لوگو امرداد
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

خبر نشست سی و سه پل نادرست است

33polمدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر نشست سی و سه پل را نادرست خواند.

فریدون الهیاری در مورد خبر نشست سی‌و‌سه پل گفت: خبر نشست سی و سه پل صحت ندارد و تکذیب می‌شود. هیچ اتفاق تازه‌ای برای سی و سه پل رخ نداده‌است.
وی ادامه داد: سی‌وسه پل جزو بناهای شاخص ما است که مرتب بررسی فنی می‌شود. خبری که اکنون منتشر شده گمان می‌رود به دلیل برداشت‌های نادرست بوده است و درست نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: بامداد امروز نیز یک گروه کارشناسی برای بررسی وضعیت موجود به سی و سه پل رفته‌اند و من نیز برای جمع بندی نهایی در حال رفتن به سی‌و‌سه پل هستم.
وی افزود: اینکه بگوییم  به دلیل فرونشست، خمیدگی به وجود آمده درست نیست چرا که  اگر فرونشست رخ دهد، سازه دچار شکست‌ می‌شود. سازه سی وسه پل مومی نیست که با فرونشست انحنا پیدا کند، این انحنا اتفاق تازه‌ای نیست و سال‌هاست که وجود دارد و ممکن است در زمان ساخت یا مرمت‌ها ایجاد شده باشد.
الهیاری در پاسخ به اینکه آیا عبور مترو از نزدیکی این سازه و خشکی زاینده‌رود خطری برای سی و سه پل ایجاد می‌کند گفت: بله در این زمینه نگرانی وجود دارد، خشکسالی در همه تاسیسات شهری یک دغدغه است اما در سی و سه پل به طور بلند مدت بسته بودن آب را نداشتیم بنابراین هنوز آثاری از آن دیده نشده اما برای بلند مدت در این مورد نگرانی وجود دارد.
وی ادامه داد: در مورد مترو نیز که از چهار باغ و نزدیکی سی و سه پل می‌گذرد دغدغه برای میراث دوستان وجود دارد، چه خوب اگر همانطور که خط ۲ مترو با جمع‌بندی میراث فرهنگی و شهرداری از میدان امام خارج شد در این مورد هم انجام نمی‌شد اما اکنون که مترو از این محدوده عبور کرده ما ‌بحث پایش بناهای در مسیر را داریم که دانشگاه علم و صنعت مطالعاتی در این زمینه انجام داد و برای کنترل آسیب‌رسانی تمهیدات انجام شده است.
الهیاری افزود: در حال حاضر برای کاهش مشکلات مترو مانیتورینگ مهم‌ترین بحث ما است که باید مداوم صورت گیرد که مقدمات آن فراهم شده و اکنون هم به صورت مقطعی کنترل‌ها وجود دارد. در حال حاضر ارتعاشات مترو  زیر حدمجاز است اما ممکن آسیب‌هایی برای  ریل به وجد بیاید که این مقدار تغییر کند بنابراین نیاز به پایش مداوم وجود دارد تا اگر آسیبی وارد شد، بلافاصله کار متوقف و مشکل حل شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09