتباری هنر است. در همین رابطه شماری از مشمولان طرح تکریم به شوند (:دلیل) تکمیل نشدن فرآیند هموندی از دریافت افزایش مقرری محروم شده‌اند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-07