لوگو امرداد
فراخوان امرداد برای معرفی جاذبه‌های گردشگری

ایران را بیشتر بشناسیم

iran mapهفته‌نامه امرداد با آرمان شناساندن جاذبه‌ها و دیدنی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و گسترش گردشگری درون کشوری در نگر دارد تا برترین خواستگاه‌های گردشگری ایران را برپایه‌ی سنجه‌هایی(:معیار) که در ادامه خواهد آمد معرفی کند. درپایان سال با رای خوانندگان و گروهی از کارشناسان گردشگری برترین جاذبه‌ها معرفی می‌شوند.
ایران سرزمینی است با طبیعتی شگرف و تاریخی دیرینه. این فلات کهن زیبایی‌هایی طبیعی و تاریخی بی‌مانند و بی‌شماری را در دل خود جای داده است که هرکدام به‌ تنهایی بستری برای گسترش صنعت گردشگری هستند. که هم‌اکنون از صنعت‌های پیشرو در جهان است و همه‌ی کشورها بر سر جذب این سرمایه‌ی بزرگ رقابتی تنگاتنگ دارند. این صنعت ولی در ایران مورد بی‌مهری قرارگرفته است و همدلی وهم‌اندیشی ملی در این راستا نیازی بایسته است.
خوانندگان امرداد می‌توانند گزارشی کوتاه همراه با عکس از جاذبه‌های شهر یا استان خود را برای معرفی به هفته نامه امرداد بفرستند.
بایسته است در معرفی جاذبه‌های گردشگری(تاریخی، طبیعی، تفریحی، زیارتی) از سوی خوانندگان سنجه‌های زیر آورده شود:

  1. آسانی رفت و آمد (مواردی چون سختی راه، وسایل رفت و آمد، فاصله‌ی جاذبه گردشگری تا نزدیک‌ترین شهر با جمعیت بیش از 100 هزار تن نیاز است.)
  2. دیرینگی
  3. شمار بازدیدکننده‌ها
  4. ثبت‌ ملی اگر انجام شده است
  5. ثبت‌جهانی اگر انجام شده است
  6. شگفتی
  7. دست‌نخورده بودن (بکر بودن)
  8. سوغاتی‌ها (آیا صنایع‌دستی، خوردنی‌ها و نمادهای ویژه جاذبه در دسترس است؟)
  9. ضریب امنیت
  10. امکانات رفاهی بهداشتی 
  11. خوراک‌های بومی ویژه

هر یک از گزینه‌های بالا دارای امتیازی است که در بالا بردن جایگاه جاذبه موثر است.

عکس‌ها و گزارش خود را می‌توانید به شماره 09198040593 تلگرام یا به نشانی [email protected] بفرستید. گزارش‌ها و عکس‌های شما در هفته‌نامه و تارنمای امرداد منتشر خواهد شد. در پایان سال با نظرسنجی خوانندگان و رای کارشناسان استان‌های برتر گردشگری ایران معرفی خواهند شد.

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27