لوگو امرداد

دیدگاه شما پیرامون تقویم سال نو چیست

photo %DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8 %DB%B0%DB%B1 %DB%B2%DB%B1 %DB%B1%DB%B3 %DB%B4%DB%B3 %DB%B3%DB%B4

هر ساله با نزدیک شدن به سال نو، انجمن زرتشتیان تهران بر آن می‌شود تا شماری سالنمای جیبی و دیواری را به دارندگان کارت شناسایی زرتشتی پیشکش کند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال نیز هموندان انجمن در نشست‌های هفتگی به این چالش می‌پردازند تا شمار این سالنماها و نوع آن‌ها(جیبی، رومیزی یا دیواری) را مشخص و تصویب کنند.

برخی بر این باورند با توجه به وضعیت نامناسب مالی انجمن، اهدای این سالنماها به شکل رایگان دور از توجیه اقتصادی است و از سویی دیگر برخی این سالنماها را تنها پیشکش فرهنگیِ انجمن می‌دانند که از سوی بزرگ‌ترین ارگان زرتشتی تهران داده می‌شود و می‌تواند به شکلی مردم و انجمن را به هم نزدیک‌تر کند. با این حال پیشکش کردن این سالنماها از سوی دیگر ارگان‌های زرتشتی و اشخاص حقیقی و حقوقی نیز انجام می‌شود.

در نگاهی دیگر، سال گذشته، شمار سالنمای دیواریِ ارایه شده از سوی انجمن کافی نبود و به هموندانی که درخواست سالنمای دیواری می‌کردند، سالنمای جیبی داده شد ولی با این وجود تعدادی از سالنماهای جیبی اضافه ماند. افزون بر این، چاپخانه نیز زیر 1000 سالنمای جیبی را چاپ نمی‌کند. در دیدگاهی دیگر، پیشکش کردن سالنمای دیواری به تنهایی هزینه‌های کمتری را به دنبال دارد و از سویی سالنمای جیبی به عنوان سالنمای همراه که دارنده‌ی آگاهی‌های بسیاری پیرامون آیین‌ها، زیارتگاه‌ها، انجمن‌ها، پذیرشگاه‌ها و … است، به ویژه در سفرها نیز اهمیت دارد.

«امرداد» بر آن است تا دیدگاه شما زرتشتیان را پیرامون این موارد بداند:

  1. از دید شما دادن سالنما برای سال نو از سوی انجمن، کار بایسته و لازم‌الاجرایی است؟
  2. اگر بله، این سالنماها بهتر است جیبی باشند، دیواری یا رومیزی؟ چرا؟

دیدگاه‌های خود را در این خبر بگذارید یا به [email protected] بفرستید.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

24 پاسخ

  1. من که با تقویم رایگان انجمن مخالفم. چرا باید پول انجمن را برای پیشکش هزینه کرد هر زرتشتی خودش میتواند تقویم های مورد نیازش را خریداری کند.

  2. درود درباره پرسش 1 کاملا بایسته و لازم الاجرا است و برای همه سلیقه‌ها بسته به نیاز داده شود البته باید مدیریت و هماهنگی شودتا یک خانواده چندین تقویم بلا استفاده انبار ناکند کاملا برنامه ریزی شود

  3. 1- از نظر من دادن رایگان سالنامه کار بایسته و لازم الاجرایی نیست.
    یک سوال آیا کسی به خاطر دارد در چه زمانی و به چه دلیلی انجمن تحویل سالنمای رایگان را آغاز کرد؟
    2- بهتر است انجمن یک نوع تقویم جیبی یا دیواری چاپ کند
    3- واقعا چرا به هر کارت شناسایی زرتشتی یک تقویم داده می شود و جالب اینکه تقویم دیواری طرفدار بیشتری دارد مثلا یک خانواده چهار نفری که همگی به سن قانونی رسیده اند و می توانند 4 تقویم دیواری بگیرند آیا به هر دیوار یک تقویم نصب می کنند در یک منزل مسکونی؟
    منطقی بخواهیم فکر کنیم باید تقویم جیبی طرفدار بیشتری داشته باشد چون هر خانه یک تقویم دیواری بیشتر لازم ندارد.

  4. واقعا تحویل رایگان تقویم کاری است که اکنون جامعه به آن نیازی ندارد
    چرا باید بودجه انجمن صرف این کار شود

  5. یک سوال مهم فارق از صحیح بودن یا نبودن تحویل رایگان تقویم از سوی انجمن
    چگونه است در حالیکه در پرشورترین انتخابات انجمن کمتر ۲۰۰۰ نفر شرکت می کنند و در هیچیک از مجمامع عمومی انجمن هم حاضران حتی بهر۵۰۰ نفر هم نمی رسند انجمن لازم می داند ۴۰۰۰۰ تقویم چاپ کند؟

  6. با درود خدمت همکیشان گرامی به نظر بنده اهدا تقویم از سوی انجمن به عنوان هدیه (عیدی)این سازمان به همکیشان میباشد واین رسم هیچوقت کهنه نمیشود و همکیشان گرامی هم نباید به حرف هموندان انجمن بابت نداشتن پول دامن بزنند البته داشتن بیش از یک تقویم در یک خانه هم غیر منطقی است و گمان نمیکنم کسی بیش از یک تقویم جهت منزل خود بخواهد.در مورد دیواری و جیبی دیواری که در هر خانه ای لازم است ولی جیبی هم بدلیل داشتن اطلاعات کامل به نظر واجب میاید

  7. درود سالنامه دیواری و سر رسید در یزد چندین برابر سالنامه جیبی خواهان دارد. سال پیش بین 240 خانوار فقط دو تن از سالنامه جیبی احوالی پرسیدند که برای فرزندانشون ببرن خارج

  8. مطمئنا تقویم جیبی کاربرد بdشتری دارد قابل حمل است اطلاعات خوبی از مکانها انجمنها و پذیرشگاهها دارد و شکیل تر هم هست

  9. به نظر من یک تقویم دیواری و یک تقویم جیبی برای هر خانواده به صورت رایگان واجب هست .
    اگر کسی اضافه خواست پول بدهد بمن سال 96 تقویم دیواری نرسید مجبور شدم یک دانه جیبی بگیرم و خیلی جالبه هیچ گس وهیچ ارکانی وهیچ انجمنی حتی یک دانه دیواری هم به من نداد جوری شد که از ریس انجمن و ازنماینده هم خواستم فقط عذرخواهی کردند

  10. روز خوش .انجمن هزینه های زیادی برای یکسری افراد خاص می کند .خانه های انجمن به یکسری افراد با پارتی بازی که هیچ احتیاجی ندارند میرسد.من فردی را می شناسم که سالیان سال در رستم باغ می نشست به عنوان ندارم و حالا فقط ماشینش قیمت نجومی دارد.لطفا به این مسایل رسیدگی شود به جای بحث سر تقویم رایگان.

  11. با درود .تقویم دیواری بسیار پر کاربرد تر است.و همکیشان عزیز انجمن سالی یکبار هم اگر به افراد جامعه عیدی ندهد که باید تاسف خورد به حال انجمنمان

  12. من معتقدم ايرانيان اول زرتشتي اند و بعد هر دين ديگه پس لطفا تقويم هاتون رو كمي از لحاظ گرافيكي زيباتر و شيكتر طراحي كنيد كه مناسب خانه هاي لوكس ايرانيان باشد ضمنا در شهر مشهد هم قابل تهيه باشد

  13. جناب همکیش انجمن مولتی میلیاردر ولی آیا صحیح است پول خود را در موارد غیر ضروری هدر دهد

  14. دوستان گرامی
    از نوشته های بالا احساس کردم بخشی از جامعه ما اطلاع ندارند که چاپخانه راستی هرساله تقویم دیواری در دو اندازه و تقویم جیبی و سالنامه چاپ می کند و در فروشگاه این چاپخانه در خیابان حافظ قابل خریداری است پس اگر انجمن تقویم هدیه ندهد یا به کسی تقویم نرسد یا از نوع دیگری نیاز داشته باشد می تواند از آنجا تهیه نماید.
    فکر کنم انتشارات فروهر هم تقویم چاپ میکند ولی مطمعن نیستم

  15. باتوجه به توضیحات ذکر شده بنام مهشید کاملا واضح است که این کار غیر ضروری نیست چون اگر غیر ضروری بود تقویم باید زیاد میامد نه کم که به همکیشی تقویم نرسد

  16. خب مهشید عزیز راه را اشتباه رفته اند
    برای تهیه تقویم باید به فروشگاه چاپخانه راستی یا فروهر رفت نه پیش رییس انجمن یا نماینده مجلس

  17. من فکر میکنم همه راه را اشتباه رفته اند زیرا اگر تقویم انجمن درخواست کننده نداشت که تمام نمیشد تا به دیگران نرسد وتنها راه پیشنهادی به کیوان وکلیه کسانی که فکر میکنند این کار اشتباه است با نگرفتن تقویم به انجمن ثابت خواهد شد که این کار اشتباه است وانجمن با دلیل واستدلال اهدا تقویم را همانند دیگر کارها متوقف مینمایند

  18. خدا رو شکر که همه‌ی مشکلاتمان حل شده و فقط موضوع تقویم مانده است، که آنهم با این نظر سنجی حل شد!!! زین خلق پرشکایت گریان شدم ملول آن‌های هوی و نعره مستانم آرزوست.

  19. متاسفانه تمام شدن تقویم لزوم چاپ آن نمی باشد
    بلکه مصداق بارز چند ضرب المثل قدیمی است

  20. درود. ممنون از تمامی دوستان نه مشکلات جامعه تمام شده نه تقویم رایگان مو از خرس کندنه,و…….. فقط تو یک مورد موندم که تهران انجمن به گفته خودشان انجمن مادر چندین سال تقویم داده هنوز نتونستن بفهمند که کدوم خواستار بیشتر داره چه تعداد باید چاپ کنن …….؟

  21. با این بودجه هنگفت و درامد بالایی که همه میدونیم دارن و حاشا میکنن بیان اینکارم نکن یا بابت تقویمم پول بگیرن

  22. به نظر من کارهای خیلی مهم‌تر و سودمندتری هست که میشه با پول انجمن انجام داد.سالنماها قیمتی ندارن و خودمون هم میتونیم بخریم.افزون بر این،خیلی از هم‌کیش‌ها هستن که کارت شناسایی ندارن و خیلی‌ها هم هستن که با وجود داشتن کارت،سالنامه دریافت نمی‌کنن.

  23. حجم زیادی از درامد انجمن ها از اوقاف است.نیت وقف کننده کمک به همکیشان است.شبیه نذری.پس این هدیه را وظیفه انجمن می دانم.قرار باشد انجمن ها از مال عموم و اوقاف تجارت کنند و به احدی جواب پس ندهند و جالب تر انکه به بهانه طفلان زرتشتی ساعتی پولی گرفته و نیت وقف کننده را هم مخدوش کنند کلا انجمن ها به دلیل فاصله گرفتن از اهداف و عملکرد تعطیل و خود مردم برای تصمیم گیری شورای عمومی با رای گیری کامل انجام دهند و خود مستقیم بر اداره اموال مدیریت کنند.

  24. من سال 92 سررسید امرداد خریدم که بشیار مورد استقبال دوستانم قرار گرفت و حدود 20 تا سفارش دادم و خریدم.به نظرم اگر سررسیدی چاپ کنید که با دیدگاه ملی باشد استقبال خوبی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30