لوگو امرداد
نشست صدوبیست‌و چهارم انجمن زرتشتیان تهران

افزایش دستمزد کارکنان انجمن تا 30 درصد

نشست صدوبیست‌وسوم انجمن زرتشتیان تهران افزایش دستمزد کارکنان انجمن تا 30 درصدکمیسیون خدمات با ارایه‌ی مصوبه‌ی اصلاح دستمزد کارکنان انجمن در نشست یک‌صدوبیست‌وچهارم بیشترین زمان گفت‌وگوی هیات مدیره‌ی انجمن را به این مصوبه ویژه کرد. در این نشست مصوبه‌ی نرخ‌گذاری برای تالار کوچک و آشپزخانه‌ی همایشگاه مارکار نیز ارایه شد.

یکصد و چهلمین نشست کمیسیون خدمات پنجم شهریورماه 1397 با حضور اعضا برگزار شد:
گزارش کمیسیون خدمات درباره‌ی اصلاح دستمزد کارکنان انجمن:
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات با اشاره به افزایش دستمزد کارکنان انجمن که بر مبنای قانون طرح طبقه‌بندی مشاغل و بر اساس رتبه‌بندی و رضایتمندی مدیران از پرسنل زیر پوشش خود است، در ادامه افزود: با مشاوره و همکاری هیات‌رییسه و با در نظر گرفتن سابقه‌ی کار، مدرک تحصیلی، تجربه و کارآیی از 10 درصد تا سقف 30 درصد افزایش دستمزد کارکنان بیمه‌ شده‌ی انجمن، در نظر گرفته شده است و از یکم امردادماه 1397 خورشیدی قابل پرداخت است. وی در ادامه به بار مالی این افزایش دستمزد برای انجمن گفت: بار مالی خالص این اصلاح دستمزد 100 میلیون ریال در ماه است.
افزایش دستمزد کارکنان ساعت‌مزد در مرحله‌ی دوم بررسی می‌شود
راشین جهانگیری با اشاره به افزایش دستمزد سالیانه کارکنان گفت: افزایش دستمزد کارکنان ساعت‌مزد و همه‌ی کارکنان انجمن باید بررسی شود و دلیل عدم افزایش دستمزد هر یک از کارکنان گفته شود.
رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در پاسخ به افزایش حقوق کارمندان ساعت‌مزد گفت: کمیسیون مربوط برای کارمندان زیر پوشش خود بر حسب ساعت کار و با در نظر گرفتن میزان هزینه‌بردار بودن برای انجمن می‌تواند مصوبه ارایه بدهد.
مهردخت شهریاری بررسی افزایش حقوق کارکنان ساعت مزد را در مرحله‌ی دوم کار کمیسیون خدمات قرار داد.
دستمزد آموزگاران نیز بررسی شود
کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون فرهنگی به حقوق آموزگاران اشاره کرد و گفت: همه‌ی کارکنان در یک سیستم مشخص جا دارند و همه‌ باید بررسی شوند.  پس آموزگاران نیز بر حسب سنوات خدمت و مدرک تحصیلی و بر حسب شرح وظایف و جایگاهی که دارند هر کدام جداگانه باید بررسی شوند. این افزایش حقوق باید همه‌ی کارکنان از جمله آموزگاران را نیز شامل شود. میزانیان در ادامه گفت: این مصوبه باید با جزییات بیشتر مطرح شود.
مهردخت شهریاری در این باره گفت: با استخدام جدید و قرارداد یک‌ساله، هر آموزگار 450 هزار تومان برای 8 ماه پایان سال جاری افزایش دستمزد داشته است. پس از گذشت این 8 ماه همه کارکنان در یک سطح قرار می‌گیرند و برای سال آینده افزایش دستمزد آموزگاران را نیز می‌توان بررسی کرد.
رستم خسرویانی در پاسخ یادآوری کرد که آموزگاران پیش از این قرارداد 9 ماهه داشتند و اکنون استخدام جدید انجمن هستند و به تازگی وارد سیستم شدند و آنان صفر هستند.
میزانیان با پافشاری بر بررسی و افزایش حقوق آموزگاران از ارایه مصوبه برای افزایش حقوق آموزگاران از سوی کمیسیون فرهنگی گفت که با مخالفت فرشاد فرهی‌فر، هموند انجمن زرتشتیان تهران روبرو شد. فرهی‌فر یادآوری کرد که ارایه‌ی مصوبه‌های مالی برای افزایش دستمزد به عهده‌ی کمیسیون خدمات است.
کامبیز میزانیان نیز در پاسخ گفت: کمیسیون فرهنگی مصوبه را به کمیسیون خدمات می‌دهد در صورتی که پیگیری نشد خود مستقیم مصوبه به انجمن ارایه می‌کند.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • با سقف مبلغ 100 میلیون ریال برای خرید لوازم دندان‌پزشکی درمانگاه یگانگی موافقت شد.
  • با افزایش حقوق کارگران آرامگاه از روزی 500 هزار ریال به روزی 600 هزار ریال از اول شهریورماه 1397 موافقت شد.
  • با اصلاح حقوق کارمندان انجمن با در نظر گرفتن سابقه، مدرک تحصیلی و سختی کار از 10 درصد تا 30 درصد و پرداخت از یکم امردادماه موافقت می‌شود. بار مالی این اصلاحیه برای انجمن یک‌صد میلیون ریال در ماه است.
  • با توجه به درخواست مردم جهت برگزاری مراسم درگذشتگان و استفاده از سالن متوسط مارکار تهران‌پارس که هزینه‌های مراسم سوم و چهارم و سایر مراسم درگذشته مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال است و آشپزخانه‌ی پشت شاه‌ورهرام‌ایزد 500 هزار ریال است. این مبلغ در صورتی است که میزبان وسایل پذیرایی را مهیا کند.
  • قیمت مراسم سوم و چهارم شامل کوکو سیب‌زمینی، آش، نان و پنیر و سبزی، برای حداقل 50 نفر، نفری 130 هزار ریال است. 10 درصد سرویس خدمات به این نرخ اضافه می‌شود.

کمیسیون ساختمان با سه مصوبه:

  • هزینه‌ی بیمه‌ی مسوولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان در پروژه‌ی ساختمان کیخسروی به مبلغ 31 میلیون و 840 هزار ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات سیستم فاضلاب سرویس بهداشتی زنانه‌ی آرامگاه زرتشتیان تا سقف 100 میلیون ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات سرویس بهداشتی و حمام و رفع نم و رطوبت دیوارهای واحد یک جنب پذیرشگاه پارسایی تا سقف 200 میلیون ریال.

با توجه به این‌که زیر این واحد یک آب انبار قدیمی وجود داشته و چندین سال است که دیوارهای این واحد نم کشیده و رطوبت وارد خانه می‌شود، باید تعمیرات اساسی‌تری انجام شود. دیوارها تراشیده شود و کف سرویس و حمام برای حل ریشه‌ای مشکل شکافته شده، دیوارها سیمان‌اندود و عایق رطوبت شوند.

روند اجرایی ساخت خانه‌ی خرمن گیو و ساختمان کیانی‌پور

بهمن تیمساری، فرنشین کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران، از مرحله‌ی اجرایی خانه‌ی خرمن گیو گفت: درباره‌ی ساختمان خرمن‌ گیو، اواسط مرحله‌ی نازک‌کاری هستیم، گچ‌بری به پایان رسیده و در حال انجام نمای ضلع شمالی ساختمان هستیم. همچنین به زودی سیم‌کشی برق ساختمان نیز تمام می‌شود. لوله‌کشی گاز انجام شده و منتظر تایید هستیم.
تیمساری به پیشرفت عملیات اجرایی ساختمان کیانی‌پور نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوب مجمع و نوع مصوب، گفته شد که جواز ساختمان به عهده‌ی انجمن و تراکم و ساخت به عهده‌ی آقای جویبانپور است. با تشکیل شورای فضای سبز مجوز جابجایی درخت که مانع در ساخت و ساز و داخل طرح پیشنهادی ما بود را گرفتیم. در راستای آینده‌نگری و بهینه‌سازی سرمایه‌ی زرتشتیان، جواز چهار طبقه با تراکم 100 در صد را برای ساختمان گرفتیم.
برپایه‌ی مصوب مجمع ساخت سه طبقه‌ی مسکونی و تراکم ساخت 260 متر به عهده‌ی آقای جویبانپور بود ولی وی با انجمن همکاری کرد و هزینه‌ی ساخت چهار طبقه با تراکم 380 متر را به عهده گرفت. با وجود افزایش قیمت مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، وی به تعهد خود پایبند است. از آقای جویبانپور که بانی این امر خیر است قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم.

کمیسیون فرهنگی با دو مصوبه و یک گزارش:

  • جهت برگزاری جشن مهرگان در دو نوبت سه‌شنبه دهم مهر‌ماه در همایشگاه مارکار تهران‌پارس و پنجشنبه 12 مهرماه در تالار خسروی ویژه‌ی کودکان در کل مبلغ 120 میلیون ریال در نظر گرفته می‌شود.

هماهنگ‌کننده‌ی این برنامه خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتی به سرپرستی انجمن زرتشتیان خواهد بود و از سایر ارگان‌ها دعوت به همکاری می‌شود. شاهنامه‌خوانی، موسیقی سنتی و سخنرانی از برنامه‌‌های این جشن است.

  • مبلغ یک میلیون و 933 هزار ریال بابت هزینه‌های خانه‌ی فرهنگ‌وهنر از محل تنخواه مورد تایید قرار گرفت.

گزارش کمیسیون فرهنگی:
_ مهد پرورش بنا دارد واحدی که در طبقه‌ی دوم ساختمان خالی شده است را با همکاری دهشمند، زیر نظر کمیسیون ساختمان رنگ‌آمیزی کند.
_ از روزهای پایانی امردادماه با هزینه‌ای که از سوی سازمان میراث فرهنگی ویژه شده است، مرمت نمای جنوبی دبیرستان فیروز‌ بهرام آغاز شد. ناظر پژوهشگاه پس از شکافتن بخشی از نما با ساختار غیر آجری روبرو و پس از بررسی عکس‌های پیشین نمای ساختمان دبیرستان فیروزبهرام متوجه متفاوت بودن ساختار کنونی با دوره‌های پیش این دبیرستان شدند. ناظر پژوهشگاه خواستار انجام مرمت نما بنابر عکس‌های گذشته شد و چون هزینه‌ی این بخش از ساخت و ترمیم در بودجه سازمان میراث پیش‌بینی نشده است در صورتی که انجمن موافقت کند به بازسازی نما به شکل و ساختار گذشته اقدام خواهد کرد. انجمن زرتشتیان تهران با هماهنگی کمیسیون ساختمان و به شوند (:دلیل) نزدیک شدن به بازگشایی مدرسه‌ها و کمبود زمان، خواستار مرمت بنای دبیرستان فیروزبهرام به روال عادی شد و بازسازی نما به ساختار گذشته را به تامین بودجه از سوی سازمان میراث فرهنگی موکول کرد.
گفتنی است، در عکس‌های دوره‌های پیشین دبیرستان فیروزبهرام پلکان زیگوراتی با دو ستون در میان حیاط دیده شده است.

 

کمیسیون روابط عمومی:

  • مصوب گردید فرزند یکی از خانواده‌های همکیش یزدی که در تصادف از ناحیه دست مصدوم شده‌ بود و برای ادامه‌ی درمان به همراه خانواده به تهران سفر کرده‌اند، تا هر زمان که نیاز باشد در پذیرشگاه پارسایی رایگان اقامت کنند.
  • برای یاری رساندن به هزینه‌های درمان این خانواده‌ی صدمه دیده، مبلغ 50 میلیون ریال مصوب گردید.
  • مصوب گردید سه فرزند یکی از همکیشان نیازمند به طور رایگان از سرویس مدرسه استفاده کنند.

مصوبات کمیسیون موقوفات:

  • مصوب گردید اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان مزدا واقع در پیچ شمیران طبقه‌ی اول واحد یک از تاریخ اول مهرماه 1397 تا اول مهرماه 1398 افزایش یابد.
  • مصوب گردید اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان مزدا طبقه‌ی دوم واحد 3 افزایش یابد و ودیعه پرداخت گردد.
  • مصوب گردید اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان جنب پذیرشگاه پارسایی واحد یک شمالی از تاریخ اول خردادماه 1397 افزایش یابد و مابه‌التفاوت پرداخت گردد.
  • مصوب گردید اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان مزدا از یکم تیرماه 1397 تا 31 خوردادماه 1398 افزایش یابد و مابه‌التفاوت پرداخت گردد.
  • مصوب گردید با توجه به وضعیت ویژه‌ی یکی از مستاجران انجمن واقع در پیچ شمیران واحد 6 که بر اثر تصادف دچار سانحه گردیده بود و با توجه به درخواست نامبرده مبنی بر عدم توانایی پرداخت اجاره‌بها کمیسیون تصمیم گرفت که به مدت یک سال از تاریخ یکم مهرماه 1397 تا 31 شهریورماه 1398 از پرداخت اجاره بها معاف کند.  
  • مصوب گردید جهت اخذ حق‌الرضا (حق مالکانه) بابت خرید واحد تجاری خیابان انقلاب مبلغ 1 میلیاردونهصد میلیون ریال دریافت شود. یادآوری می‌شود، مصوب کمیسیون در تاریخ 13 امردادماه برای اخذ مبلغ 1 میلیاردوششصد میلیون ریال بود که مورد تایید قرار نگرفت.

نشست یکصدودهم کمیسیون مالی و بودجه در تاریخ پنجم شهریورماه 1397 در محل انجمن برگزار شد و موارد زیر تصمیم‌گیری شد:

  • تسویه‌ی مبلغ 115 میلیون و 750 هزار ریال صورت هزینه‌ی تیرماه آرامگاه قصرفیروزه شامل چهار نفر کارگر دائمی و دو نفر اضافه، حمل زباله، ایاب و ذهاب و پاکشوری مصوب 22 امردادماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی مبلغ 15 میلیون ریال به کارشناس تعدیل اجاره‌ی ملک انجمن مصوب 11 تیرماه 1397 کمیسیون موقوفات.
  • تصویب پرداخت مبلغ 260 میلیون ریال به پیمانکار تعمیرات درب آدریان و همچنین ساخت 5 عدد پنجره‌ی چوبی آدریان تهران طی دو فقره صورت‌حساب مصوبه‌های 7 خوردادماه و 22 امردادماه و 20 فروردین‌ماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تصویب پرداخت مبلغ 3 میلیون و 270 هزار ریال بابت خرید پیامک مصوب 29 امردادماه 1397 کمیسیون روابط عمومی.
  • تسویه‌ی صورت هزینه‌های مربوط به کتاب‌خانه‌ی یگانگی بر اساس گزارش‌های اول فروردین‌ماه 1397 الی 22 امردادماه 1397 ارسالی از کتابخانه‌ی یگانگی به تایید سرپرست کتابخانه و مصوب 29 امردادماه 1397 کمیسیون فرهنگی به مبلغ 8 میلیون و 539 هزارریال.
  • تسویه‌ی دو فقره صورت‌ هزینه‌ی داروخانه‌ی داریوش مصوب 22 امردادماه 1397 کمیسیون خدمات به مبلغ 10 میلیون و 279 هزار ریال.
  • تسویه‌ی چهار فقره صورت حساب‌های داروخانه‌ی داریوش مصوب 29 امردادماه 1397 کمیسیون خدمات به مبلغ 24 میلیون و562 هزار و 500 ریال.
  • تسویه‌ی یک فقره صورت‌حساب به مبلغ 850 هزار ریال بابت تعمیرات اتوکلاو دندان‌پزشکی مصوب 29 امردادماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 30 میلیون ریال بابت نگهبانی ملک روانشاد جوانمردی از 15 خوردادماه الی 15 امردادماه 1397 مصوب 11 تیرماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی دو فقره صورت‌حساب مربوط به خرید دو عدد نردبان 5 پله و 9 متری مصوب 22 امردادماه 1397 کمیسیون ساختمان به مبلغ 9 میلیون و 700 هزار ریال با هزینه‌ی حمل اجناس مربوطه.
  • تسویه‌ی تنخواه دفتر فنی از 21 تیرماه الی 4 امردادماه 1397 به مبلغ 8 میلیون و 451 هزار ریال بر اساس صورت‌حساب‌های واصله توسط کمیسیون ساختمان و مصوب آن کمیسیون در تاریخ 22 امردادماه 1397.
  • تسویه‌ی صورت‌هزینه‌های مربوط به تشکیل پرونده و آزمایشات تست جوش و بتن توسط شهرداری و کارشناس شرکت پیمانکار مصوب 22 امردادماه کمیسیون ساختمان به مبلغ 11 میلیون و 547 هزار و 500 ریال
  • تصویب پرداخت و تسویه‌ی خرید یک عدد موتور کولر آبی و تعویض آن مربوط واحد سرایداری مارکار به مبلغ 2 میلیون و 100 هزار ریال مصوب 22 امردادماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی دو فقره پرداختی دفتر فنی به نظام مهندسی و شرکت گاز بابت کارهای ساختمانی ملک خرمن گیو مصوب 22 امردادماه 1397 کمیسیون ساختمان به مبلغ 31 میلیون و 630 هزار ریال.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 31 میلیون 420 هزار ریال بابت خرید 16 تن سیمان، به همراه هزینه‌ی حمل و تخلیه مصوب 22 امردادماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی هزینه‌های انجام شده در ملک خانه‌ی روانشاد کیخسروی شامل هزینه‌های نگهبان و تخیله‌ی زباله و کرایه‌ی حمل مصوب 22 امردادماه کمیسیون ساختمان به مبلغ 62 میلیون و 600 هزار ریال.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 4 میلیون و 350 هزار ریال بابت کارکرد نیروی کمکی خانه‌ی فرهنگ‌وهنر مصوب 21 خوردادماه 1397 کمیسیون فرهنگی کلا معادل 87 ساعت.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 6 میلیون و 141 هزار ریال بابت کارکرد89 ساعته‌ی منشی خانه‌ی فرهنگ‌وهنر بر اساس گزارش اول خوردادماه 1397 خانه‌ی فرهنگ‌وهنر و مصوب 21 خوردادماه 1397 کمیسیون فرهنگی ارجاعی به کمیسیون مالی مورخ 22 امردادماه 1397.
  • تسویه و تصویب پرداخت مبلغ 3 میلیون و 900 هزار ریال به یکی از نویسندگان زرتشتی بابت مصوب 11 خوردادماه 1397 کمیسیون فرهنگی جهت کمک به نویسندگان زرتشتی.
    30 جلدکتاب از نویسنده خریداری شده است و در جشن‌ها و مدرسه‌ها هدیه داده می‌شود.
  • تصویب پرداخت مبلغ 10 میلیون ریال کمک به جام ایران‌دخت رشته‌ی فوتسال بانوان به انجمن نصرت‌آباد یزد با توجه به مصوبه 15 امردادماه 1397.
  • کارکرد دبیر دینی در سه ماهه‌ی اول سال 1397 مصوب 15 امردادماه 1397 کمیسیون فرهنگی به مبلغ 18 میلیون ریال مربوط به دبیرستان دخترانه‌ی نوبت اول گشتاسب.
  • تسویه‌ی کارکرد دبیر دینی دبیرستان نوبت اول رستم‌آبادیان به مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال مصوب 22 امردادماه 1397کمیسیون فرهنگی.
  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 2 میلیون و 180 هزار ریال بابت جشن روز ادبیات کودک و نوجوان در خانه‌ی فرهنگ‌وهنر مصوب 22 امردادماه 1397کمیسیون فرهنگی.
  •  تصویب پرداخت مبلغ یک میلیون و 906 هزار و 125 ریال بابت هزینه‌های متفرقه نیمه‌ی اول بهار سال 1397 خانه‌ی فرهنگ‌وهنر طبق گزارش ارسالی آن خانه و مصوب مربوط به تنخواه گردان خانه‌ی فرهنگ‌وهنر در تاریخ 7 خوردادماه 1397 خورشیدی.
  • تصویب پرداخت مبلغ 20 میلیون ریال به انجمن یانش‌وران مانتره بر اساس درخواست 21 خوردادماه 1397 آن انجمن و مصوب 11 تیرماه 1397 کمیسیون فرهنگی بابت اردوی کنکوری‌های سال1397

صندوق‌های جمع‌آوری دهش شاه‌ورهرام ایزد خالی می‌شود

جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان اعلام کرد در آینده نزدیک با حضور بازرسان سه صندوق جمع‌آوری دهش در نیایشگاه شاه‌ورهرام ایزد خالی و صورت جلسه می‌شود. دهش جمع‌آوری شده از صندوق‌های نیازمندان، بیماران و سالمندان هر یک در سرفصل‌های جداگانه‌ی خود صورت‌جلسه می‌شود و به ثبت حسابداری خودش می‌رسد. هزینه‌های پرداختی هم در سرفصل خودش ثبت می‌شود. از این طریق می‌توان اختلاف میان هزینه و درآمد را  کنترل کرد. دریافتی‌های کارمندان مکان‌ها و سربارهای اداری نیز  شامل هزینه‌های پرداختی است.
اردشیر اورمزدی، هموند انجمن زرتشتیان تهران، از نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ها از خزانه‌دار انجمن پرسید: آیا دهش‌ها در سر فصل‌های همان حساب باقی می‌ماند و هنگام نیاز و پرداخت هزینه‌های نیازمندان و بیماران از آن برداشت می‌شود یا انجمن بر حَسَب نیاز مثلا برای پرداخت حقوق یا پاداش و انجام کارهای انجمن از این دهش‌ها برداشت می‌کند؟
گشتاسبی با اشاره به این که پول جمع‌آوری شده ثبت حسابداری جداگانه دارد به اورمزدی پاسخ داد: زمانی که صندوق‌ها باز می‌شوند پول جمع شده به حساب بانکی واریز می‌شود. هر حساب از نظر حسابداری از بحث نقدینگی جدا است.
تاج‌گوهر خداداد کوچکی (خادم)، هموند انجمن زرتشتیان تهران، با تایید هزینه شدن دهش صندوق بیماران در سر فصل خودش در این باره توضیح داد: نیمی از مستمری بگیرهایی که در تهران و یزد هستند بیمارند. آنها هر ماه 3 میلیون و پانصد هزار ریال می‌گیرند. در این رابطه با پیگیری‌هایی که از حسابداری کردم به یقین می‌توان گفت که دهش صندوق بیماران به دست بیمار می‌رسد.

یاد تازه درگذشتگان
_ در پایان نشست رستم خسرویانی به درگذشت شادروان دولت فرودی قاسم‌آبادی مادر جان‌باخته شادروان اردشیر مرادیان و همچنین روانشاد جمشید خراشه از دهشمندان هازمان زرتشتی که به نامگانه‌ی روانشاد بابک خراشه، فرزند درگذشته‌ی وی، سالن چند منظوره در همایشگاه مارکار تهران‌پارس در حال ساخت است، اشاره کرد و به خانواده‌ی آنان آرامش باد گفت.

 _ بازرسان انجمن پیش از دستور جلسه‌ی انجمن زرتشتیان تهران پرسش‌هایی را مطرح کردند.

فربد فرهی‌یزدی، بازرس سال مالی جدید انجمن زرتشتیان تهران، پیش از دستور جلسه به چند نکته اشاره کرد. وی از دبیرخانه‌ی انجمن ارایه‌ی تومار امضا شده‌ از سوی ساکنان تهران‌پارس را درخواست کرد و این تومار به وی داده شد.
گفتنی است، در نشست گذشته‌ی انجمن زرتشتیان تهران، فرنشین کمیسیون خدمات از توماری که نزدیک به چهل نفر در باره‌ی نابسامانی مارکار تهران‌پارس امضا کرده بودند گزارش داد. بازرس انجمن درخواست کرد تومار را ببیند ولی مسوول دبیرخانه‌ی انجمن به وی گفت در حال حاضر تومار در دسترس نیست و ارایه‌ی آن به این نشست موکول شد.
فرهی‌یزدی به باشندگی بازرس جانشین(:علی‌البدل) در نشست غیرعلنی گذشته اشاره کرد و در ادامه گفت: زمانی که هر یک از بازرسان اصلی به هر دلیلی استعفا دهد بازرس جانشین می‌تواند جایگزین شود. پس وی تا زمان جایگزینی، بازرس اصلی به شمار نمی‌رود. بازرس جانشین نمی‌تواند در نشست غیرعلنی شرکت کند مگر این که حضور وی دلیل خاصی داشته باشد. در جلسه‌ی غیرعلنی هفته‌ی گذشته رییس انجمن دستور به خروج همه حاضران را داد ولی یکی از بازرسان جانشین که حضور داشت، جلسه را ترک نکرد و این خلاف قانون است. چه کسانی حق حضور در جلسه‌ی غیرعلنی را دارند و چه کسانی حق ندارند؟
افشین نمیرانیان باشندگان در نشست غیرعلنی انجمن را این گونه نام برد: اعضای هیات مدیره، بازرسان و اگر نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس در جلسه حضور داشته باشد و کسانی را که به هر دلیلی دعوت کنیم. چون نمیدانیم چه کسی قانون را باید تفسیر کند اجازه بدهید مطابق با عرف اجرا کنیم.
  بازرس انجمن زرتشتیان در بخشی دیگر به روند اداری و پیگیری نامه در دبیرخانه‌ی انجمن اشاره کرد و گفت: زرتشتیان ساکن تهران نامه‌ای به دبیرخانه انجمن می‌دهند ولی پیش از دستور رییس انجمن نامه ثبت نمی‌شود این چه روند اداری است؟ نامه باید ثبت شود تا آورنده‌ی نامه بتواند روند رسیدگی به نامه را پیگیری کند. تا زمانی که رییس انجمن دستور ثبت ندهد نامه ثبت نمی‌شود. آیا در قبال نامه‌ای که به انجمن داده می‌شود رسید ارایه می‌شود؟
جانشین فرنشین انجمن با اشاره به روندی که از سه دوره‌ی گذشته عرف شده است گفت: روال قانونی انجمن این است که هر نامه‌ای باید دستور ثبت داشته باشد در غیر این صورت نامه‌ای ثبت نمی‌شود. به هر دلیلی انجمن خواسته این روال کارش باشد و کار غیر قانونی نیست.
جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، یکی از دلیل‌هایی که نامه پیش از دستور ثبت نمی‌شود را نامه‌های غیرمرتبط دانست. وی درباره‌ی گم شدن احتمالی نامه‌ها نیز گفت: آورنده‌ی نامه می‌تواند با نامه‌نگاری به بازرسان و یا نماینده‌ی زرتشتیان در انجمن گم شدن نامه را پیگیری کند.
فرهاد کاویانی، هموند هیات مدیره‌ی انجمن، در باره‌ی ثبت نامه‌های اداری در دبیرخانه گفت: بازرسان می‌توانند در نامه‌ای درخواست تجدید نظر در این رویه را بدهند و در نشست انجمن به گفت‌وگو گذاشته شود. امور اداری هر یک از ادره‌های دولتی هم مطابق قانون داخلی خود اجرا می‌شود. 
کامبیز میزانیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران در باره‌ی روند اداری انجمن گفت: ثبت نامه از دو جهت مهم است هم از نظر آورنده‌ی نامه که باید پیگیر نامه باشد و هم برای هیات مدیره که تاریخ رسید نامه باید مشخص باشد. وی در ادامه به حضور همیشگی فردی مسوول برای دستور ثبت در اداره‌ها اشاره کرد و گفت: شخص آورنده‌ی نامه سرانجام در همان روز نامه را ثبت می‌کند و رسید می‌گیرد. این یکی از ایرادها در روند اداری دبیرخانه است که ما نیز اعلام کردیم و باید کارگروهی برای رسیدگی به آن تشکیل شود.
فرهی یزدی در بخشی دیگر گفت: انجام کارها در انجمن رویه‌‌ی نوشته شده‌ای دارد یا روالی است که گردش به گردش انتقال یافته است؟ اگر هیات مدیره و اشخاص کنونی نباشند چه پیش می‌آید؟ که افشین  نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن، با اشاره به عرفی بودن روال کارهای انجمن، این کاستی را تایید کرد.
آرش آذرگشسب بازرس این سال مالی انجمن زرتشتیان تهران که برای بار نخست در این سمت است از هیات مدیره‌ی انجمن پرسش کرد: چه تصمیمی برای گروه موسیقی تالار پذیرایی که عملکرد متفاوتی با دیگر گروه‌ها داشتند گرفته شده است؟
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات در این باره گفت: گروه‌های متخلف طبق قانون، بار اول یک‌ماه، بار دوم سه ماه از فعالیت باز می‌مانند و بار سوم برای همیشه کنار گذاشته می‌شوند. این گروه دو بار تخلف داشتند و اکنون برای سه ماه‌ پروانه‌ی فعالیت ندارند.

نشست یک‌صدوبیست‌وپنجم انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه پنجم شهریورماه 1397 خورشیدی از ساعت 18 و 45 دقیقه در تالار همایش انجمن برگزار شد. در این نشست آرمین هورمزدی و پدرام سروش‌پور غایب بودند و رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پس از گذشت نزدیک به یک ساعت و ربع از برگزاری نشست به هموندان هیات مدیره‌ی انجمن پیوست.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. خواهشمند انجمن لیست نفرات و تنها درصد افزلیش حقوق کارمندان را اعلام نماید تا مشخص شود ایا این افزایش مشمول تمامی کارکنان بوده و یا تنها چند نفر نور چشمی با افزایش حقوق روبرو بودند و اکثریت در حد پنجاه یا صد هزار تومان افزایش داشتند . نور چشمی هایی که بدون اگهی استخدام و یا بررسی رزومه و تنها بخاطر نسبت سببی یا نسبی با برخی اعضا هیات مدیره و با عناوین مختلف از جمله منشی استخدام میشوند

  2. آقای خسرویانی به صفر برسند یعنی چی؟ آموزگاران چه یکسال سابقه چه 15 سال سابقه همه یک اندازه و پایه‌ی حقوق وزارت کار می‌گیرند. یعنی چند سالی هست که صفر هستند.

  3. مثل اینکه با امدن بازرسان جدید اون خمودگی و بی خیالی از بین رفته و منتخبین جدید قراره با برخی بی قانونی ها و روال های من در اوردی مقابله کنند. امید که گردش جدید انجمن هم این رخوت 12 ساله را به فراموشی بسپاره و راهی تازه برای انجمن پیدا و اجرا کنه… ایدون باد.

  4. درود بر اقایان فرهی فر و خورشیدیان و آذرگشسب
    بازرسان گرامی و تازه نفس و جوان امیدوارم با اراده محکم و در چارچوب قوانین داخلی و کشوری از حداکثر مسئولیت و قدرت خود (که یاریگر انجمن و چشم و گوش هازمان میباشید) استفاده نموده و جایگاه بازرسان را به جای اصلی اش بازگردانید. شاد و به کامه باشید.

  5. مدتی است از کارکرد درمانگاه پزشکان و دندانپزشکان گزارشی نمی‌دهید قبلا از سهم پزشکان و انجمن از کارکرد درمانگاه گزارش می‌دادید و اعلام می‌کردید

  6. درود چه زیباست کمک به یک بهدین
    خیلی خیلی خوشحال شدم از اینکه یاری رسان چندتن از بهدینان بودید
    سپاس

  7. درود بر بازرسین گرامی که در این دوره به جد پیگیر مسائل انجمن میباشند از تارنمای محترم امردادمجدد خواهشمندم تا اسامی بازرسین حاضر و غایب در جلسات نیز ذکر شود

  8. تورم واقعی بالای 40% است. قیمت دلار و طلا دو برابر شده. حقوق کارمندان انجمن زیر خط فقر است. دست شما درد نکند با این همه توهین به کارمندان و معلمان زحمتکش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30