لوگو امرداد
هفته‌ی نخست نوروز جام برگزار شد

آیین اختتامیه جام بهمن دبستانی

آیین اختتامیه‌ی جام روانشاد دکتربهمن دبستانی، چهارم فروردین‌ماه 1397 خورشیدی برگزار شد.
نزدیک به 22 سال است که جام بهمن دبستانی هر ساله در شریف‌آباد یزد برگزار می‌شود. انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم مرکز «اشا» برگزار کننده‌ی این جام است.
آیین اختتامیه این جام چهارم فروردین‌ماه پس از شناخته شدن برترین‌ها در تالار «اشا» برگزار شد. در این آیین از بازسازی نمای پیرهریشت از سوی یکی از دهشمندان خبر داده شد. سخنرانی و پیش‌کش هدایا به برترین‌های این جام از بخش‌ها‌ی آیین اختتامیه بود.
سهراب سلامتی، فرنشین انجمن زرتشتیان شریف‌آباد «اشا» درباره‌ی برگزاری این جام به «امرداد» گفت: نزدیک به 25 سال پیش به کوشش «اشا» جام نوروزی در هنگامه‌ی هفته‌ی نخست سال نو در شریف‌آباد برگزار می‌شد. از 22 سال پیش تا کنون به پیشنهاد و دهشمندی  اله‌یار دبستانی این جام به نامگانه‌ی برادر وی «روانشاد دکتر بهمن دبستانی» پیگیری می‌شود. همه ساله یک روز مانده به نوروز نام‌نویسی و قرعه‌کشی این جام آغاز  و پس از چهار روز پیکار در روز چهارم فروردین آیین اختتامیه برگزار می‌شود.
وی از رشته‌های ورزشی فوتبال‌ گل کوچک در رده‌های جوانان و نونهالان، داژ‌بال (وسطی) بانوان، تخته‌نرد، تنیس روی‌میز، شطرنج و پیاده‌روی باشنده در جام امسال نام برد. گفتنی است در مسابقه‌ی پیاده‌روی که از شریف‌آباد تا پیرهریشت بود، در همه‌ی رده‌های سنی از نونهال چهار ساله تا بزرگسال 60 ساله شرکت کننده بودند.
سهراب سلامتی همچنین از مکان برگزاری جام گفت: جام دبستانی همه ساله در تالار همایش «اشا» در شریف‌آباد و مجموعه جوار شاه‌ورهرام ایزد شریف‌آباد برگزار می‌شود و بنا است این مجموعه بهسازی و تکمیل شود. فرنشین «اشا» یاد‌آور شد این جام ویژه‌ی همه‌ی زرتشتیان است. 

01

02

 سهراب سلامتی، فرنشین انجمن زرتشتیان شریف‌آباد مقیم تهران (اشا)

3

04

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس

5

6

7

08

09

 

10

11

12

13

14

15

فرتور از یاسمن سلامتی است.

0114

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. چه لباسهای قشنگی. افرین بر شما که هنور لباس سنتی را حفظ کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10