لوگو امرداد
گزارش تصویری از برگزاری:

آیین گهنبار توجی در مهدکودک پرورش

آیین گهنبار توجی به‌نامگانه‌‌ی روانشاد آناهیتا رشید ورجاوند در راستای آشنایی نونهالان و کودکان با آیین دینی، در مهدکودک دکتر پرورش برگزار شد.
آیین گهنبار توجی شنبه 28 بهمن‌ماه 1396 خورشیدی از ساعت 10 بامداد به کوشش آذر هرمزان، مادر زنده‌یاد آناهیتا ورجاوند، آغاز شد. اوستاخوانی این آیین بر دوش موبد فرزاد لهراسبی بود. در این آیین به مناسبت بزرگ‌داشت جایگاه مادران و بانوان از سوی مهوش رستمی، مدیر مهدکودک پرورش، از مربیان مهدکودک سپاسداری شد. اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس، و رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران به مناسبت جشن اسفندگان و گرامی‌داشت روز مادر و زن سخنرانی کردند. موبد رستم وحیدی برای نونهالان قصه‌گویی کرد و هرمز اورمزدی به بازگویی خاطره پرداخت.
آذر هرمزان، دهشمند هازمان (:زرتشتی) به نامگانه‌ی فرزتد خود شادروان آناهیتا ورجاوند، مهد کودک را مجهز به دوربین مدار بسته کرده است و مهوش رستمی به پاس پشتیبانی پیوسته‌ی آذر هرمزان از وی سپاسداری کرد.
زنده‌یاد آناهیتا ورجاوند، فرزند آذرمیدخت هرمزان و رشید ورجاوند، زاده‌ی سال ۱۳۴۳ در تهران است. وی پس از پایان تحصیل در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی، کلاس‌های عالی دینی را نیز در سازمان جوانان زرتشتی (فروهر) گذراند. شادروان ورجاوند در سال ۱۳۷۰ شوند بیماری دیده از جهان فرو بست.
گفتنی است، واژه‌ی گهنبار جشن سالیانه یا فصلی است که در ستایش از شش مرحله‌ی آفرینش در شش هنگامه‌ی (چَهره) سال برگزار می‌شود. گهنباری را که خارج از این شش چهره خوانده شود، گهنبار توجی گو‌یند.

1

2

3

4

موبد فرزاد لهراسبی

5

6

7

8

9

11

12

13

14

15

شعرخوانی گروه آمادگی مهد پرورش

16

 رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

0017

 اسفندیار اختیار، نماینده زرتشتیان در مجلس

17

از راست: مهوش رستمی مدیر مهدپرورش و آذر هرمزان

18

موبد رستم وحیدی

19

20

21

 هرمز اورمزدی

22

23

24

فرتور از زینب مهدوی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. روان اناهیتا ورجاوند شاد باد و درود بر بانوی خیراندیش و فرهیخته خانم هرمزان که با دلسوزی و از خود گذشتگی ایین ها و مراسم دینی را در مهد پرورش برای اشنایی کودکان گرامی برگزار میکند… امیدوارم همواره شاد و تندرست باشند.. از مدیریت و پرسنل نیک اندیش مهد کودک دکتر پرورش هم سپاسداری و قدر دانی میشود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10