لوگو امرداد
در امرداد 385 چاپ شده است

فرد آسیب‌زننده به آرامگاه فردوسی دستگیر شد

p2خبر کوتاه بود و به تندی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی دست‌‌به‌دست شد: «عده‌ای ناشناس کتیبه‌های آرامگاه فردوسی را با نارنجک‌های دست‌ساز دچار آسیب کردند. اقدامی تاسف‌بار و ضدفرهنگی که هویت عاملان آن تاکنون نامعلوم مانده است.»

از آن جا که از جزییات و زمان این رخداد خبر درستی در دست نبود بر آن شدیم تا با پیگیری آن آگاهی بیشتری در دسترس خوانندگان امرداد بنهیم. آنچه پیش از هر چیز از این پیگیری به ‌دست آمد بازگو‌کننده‌ی این بود که خبر چندی پس از این رخداد در رسانه‌ها  و شبکه‌های مجازی دوباره دست‌به‌دست شده است.

سیاوش توسی، کنشگر فرهنگی و کارشناس امور گردشگری، در این‌باره گفت: در شب چهارشنبه‌سوری سال گذشته (1396 خورشیدی) چند تن با نارنجک به یک نماد و یک سنگ‌نگاره (:کتیبه) در بیرون محوطه‌ی اصلی باغ آرامگاه فردوسی نصب است تاختند که البته میراث‌فرهنگی این نمادها را بازپیرایی کرد. این آفند (:حمله) را نمی‌توان از گونه‌ی آفندهای برنامه‌ریزی‌شده بدانیم چون اگر بخواهیم چنین بیندیشیم، این پرسش پیش می‌آید که چرا به سازه‌های درون باغ ارامگاه آسیب نرسیده است؟

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری است که با عنوان «فرد آسیب‌زننده به آرامگاه فردوسی دستگیر شد» در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است. متن کامل این گزارش را در رویه‌دوم (رویداد) امرداد 385 بخوانید.

برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون بر روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های فروش امرداد از راه‌های زیر بهره بگیرید.

لینک خرید اینترنتی شماره‌‌ی 385 امرداد:

 https://goo.gl/N44ZQX

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد:

https://goo.gl/XqpSbS

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-27