لوگو امرداد

کاخ‌های هخامنشی سقف‌دار شد

photo %DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7 %DB%B1%DB%B1 %DB%B2%DB%B2 %DB%B1%DB%B2 %DB%B2%DB%B3 %DB%B3%DB%B1برای نگاه‌داری از نگاره‌های برجسته‌، درگاه‌های ارزشمند کاخ‌های اختصاصی سایت جهانی پاسارگاد سقف‌دار شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: مسقف شدن درگاه‌های کاخ اختصاصی، الگویی برای نگاه‌داری از نقش‌های هخامنشی سایت جهانی پاسارگاد است و با سقف‌دار شدن این درگاه ها، بخشی از نگاره‌های برجسته‌ی هخامنشی پاسارگاد با رعایت شرایط و ضوابط موجود به گونه‌ی اصولی‌تر نگهداری می‌شوند.

مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد با بیان این‌که اجرای این برنامه با همکاری هیات ایتالیایی از ساختار سازه‌ای پروفیل‌های پولادی ضد زنگ در كشور ایتالیا تهیه و ساخته می‌شود و در نهایت برای نصب به پاسارگاد فرستاده می‌شود  افزود: به زودی پنل‌های خورشیدی نیز در بالای این سقف‌ها برای نورپردازی آماده می‌شود.

 فدایی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های این پایگاه جهانی سقف‌دار کردن همه‌ی مجموعه کاخ‌ها است ولی هم‌اکنون طراحی این سقف‌ها برای دو نقش برجسته ی مهم این کاخ (اختصاصی) بوده است.

وی در پایان یادآور شد: همه‌ی کارهای حفاظتی و بازسازی مجموعه جهانی پاسارگاد در چارچوب یك تفاهم‌نامه‌ی سه ساله بسته شده با كارشناسان و باستان‌شناسان كشور ایتالیا صورت گرفته است که نگاه‌داری و بازسازی اصولی نقش انسان بالدار و همچنین كاخ (دروازه) از آن جمله است.

بنابراین گزارش به گفته‌ی مدیر مجموعه جهانی پاسارگاد تفاهم‌نامه مشترک سه ساله با هیات ایتالیایی تا پایان سال 2018 میلادی به پایان می‌رسد و امید است در چارچوب تفاهم نامه‌های دوباره فعالیت‌های مشترک در این مجموعه‌ی جهانی ادامه یابد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09