لوگو امرداد

عکس زریر نجمی در نمایشگاه ده روز با عکاسان

زریر نجمی، عکاس زرتشتی، با عکس مستند از کوه اُشیدر در سیستان همراه با 70 عکاس دیگر از انجمن عکاسان میراث فرهنگی در همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران شرکت کرده است.

رویکرد این دوره از همایش ۱۰ روز با عکاسان،«چهره ایران» است. زریر نجمی، همکار هفته‌نامه‌ی خبری-فرهنگی اَمرداد، با شرکت در این همایش، عکسی مستند از طبیعت ایران با عنوان کوه اُشیدر در سیستان را در گالری ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران به نمایش گذاشته است. در این عکس مردی سیستانی با پوشش محلی در برابر کوه اشیدر به تصویر درآمده است.

از نوجوانی با هنر عکاسی آشنا شد 

زریر نجمی، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی فیزیک، زاده‌ی سال 1339 خورشیدی در یزد است. وی از سال 1355 به دنبال علاقه‌ای که به عکاسی داشت با این هنر آشنا شد. این هنرمند زرتشتی در زمینه‌ی طبیعت، معماری، پرتره، مستند اجتماعی، معماری، صنعتی و تبلیغاتی عکاسی می‌کند و دارای تجربه‌های ارزشمندی است. وی پیشینه‌ی عضویت در اتاق عكس كانون دانشجویان (1360)، شركت در نمایشگاه عكس آیین‌های زرتشتی، هفتمین كنگره زرتشتیان جهان، هوستون آمریكا (1379)، شركت در نمایشكاه گروهی عکس زرتشتیان، فرهنگسرای هنر (ارسباران) (١٣٨٧)، شركت در نمایشگاه دومین جشنواره تجسمی فجر، موسسه فرهنگی هنری صبا (١٣٨٨)، مقام سوم نخستین مسابقه عكس “خانه‌های روستایی” (١٣٨٩)، دبیر عكس هفته‌نامه امرداد در سال (١٣٩٠)، نمایشگاه انفرادی عکس به نام “آتخش” در گالری هفت ثمر (١٣٩١)، عضو انجمن عکاسان میراث فرهنگی (١٣٩٣) همچنین فعالیت در آموزش عكاسی، نوشتن مقاله در نشریه‌ها، انتشار عكس در نشریه‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های ده روز با عکاسان در خانه هنرمندان ایران را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

سیستان سرزمینی با تاریخ کهن

سرزمین استوره‌ای سیستان خاستگاه نخستین تمدن‌های پیشرفته‌ی بشری به شمار می‌آید. این گستره در گذشته یکی از آبادترین منطقه‌های ایران بوده و به انبار غله ایران نام‌ور بوده است. سیستان در کتاب اوستا یازدهمین سرزمینی است که اهورا مزدا آفرید و همچنین زادگاه رستم دستان قهرمان حماسی شاهنامه فردوسی است.  سرزمین سیستان با تاریخ چندین هزار ساله‌ی خود به  عنوان نگینى درخشان در کویر ایران دیدنی‌های گردشگری بسیاری دارد.  بسیاریِ آثار باستانى و تاریخى سیستان به اندازه‌اى است که بسیارى از دانشمندان و کارشناسان ایرانى و خارجى از آن به عنوان «سرزمین آفتاب» یاد کرده و سیستان را بهشت باستان‌شناسان خوانده‌اند.

اوشیدر کوهی سپند با جایگاهی ارزشمند برای ایرانیان باستان

کوه اوشیدر، کوه خواجه یا کوه اوشیدا کوهی با اهمیت تاریخی و مذهبی و دارای جایگاهی سپند نزد ایرانیان باستان بوده است. این کوه دارای یادمان‌های تاریخی همچون کاخ، آتشکده، زیارتگاه خواجه مهدی و گورستانی از روزگاران گوناگون است.

هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران

انجمن عکاسان ایران هفتمین همایش ۱۰ روز با عکاسان ایران را از ۱۴ تا ۲۳ آذرماه 1397 خورشیدی در خانه هنرمندان برگزار کرده است. هفت انجمن عکاسی در برگزاری همایش ۱۰ روز با عکاسان، مشارکت دارند. انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، انجمن عکاسان میراث فرهنگی، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی، انجمن عکاسان تئاتر و انجمن عکاسان سینما و انجمن عکاسان ایران با وجود تفاوت‌هایی که در کار آنها و رویکردشان به عکاسی وجود دارد، چکیده‌ای از فعالیت سالانه خود را در این رویداد منعکس می‌کنند.

نشست‌های تخصصی، نمایش فیلم، کارگاه آموزشی و برنامه در جستجوی راهی نو در تالار شهناز، برنامه‌های به سوی نگاه شخصی در گالری بهار و نشست‌های انجمن‌ها و بخش دانشجویی، برنامه‌های جنبی این دوره از همایش در خانه‌ی هنرمندان است.

آیین پایانی این دوره با حضور عکاسان و مدیرکل هنرهای تجسمی ساعت 18 آدینه 23 آذر ماه برگزار می‌شود. تجلیل از چند عکاس از برنامه‌های آیین پایانی هفتمین همایش 10 رزو با عکاسان ایران است.

خانه هنرمندان ایران در خیابان طالقانی، خیابان فرصت (موسوی) شمالی، ضلع جنوبی پارک هنرمندان (باغ هنر) قرار دارد.

 

  فرتور زریر نجمی عکاس زرتشتی در میان فرتورهای نمایشگاه ده روز با عکاسان

  فرتور زریر نجمی عکاس زرتشتی در میان فرتورهای نمایشگاه ده روز با عکاسان

0

1

2

3

4

5

6

7

8

10

11

12

13

14

014

15

16

17

18

19

20

21

فرتور از زینب مهدوی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. آرزوی موفقیتهای روز افزون بر استاد زریرنجمی.تندرست باشید برای بهورزی

  2. درود و شادباش بسیار به زریر گرامی و آرزوی بهترینها برایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04