لوگو امرداد
زندگی‌نامه‌‌ی بهمرد بهمردی

پایان یک عمر آموزش و مهر ورزیدن

1470639104behmardiبهمرد بهمردی از آموزگاران نمونه‌ی روستای زرتشتی‌نشین مزرعه‌کلانتر یزد درگذشت.

در ادامه زندگی‌نامه‌‌ی کوتاهی را از روانشاد بهمرد بهمردی، آموزگار نمونه و موبد روستای مزرعه‌کلانتر یزد می‌خوانید:

 

بهمرد بهمردی کودکی را در روستای مزرعه کلانتر گذراند و سپس در مدرسه شبانه‌روزی مارکار یزد مشغول به تحصیل شد. وی در جوانی بیش از 22 سال در روستای مزرعه کلانتر به شغل معلمی پرداخت و همزمان به کار کشاورزی نیز مشغول شد.

پس از سال‌ها تلاش در پیشه‌ی آموزگاری به شهر یزد مهاجرت کرد و با کمک همسرش «گل رستم ماهیار» به مغازه‌داری پرداخت. رفتار و برخوردش با دیگران بسیار مناسب بود تا آن جا که کمتر کسی در یزد است که روانشاد بهمرد بهمردی بخشی از یادگویه‌های(:خاطرات) شیرین کودکی‌اش نبوده باشد.

در کنارهمه‌ی این کارها موبدی هم می‌کرد و در یزد و اطراف یزد برای اوستاخوانی و گهنبارخوانی دعوت می‌شد. روانشاد بهمرد بهمردی در آیین‌های دینی همچون پنجه در روستای مزرعه‌کلانتر یزد نیز همیشه به گهنبارخوانی می‌پرداخت. در محله‌ی زندگی این روانشاد همیشه آوای اوستا شنیده می‌شد و هرکس دشواری داشت برای خواندن اوستا به پیش وی می‌رفت.

از دیگر ویژگی‌های آن شادروان می‌توان به اسراف نکردن اشاره کرد که آن را به همه گوشزد می‌کرد.

این آموزگار نمونه‌ی مزرعه‌کلانتر در واپسین سال‌های زندگی خود به بنیاد خیریه پوروچیستا می‌رفت و از آن‌جایی که دوست‌دار شاهنامه بود و آن را از بَر داشت، برای دیگران شاهنامه‌خوانی می‌کرد .

دلی جوان داشت و از هم‌سخنی و هم‌نشینی با کودکان، نوجوانان و بزرگسالان لذت می‌برد. در واپسین سال زندگانی این آموزگار نمونه به پاس تلاش‌های وی در پیشه‌ی آموزگاری در دبستان دخترانه مارکار از وی سپاس‌داری شد ولی چندی نگذشت که در روز یکشنبه سوم امردادماه 1395 خورشیدی از دنیا رفت.

شادروان بهمرد بهمردی هفت فرزند داشت. سه فرزند و همسر این روانشاد سال‌ها پیش از دنیا رفته‌اند.

هفته‌نامه‌ی «امرداد» درگذشت شادروان بهمرد بهمردی را به خانواده‌ی آن روانشاد آرامش‌باد می‌گوید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25