لوگو امرداد

خانه‌ی افشاریان به مزایده گذاشته شد

afsharianخانه‌ی تاریخی افشاریان در شهر شیراز از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و مکان‌های تاریخی ـ فرهنگی کشور با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به  مزایده گذاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در پی روند واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران از سوی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی، خانه‌های تاریخی افشاریان برجای مانده از روزگار قاجار در شهر شیراز، با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به گونه‌ی مزایده واگذار خواهد شد.

برپایه‌ی این گزارش این خانه‌ی تاریخی با قرارداد 15 ساله واگذار می‌شود و درخواست‌کنندگان برای شرکت در مزایده می‌توانند اسناد مزایده را از دبیرخانه‌ی کمسیون مزایده‌ی صندوق احیا، به نشانی: تهران، میدان بهارستان، خیابان اکباتان، عمارت مسعودیه، ساختمان صندوق احیا به شماره تلفن 33992016-021 و یا پایگاه اینترنتی صندوق احیا به آدرس www.chre.ir وهمچنین پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات تا تاریخ 14/11/1396 خورشیدی، دریافت کنند.

 

همچنین درخواست‌کنندگان برای شرکت در مزایده می‌توانند پیشنهادهای خود را تا ساعت 18 سه‌شنبه 24/11/1396 به دفتر مرکزی صندوقبفرستند. پاکت‌های مزایده ساعت 11 یک‌شنبه 29/11/1396 گشوده می‌شود.

خانه‌ی تاریخی افشاریان آمیخته‌ای از فضاهای دو گونه بدون ارسی و با ارسی است. این سازه دارای حیاط مرکزی بوده و در سه جبهه‌ی آن یک اتاق ارسی، دو راهرو و دو اتاق دو دری ساخته شده است. سازه به‌گونه‌ی دیوار باربر، طاق ضربی، طاق و قوس ساخته شده است. بیشترین مصالح به کار رفته در سازه آجر، سنگ، ملات گچ و چوب است. همچنین آذین‌بندی به کار گرفته شده در سازه حجاری، تزیینات چوبی، کاشی‌کاری، آجرکاری، نقاشی، آیینه کاری و گچبری است. این سازه‌ی تاریخی از سوی مستشیرالملک، برادر قوام‌الملک در روزگار قاجاریه ساخته شده است.

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28