لوگو امرداد

سالگرد درگذشت ماهیار اردشیری‌ در تورنتو برگزار شد

نخستین سالگرد درگذشت دکتر ماهیار اردشیری دهم اسفندماه 1396 خورشیدی در تورنتوی کانادا برگزار شد.

یادداشت بهمن مرادیان را درباره‌ی شادروان دکتر اردشیری در ادامه می‌خوانید:

ماهیار اردشیری یکی از کسانی بود که از سال 1394 خورشیدی در بیشتر مراسم‌­ها و گردهم­‌آیی­‌های انجمن تورنتو در درِ مهر گیو حضور داشت.

او که معمولا به همراه خانواده در گردهم‌­آیی­‌ها شرکت می­‌کرد بیشتر در جای خود می­‌نشست و حرکت نکردن و رنگ مو و ظاهرش از گذشت روزگار و کهن سالی خبر می­‌داد. هربار در برنامه­‌ها تا فرصتی می­‌شد به سوی او می­‌رفتم و بسیار کوتاه از او احوال­پرسی می‌­کردم. اما همواره این موضوع در ذهنم بود که چقدر امکان دارد بتوانم با او گفت‌وگویی طولانی داشته باشم. اما حداقل دو موضوع باعث می‌­شد که هربار درخواست این امکان را به تاخیر بیندازم. یکی این که آیا وضعیت ذهنی و فکری او در این زمان اجازه می‌­داد که این گفت‌وگو به پیش برود و دوم این که آیا می‌­توانستم از عهده‌ی آن‌چه که همواره در ذهنم بود یعنی گفت‌و‌گویی درباره جنبه­‌های مختلف زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی او، برآیم؟! گفت‌وگویی که از روش­های معمول و کلیشه‌­ایی به دور باشد. پرسش­‌هایی بدون پیش­‌داوری درباره نخستین فعالیتی که از نزدیک او را دیدم یعنی ششمین کنگره جهانی زرتشتیان در تهران تا آن‌چه که درباره «سازمان مرکزی زرتشتیان» شنیده بودم و همین‌طور فرازونشیب­‌های زندگی مردی که باید او را یکی از پرکارترین و موثرترین افراد دوران اخیر دانست. شوربختانه زمان گذشت و یک سال پیش او درگذشت و امروز روز مهر ایزد و اسفند ماه برابر با پنجشنبه 10 اسفندماه سالگرد درگذشت او بود. یادش گرامی باد.      

00

0

000

فرتور رسیده است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. امیدوارم خانواده زنده‌یاد ماهیار اردشیری یاری کنند تا سرگذشت او نوشته شود. در خواندن و نوشتن سرگذشت انسان‌هایی که در جامعه تاثیر گذاشته‌اند ما همیشه منتظریم که انسان‌ها یا خوب باشند یا بد. گاه هم آن‌ها را با چوب قضاوت‌های خیالی خودمان می‌رانیم.
    دکتر اردشیری هر که بود، تا آن‌جایی که من دیده بودمش انسان فعالی بود.
    سال‌ها هموند انجمن زرتشتیان تهران و هموند اشا بود. یک همت و اراده قوی و پشت‌کار بی‌مانند می‌خواهد که شصت‌هفتاد سال پیش از شریف‌آباد اردکان یزد برخاسته باشی و در تهران پزشک شوی و …
    اگر سیاه‌سفید نبینیم و اگر قضاوت نکنیم و اگر کارها را ببینیم ماهیار اردشیری یکی از انسان‌های فعال جماعت زرتشتی بود گر چه مثل همه انسان‌های فعال اشتباهاتی هم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30