لوگو امرداد

شب بخارا به سبزوار رسید

bokharaبه دنبال برگزاری شب‌های بخارا در مشهد، یزد، شیراز، قزوین، بابل و … آدینه یکم تیرماه ۱۳۹۷ خورشیدی، با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری شب بخارا در سبزوار برگزار می‌شود.

سبزوار، سرزمین سربداران، با پیشینه‌ی بیش از 7000 سال، از خاور (:شرق) به نیشابور، از شمال به اسفراین، از باختر (:غرب) به شاهرود و از جنوب به بردسکن در خراسان رضوی می‌رسد. این شهر در فاصله‌ی ۲۲۰ کیلومتری مشهد جای دارد.

نام‌آورانی چون ابوالفضل بیهقی، ابوالحسن علی‌ابن‌زید بیهقی، ابن‌یمین فریومدی، حکیم سبزواری، ملاحسین واعظ‌کاشفی، آیت‌الله عبدالاعلی سبزواری، استاد محمدتقی شریعتی، دکتر علی شریعتی، دکتر قاسم غنی و نویسنده‌ی نامدار معاصر محمود دولت‌آبادی زاده این کهن شهر هستند.

در سبزوار نزدیک به ۹۰۰ اثر فرهنگی و تاریخی شناسایی شده است. این شهر که در مسیر راه ابریشم جای دارد جاذبه‌های گردشگری تاریخی مانند مسجد جامع، رباط‌‌های گوناگون، بنای مصلی، مناره‌ی خسروگرد، باغ آرامگاه حکیم سبزواری، یادبود کاشفی، تپه‌ی دامغانی، آتشکده‌ی آذر برزین‌مهر، موزه‌ی‌ مردم‌شناسی و جاذبه‌های جغرافیایی زیبایی را در خود جای داده است.

در «شب بخارا در سبزوار»، اسماعیل کهرم، مهیار علوی‌مقدم، بهرام سیاوش‌پور، محمودرضا سلیمانی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد. همچنین فیلم مستندی در این شب فرهنگی به نمایش در می‌آید. بازدید از روستای زعفرانیه در بخش خاوری سبزوار از دیگر برنامه‌های شب بخارا در سبزوار است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. هنوز اطلاع دقیقی از مطالب ان ندارم ولی بظاهر بایستی خبر نامه جالب و اموزنده و مغیدی برایاهالی غرهنگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29