لوگو امرداد
شهردار منطقه 4 تهران:

زرتشتیان زمین‌های زیادی برای اماکن دینی مسلمانان وقف کرده‌اند

سید علیرضا حسینی، شهردار منطقه 4 تهرانشهردار منطقه 4 تهران در تور شهرگردی اصحاب رسانه در این منطقه به زمین‌های وقف‌شده از سوی زرتشتیان برای اماکن دینی مسلمانان اشاره کرد.

سید علیرضا حسینی در بخشی از این برنامه با باشندگی در مجتمع رستم‌باغ تهران‌پارس که ویژه‌ی زرتشتیان است گفت: هموطنان زرتشتی ما همیشه پابه‌پای مسلمانان در تمامی صحنه‌ها حضور داشته‌اند. حتا موارد بسیار زیادی دیده شده است که در مباحثی همچون وقف زمین برای حسینیه و مساجد نیز، زمین و هزینه در اختیار هموطنان مسلمان خود قرار داده و همیار و همپای ایشان بوده‌اند.

وی همچنین درباره‌ی مجتمع مسکونی رستم باغ افزود: رستم باغ از آن بنا‌هایی است که بیشتر رهگذران به دیدن محیط داخلی آن بسیار علاقه‌مند هستند. آن قسمت‌های زیبایی که از بالای دیوار‌ها پیداست نشانگر اصالت و زیبایی این مجموعه است. بی‌شک داخل بنا نیز زیباست. درون باغ سالن‌های پذیرایی و اجرای مراسم دینی، معبد و بیش از 80 ساختمان مسکونی قرار دارد.

به نقل از ایکنا، حسینی در این تور شهرگردی از باغ پرندگان و مجتمع یاس شرق نیز بازدید کرد و به پرسش‌های خبرنگاران درباره‌ی مسایل اقتصادی و چالش‌های شهری منطقه‌ی 4 تهران پاسخ داد.

گفتنی است تور شهرگردی اصحاب رسانه در منطقه 4 تهران با باشندگی سید علیرضا حسینی، شهردار این منطقه و گروهی از دستیاران و مسوولان شهری این منطقه به همراه اصحاب رسانه در حوزه‌ی شهری 23 امردادماه 1397 خورشیدی انجام شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. البته خیلی اماکن بیشمار وقفی زرتشتیان نیز توسط مسلمانان غصب شده است. مانند زمین های قصر فیروزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28