لوگو امرداد
در امرداد 405 چاپ شده است

برج ساعت یزد از فردوسی تا مارکار

p07405زرتشتیان بر پایه‌ی آموزش‌های اَشو زرتشت، همواره در راستای گسترش دانش كوشیده‌اند كه برای نمونه می‌توان از کوشش آن‌ها در بنیاد‌گذاری مدارس به شیوه‌ی نوین، در سده‌ی گذشته‌ی تاریخ ایران یاد كرد.
شماری از زرتشتیان ایران نزدیک به ۳۰۰ سال پس از شکست امپراتوری ساسانی به هند کوچیدند و در درازای زمان شایستگی‌ها و توانایی‌های خود را در زمینه‌‌های صنعت، دانش، فرهنگ و سیاست نشان دادند و جایگاه ارزنده‌ای در میان مردمان هند یافتند.
پارسیان همواره به سرزمین مادری خود نیز نگاه ویژه‌ای داشته‌اند. ساخت آموزشگاه‌ها در شهرهای گوناگون برای زرتشتیان و غیرزرتشتیان، ساخت آب‌انبارها، آتشکده‌ها و دهشمندی به نیازمندان از کارهایی است که پارسیان در ایران انجام داده‌اند.
روان‌شاد پشوتن مارکار یکی از این پارسیان خیراندیش است که از سال 1301 خورشیدی کارهای نیک خود را در یزد با گشایش پرورشگاه مارکار آغاز و به دنبال آن دبستان و دبیرستان پسرانه و دخترانه ساخت.
نوشتاری با عنوان «برج ساعت یزد از فردوسی تا مارکار» در رویه‌ی زرتشتیان امرداد 405 چاپ شده است که در آن به یادگویه‌های (:خاطرات) اسفندیار مرادیان که سال‌ها مدیریت آموزشگاه مارکار را بر دوش داشته از سفرهای این مرد نیکوکار پارسی به ایران، چگونگی ساخت برج ساعت مارکار و دیگر کارهایی که در درازای ماندنش در سرزمین‌مان برای ایرانیان انجام داده، پرداخته است.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک فروش اینترنتی شماره‌ی 405 امرداد

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

نشانی دکه‌های شهر تهران ، کرج و حومه

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04