لوگو امرداد
همزمان با بازگشایی تالار زرتشتیان شمال کالیفرنیا

گزارشی از انجمن زرتشتیان ساکرامنتو

انجمن زرتشتیان ساکرامنتو همزمان با بازگشایی تالار گردهم‌آیی زرتشتیان شمال کالیفرنیا از روند شکل‌گیری و فعالیت این انجمن گزارش داد.
پنج تن از بانوان زرتشتی ساکرامنتو اسفندماه 1388 خورشیدی در راستای فراهم آوردن محیطی برای گردهم‌آیی زرتشتیان شمال کالیفرنیا با جمعیتی نزدیک به صد خانواده در منطقه‌ی مرکزی این ایالت، سازمان زنان زرتشتی را تشکیل دادند.
خریدن ساختمان به مبلغ 550 هزار دلار در سال 1392 از مهمترین فعالیت‌های این سازمان بود که بیش از 250 هزار دلار آن از دهش خیراندیشان و 300 هزار دلار وام بدون بهره تامین شد. برای بهره‌ برداری این ساختمان 200 هزار دلار دهش انجمن زرتشتیان هنگ کنگ و 250 هزار دلار از بانک وام گرفته شد تا برای بازسازی این تالار هزینه شود.
ساختمان خریداری شده از دو قسمت که به منظور «درِ مهر» و تالار گردهم آیی برنامه ریزی شده بود تشکیل شده است. تالار گردهم‌آیی 900 متر مربع به فاصله 4 و نیم متر از «درِ مهر» که 76 و نیم مترمربع است جای دارد.
تغییر عنوان سازمان زنان به انجمن زرتشتیان، امکان فعالیت تمام زرتشتیان را در این مرکز فراهم آورد. دومین دوره این انجمن 23 آبان‌‌ماه 1395 خورشیدی با گزینش منیژه بهزیز(فرنشین )، خداداد پشوتنی‌زاده (نایب‌ فرنشین)، آناهیتا آذرکیوان (منشی)، فرزین جهانی (خزانه دار) ، بهروز سهرابی ، داراب بزرگچمی و سیما مهرشاهی (هموند) برگزار شد. انجمن زرتشتیان ساکرامنتو به عنوان سازمانی مستقل و خیریه برای خدمت‌رسانی به هازمان زرتشتی و ایرانی منطقه به فعالیت می‌پردازد. همچنین هموندی این انجمن در فزانا ( فدراسیون انجمن های زرتشتی آمریکای شمالی ) امکان فعالیت در هازمان زرتشتیان خارج از ساکرامنتو و کالیفرنیا را برای زرتشتیان این شهر فراهم آورده است.
پیش از این، درِ مهر ساکرامنتو هفتم فروردین‌ماه  1395 خورشیدی با باشندگی همی گاندی فرنشین فزانا گشایش یافت. انجمن زرتشتیان این شهر در راستای گردهم آوردن زرتشتیان و همازوری آنان در برگزاری آیین‌های دینی و نیایش همگانی روزهای ورهرام ایزد هر ماه میزبان زرتشتیان این شهر در درِ مهر است. همچنین برگزاری جشن‌های دینی و ملی مانند نوروز، مهرگان، سده و تیرگان با همکاری جوانان زرتشتی این شهر، برگزاری کلاس‌های دینی برای آشنایی با فرهنگ و سنت نیاکان، کلاس‌های هنری، ورزشی، آشپزی و آموزشی از دیگر برنامه‌های این انجمن است. تالار کتابخانه این انجمن که با یاری همکیشان و سایر ایرانیان شهر تجهیز شده و آماده خدمت‌رسانی به علاقه مندان است. این انجمن هم اکنون با برآورد درآمد سالیانه حدود 69 هزار دلار و با دو کارمند در حال فعالیت است. با بازگشایی این مرکز در روز 9 تیرماه 1397 خورشیدی شاهد فعالیت‌های بیشتر این انجمن و جوانان زرتشتی خواهیم بود.

 تالار گردهم‌آیی زرتشتیان شمال کالیفرنیا 9 تیرماه 1397 خورشیدی بازگشایی شد

تالار گردهم‌آیی زرتشتیان شمال کالیفرنیا 9 تیرماه 1397 خورشیدی بازگشایی شد

 انجمن زرتشتیان ساکرامنتو و جوانان زرتشتی با بازگشایی این مرکز می‌نوانند فعالیت‌های بیشتری انجام دهند

 انجمن زرتشتیان ساکرامنتو و جوانان زرتشتی با بازگشایی این مرکز می‌توانند فعالیت‌های بیشتری انجام دهند 

03

04

فرتور رسیده است.

0114

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28