لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

زمان انتخابات گردش ۴۴ انجمن مشخص شد

9604بنابر مصوبه‌ی هیات‌رییسه‌ی انجمن، انتخابات گردش ۴۴ انجمن زرتشتیان تهران چهارم اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

افشین نمیرانیان جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان با اشاره به طرح پیشنهادی فرشاد فرهی‌فر برای برگزاری انتخابات گردش ۴۴ انجمن زرتشتیان تهران به توضیح فرآیند مورد نیاز برای انتخابات پرداخت.

نمیرانیان گفت: «انتخابات گردش ۴۴ در یک فرآیند کاملا قانونی انجام خواهد شد و باید مجمع عادی فوق‌العاده برگزار شود که دستور آن انتخاب هیات‌مدیره‌ی گردش ۴۴ خواهد بود. اکنون باید تاریخ این مجمع را انتخاب کنیم.»

فرشاد فرهی‌فر که هفته‌ی گذشته طرحی را برای انتخابات گردش ۴۴ ارایه کرده بود در توضیح طرح خود گفت: «طرح پیشنهادی کنونی طرح من نیست اما تفاوت خاصی نیز با طرح من ندارد. هفته‌ی گذشته گفتم که این طرح از آن دسته طرح‌هایی است که با حداقل پنج امضا ارایه می‌شود که این‌گونه برداشت شده بود که پنج تن این طرح را امضا کرده‌اند درحالی‌که ۹ تن این طرح را امضا کرده بودند. در طرح پیشنهادی نام‌نویسی از روز نخست بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. مجمع نوبت نخست روز ۱۶ بهمن برگزار خواهد شد و مجمع دوم نیز اول اسفند خواهد بود. همچنین صورت جلسه‌ی انتخابات تا ۱۶ اسفندماه به وزارت کشور فرستاده خواهد شد.»

افشین نمیرانیان نیز افزود هیات‌رییسه درباره‌ی روز انتخابات به اجماع نرسیده و هر کدام رای خود را برای انتخاب زمان انتخابات داشتند. او درباره‌ی نظر خود گفت: «ماه اسفند ماه مناسبی نیست زیرا نزدیک نوروز است و نظر من اردیبهشت‌ماه است. در گردش گذشته نیز در ۱۵ یا ۲۰ اردیبهشت‌ماه مدارک به وزارت کشور ارسال و نزدیک به شش ماه ارزیابی صلاحیت به درازا کشید.»

جمشید گشتاسبی به روند تایید صلاحیت‌ها انتقاد کرد و گفت باید بررسی کنیم آیا می‌توان تایید صلاحیت‌ها را پیش از انتخابات انجام داد یا خیر.

بهروز جمشیدیان که یکی از باشندگان در نشست بود پرسش کرد که روند برگزاری انتخابات همراه با مجمع چگونه است؟

فرهی‌فر در پاسخ او گفت: «در روز مجمع هیات‌رییسه‌ی مجمع شکل می‌گیرد و همان هیات‌رییسه انتخابات را برگزار می‌کند. هیات‌مدیره برگ‌های رای‌گیری و صندوق را آماده و در اختیار هیات‌رییسه می‌گذارد. پس از انتخابات نیز شمارش آرا، تهیه صورت جلسه و رسیدگی به شکایات از سوی هیات‌رییسه انجام می‌شود.»

در ادامه پیشنهاد برگزاری انتخابات در روز اول اسفندماه به تایید هموندان نرسید چون سوگواری در این روز برگزار می‌شود.

پس از گفته‌های مطرح شده از سوی هموندان این مصوبه به تصویب رسید:

  • مصوب شد تا مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخابات هیات‌مدیره‌ی گردش ۴۴ در نوبت نخست در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه و در نوبت دوم در تاریخ چهارم اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار شود. رییس انجمن مسوول هماهنگی به منظور اخذ مجوزهای لازم از وزارت کشور است.»

اساس‌نامه‌ی انجمن تغییر می‌کند؟

در پایان نشست انجمن نمونه اساس‌نامه‌ی پیشنهادی وزارت کشور در میان هموندان توزیع شد تا پیشنهادهای خود را دو هفته‌ی دیگر نسبت به آن ارایه کنند. افشین نمیرانیان گفت پس از دو هفته مصوبه‌ای گرفته خواهد شد تا زمان دگرگونی اساس‌نامه مشخص و پیشنهادهای هموندان نیز لحاظ شود. نمیرانیان افزود اگر هموندان تصمیم بگیرند که اساس‌نامه باید تغییر کند، در بخش غیرعلنی جلسه بررسی خواهیم کرد تا چه کسانی را برای مشورت گرفتن در زمینه‌ی دگرگونی اساس‌نامه دعوت کنیم. او افزود هر یک از همکیشان فردی را که مورد نظر دارد پیشنهاد کند تا مورد مشورت قرار گیرند.

مصوبات کمیسیون مالی

  • اسناد مربوط به کارکرد سه ماهه‌ی تابستان باغ اوسون به مبلغ ۳۰ میلیون ریال
  • تایید سند مربوط به جشن‌خوانی آیین درگذشت اشوزرتشت به مبلغ شش میلیون و ۴۶۰ هزار ریال
  • کمک هزینه‌ی درمان مربوط به یکی از مددجویان به مبلغ هفت میلیون ریال
  • اسناد مربوط به بازسازی و تعمیر خانه‌ی فریدونیان به مبلغ ۵۵ میلیون ریال
  • اسناد مربوط به تعمیرات واحد سوم خانه‌ی سپهری به مبلغ ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال
  • اسناد مربوط به تعمیرات پارکینگ خانه‌ی سپهری به مبلغ هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال
  • پرداخت وام بلند مدت به یکی از کارمندان انجمن به مبلغ ۱۵ میلیون ریال
  • اسناد مربوط به تعمیرات واحد نهم خانه‌ی سپهری به مبلغ ۷۲ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال
  • صورت هزینه‌ی تنخواه کتابخانه‌ی مارکار از تاریخ ۱۱ شهریورماه تا هشتم آذرماه ۱۳۹۶ به مبلغ یک میلیون و ۵۸۵ هزار ریال

مصوبات کمیسیون خدمات

  • صورت وضعیت آذرماه ۱۳۹۶ سرویس مدرسه‌های زرتشتی بر مبنای ۲۸۲ دوطرفه و ۱۹ یک طرفه جمعا به مبلغ ۵۰۴ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال مورد تایید است.
  • با کارکرد مسوول فنی درمانگاه یگانگی در شیفت عصر در آذرماه ۱۳۹۶ به مبلغ ۴۳ میلیون و شش هزار و ۱۲۵ ریال موافقت شد.
  • با چاپ دو هزار عدد کارت ورودی دوطرفه برای مارکار تهران‌پارس به مبلغ ۹۰۰ هزار ریال موافقت شد.
  • پیرو مصوبه‌ی بیستم شهریورماه ۱۳۹۶ کمیسیون خدمات، پس از مصاحبه با ۱۷ تن از متقاضیان بایگانی به اتفاق آرا با آغاز به کار فرد انتخاب شده به مدت سه ماه آزمایشی موافقت شد.

فرهاد کاویانی گفت در فرآیند مصاحبه دو تن انتخاب شدند و تصمیم بر این بود تا از میان این دو تن یکی انتخاب شود اما فرد معرفی شده نفر سوم برگزیده در مصاحبه است.

مهردخت شهریاری فرنشین کمیسیون خدمات گفت یکی از دو تن برگزیده انصراف داد و فرد دیگری بنا به دلایلی انتخاب نشد برای همین نفر سوم را انتخاب کردیم. این آقا چندین سال به عنوان بایگان کار کرده و زبان انگلیسی را در حد پیشرفته می‌داند.

مصوبات کمیسیون ساختمان

  • برآورد هزینه برای خرید انشعاب فاضلاب در خانه‌ی خرمن گیو تا سقف ۳۱۵ میلیون ریال
  • افزایش سقف مصوبه‌ی یکم آبان‌ماه ۱۳۹۶ درباره‌ی ایزوگام سقف خانه‌ی روان‌شاد کیخسرو فرامرزی معروف به باباطاهر تا سقف ۱۰۵ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی خرید و نصب کلاهک دودکش خانه‌ی مهربانی به مبلغ یک میلیون و ۹۷۵ هزار ریال
  • هزینه‌ی تعویض منبع دوجداره‌ی آب‌گرم خانه‌ی ورزا ۱۶ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی خرید مصالح مورد نیاز برای باغ شهدا به مبلغ هفت میلیون و ۷۰۰ هزار ریال
  • افزایش سقف مصوبه‌ی نهم امردادماه ۱۳۹۶ درباره‌ی ایزوگام بام خانه‌ی فریدونیان به مبلغ ۶۷ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال
  • برآورد هزینه‌ی فنس‌کشی در امتداد جاده‌ی آرامگاه قصرفیروزه تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال

فرشاد فرهی‌فر دبیر کمیسیون ساختمان درباره‌ی این مصوبه گفت: «از میدان کوچک تا آرامگاه نزدیک به ۷۰۰ متر فاصله تا درِ آرامگاه است که هر یک مترو نیم یک میله نصب می‌شود و ارتفاع فنس نیز دو متر نیم خواهد بود.»

بهمن تیمساری فرنشین کمیسیون ساختمان گفت از آنجایی که ممکن است باد یا ضربه به این فنس‌ها نیرو وارد کند باید حداقل‌ها درباره‌ی آن رعایت شود.

فرهاد کاویانی پرسش کرد چرا تاکنون این کار انجام نشده و هدف از انجام این کار چیست؟

تیمساری در پاسخ گفت که اطلاعی از دلیل انجام نشدن این کار در گذشته ندارد اما اکنون می‌خواهیم حریم خود را اثبات کنیم. این بخش دیوار ندارد و بهترین شکل برای تثبیت حریم، فنس‌کشی است.

کاویانی در ادامه گفت در یزد حصارکشی انجام و فرمان‌داری اقدام به جمع‌آوری حصارها کرد ممکن است در تهران هم این اتفاق رخ دهد.

تیمساری با اشاره به این‌که مورد یزد با تهران تفاوت دارد افزود: «در یزد تعارضات و مغایرت‌های قانونی وجود داشت اما در قصرفیروزه می‌خواهیم حریم زمین خود را مشخص کنیم.»

رستم خسرویانی در ادامه‌ی گفته‌های تیمساری گفت: «زمین مورد نظر برای انجمن است و نقشه هوایی آن موجود است. در آن‌جا از سوی گروهی برای کارهای راه‌سازی دپو انجام شده و هدف این است تا زمین را محصور کنیم تا این کار انجام نشود.»

مصوبه کمیسیون فرهنگی

  • جهت برگزاری جشن سده‌ی ۱۳۹۶ در مارکار تهران‌پارس تا سقف مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد.

به گفته‌ی میترا نمیرانیان سال گذشته برای دو جشن سده‌ی اصلی و کودکان مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال مصوبه گرفته شد که امسال جشن سده‌ی کودکان به شوند همزمانی با ایام فاطمیه برگزار نمی‌شود.

افشین نمیرانیان در ادامه گفت هیات‌مدیره‌ی سازمان فروهر توقع دارند تا هم‌اندیشی در زمینه‌ی برگزاری جشن سده انجام شود چون از قدیم سازمان فروهر همکاری خوبی در برگزاری جشن سده داشته است.

راشین جهانگیری فرنشین کمیسیون فرهنگی نیز گفت که مجوز برگزاری جشن برای روز دهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ و تنها ویژه‌ی همکیشان صادر شده است.

گزارش: مهدکودک پرورش اطلاع داده است که به مانند سالیان گذشته خانم آذر هرمزان در نظر دارد جهت آشنایی کودکان با مراسم سال و گهنبار، در تاریخ ۲۸ دی و ۲۸ بهمن مراسم گهنبار و سال را به نامگانه فرزندش آناهیتا ورجاوند و همسرش رشید ورجاوند برگزار کند.

نشست نود و هفتم انجمن زرتشتیان تهران از ساعت ۱۸ و۵۰ دقیقه دوشنبه چهارم دی‌ماه ۱۳۹۶ آغاز و در ساعت ۲۰ و۲۵ دقیقه در غیاب خادم به پایان رسید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. پرداخت عیدی95 کارکنان که مصوب شد صورت نگرفته،خواهشا کاری که قراره انجام نشه اعلام نکنید

  2. انجمن صد تا چاقو میسازد، یکی دسته ندارد. مطمئن باشید انجمن بهانه ای پیدا میکند که انتخابات را عقب بیاندازد.

  3. امید که اعضای دوره های قبل و افراد با سابقه کاندیدا و انتخاب شوند. در 3 سال گذشته، انجمن از مردم فاصله گرفت و درگیر اختلافات داخلی بود. جوانانی که با بروشور رنگی و شبکه مجازی رای گرفتند عملا نتوانستند هیچ کار مفیدی انجام بدهند.

  4. 1- نکته‌ای که باید به آن توجه شود آن است که انتخابات باید با استفاده از اساسنامه جاری انجام شود و تغییر روالی صورت نپذیرد، با بهانه‌هایی نظیر آنکه چون در آینده احتمالاً موارد الف و ب خواهد آمد، پس کارهایی را بکنبم که در اساسنامه نیست. 2- در انتخابات پیشین به تبصره ای از اساسنامه استناد شد و با برگزاری مجمعی مورد مناقشه، شخصی حضور خود را در هیات مدیره تداوم بخشید، صرفنظر از سود و زیان اینگونه اعمال، باید توجه داشت که اینبار، در اثر این‌گونه اقدام‌ها و نو آوریها، جامعه دچار شوک نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09