لوگو امرداد
در امرداد 406 چاپ شده است

به ایران‌زمین بود ، زن شهریار

p07406ایرانیان از دیرباز در روز اسپندارمز از ماه اسپندارمز، یعنی روزی كه نام ماه با نام روز برابر می‌شد، جشن بزرگداشت جایگاه زن و صد البته جشن پاسداشت جایگاه زندگی را به‌پا می‌داشتند چراكه به باور ایرانیان، روز اسپندارمز از‌آنِ امشاسپند (:پاكان جاوید) اسپندارمز است كه خویش‌كاری‌اش (:وظیفه‌اش) در جهان مادی نگهبانی و پاسداری از زمین است و در گونه‌ی مینوی‌اش نماد بردباری، فروتنی، عشق و فداكاری است. سپندارمز فرشته‌ی پاسدار زمین است، زمینی كه خویش‌كاری باروری و زایش را بر ‌دوش دارد همانند زنان كه زندگی می‌زایند، همانند زنان كه بردبارند و فروتن، همانند مادران كه عشق می‌ورزند و مهر می‌آموزانند. زن و زمین زندگی را سامان می‌دهند. زن،‌ زمین و زندگی را تكرار كرد و بازهم تكرار؛ اما در ورای این تكرار، اندیشه موج می‌زد، اندیشه‌ای كه نمی‌توانست زن، زمین و زندگی را  از یكدیگر جدا كند. زن و زمین یادآور رویش و باروری هستند و زندگی با همین رویش‌ها آغاز می‌شود.
رویه‌ی زرتشتیان امرداد 406 به بهانه‌ی فرارسیدن جشن سپندارمذگان و روز گرامیداشت زنان و مادران پارسا با توران شهریاری چکامه‌سُرای زرتشتی و بانویی فرهیخته گفت‌وگو کرده است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک خرید اینترنتی شماره 406 امرداد

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

نشانی دکه‌های شهر تهران ، کرج و حومه

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30