لوگو امرداد

بازتاب باشندگی سپنتا نیکنام در موسسه‌ی همشهری

سپنتا نیکنام، هموند(:عضو) زرتشتی شورای شهر یزد دیروز با باشندگی در موسسه‌ی همشهری از خبرنگارانی که برای بازگشت او به شورای شهر تلاش کردند، سپاس‌گزاری کرد و این موضوع در رویه(:صفحه)ی نخست شماره‌ی امروز روزنامه‌ی همشهری بازتاب داده شد.

نیکنام که به تازگی به شورای شهر یزد بازگشته است با باشندگی در موسسه همشهری گفت:

من وظیفه‌ی خود می‌دانستم از رسانه‌هایی که در این مدت کمک کردند تا اقلیت‌ها بتوانند به حق خود برسند تشکر کنم. درست است که بسیاری نهاد‌ها نقش اجرایی داشتند و توانستند امور مربوط به من را تا اندازه‌ی زیادی پیش ببرند، اما اگر رسانه‌ها نبودند، چه در توجیه مسوولان و چه در پیشرفت کار موفق نبودیم. اگر رسانه‌ها نبودند ما در بازتاب دیدگاه مردم به اینجا که اکنون ایستاده‌ایم نرسیده بودیم.

sepanta hamshahri01

وی درباره‌ی رای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت:

از دید من آنچه را که حق اقلیت‌ها بود، به اقلیت‌ها باز پس دادند و این بها دادن نیست بلکه حق اقلیت‌هاست که به آن‌ها پس داده شد. قانون اساسی نظام، از روز نخست این موضوع را نوشته بود، پس این حقمان بود و ما از راه قانونی وارد شدیم و توانستیم به حقمان برسیم. عده‌ای خواستند با بدعتی جدید حقمان را سلب کنند.

گفتنی است سپنتا نیکنام به شوند غیرمسلمان بودن از سوی دیوان عدالت اداری از شورای شهر یزد تعلیق شده بود و در پی مصوبه‌ی مجلس و تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام توانست 30 تیرماه 1397 خورشیدی پس از9 ماه تعلیق به شورای شهر یزد بازگردد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. درود
    ضمن تبریک احقاق حق آقای نیکنام، لازم است به این نکته توجه شود که آیا فقط برای این دوره است و یا کلا برای عضویت در شورای شهر ، ديگر مذهب ملاک نیست.

  2. گر مسلمان و مسیح و اگرم زرتشتیم. . همه از یک پدر و یک نسب و یک پشتیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05