لوگو امرداد
وزیر آموزش‌وپروش در دبیرستان نوشیروان:

المپیاد ورزشی گامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

حسین بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش در آیین گشایش کشوریِ چهارمین دوره از المپیاد ورزشی در دبیرستان نوشیروان به اهمیت المپیاد ورزشی در از میان برداشتن آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

بطحایی پیرامون اهمیت المپیاد ورزشی و ارتباط آن با کاهش مشکلات جوانان امروز گفت: «در گذشته زمانی‌که بنده هم سن وسال شما بودم، سرگرمی‌های ما بیشتر از جنس بازی‌های بدنی و ورزش و فعالیت‌های بدنی و پرتحرک بود. کوچه‌های بیرون از خانه‌ها هم این اجازه را می‌داد که ما بیرون از منزل بازی کنیم.» وی با اشاره به ورود تلویزیون و تکنولوژی‌های جدید و بازی‌های رایانه‌ای به جای فعالیت‌های پرتحرک، افزود: این سرآغاز بسیاری از مشکلات جسمی و حتی روحی برای همه‌ی ما خواهد بود. امروزه یکی از مشکلات جدی ما در جامعه سلامت جسمی افراد است که به‌شدت در معرض خطر قرار گرفته است. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که خطر جدی برای جامعه است، با گسترش برنامه‌های تربیت‌بدنی خنثی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش، استفاده از نیروی‌انسانی، امکانات و تجهیزات محدود درون مدرسه‌ای برای ترویج ورزش و فعالیت بدنی را از مهم‌ترین ویژگی‌های المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانست.

آیین گشایش المپیاد ورزشی با نیایش و اجرای سرود ملی و رژه‌ی دانش‌آموزان ورزشکار آغاز شد. محمدرضا احمدی، مجری ورزشی شبکه‌‌ی 3، با خوش‌آمدگویی به باشندگان از اهداف المپیاد ورزشی گفت: «استعدادیابی ورزشی از اهداف المپیاد است. برگزیدگان تیم ملی از مسابقات درون مدرسه‌ای آغاز کردند و به استانی و کشوری، قهرمان کشوری و تیم ملی راه یافتند برای نمونه میلاد عبادی‌پور عضو تیم ملی والیبال و لطفی عضو تیم ملی فوتسال از المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای منتخب شده‌اند.

اسفندیار اختیاری نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس به کم توجهی به ورزش به‌ویژه ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: فرهنگ ما ایرانیان درباره‌ی ورزش می‌گوید: «ز نیرو بود مرد را راستی، ز سستی کژی زاید و کاستی. همچنین ورزش کردن تنها پرورش اندام نیست.»

وی ورزش را به دانش‌آموختن پیوند داد و گفت: عقل سالم در بدن سالم است. هر کسی ورزش نکند و بدن سالمی نداشته باشد قطعا دانش آموختن را به خوبی انجام نمی‌دهد. بستر ورزش ما در داخل آموزشگاه‌ها است.او با امیدواری از این که همه‌ی قهرمانان این میهن پهلوانان آینده باشند، افزود: قهرمان شدن شاید آسان باشد ولی پهلوان بودن بسیار مشکل است.

سیما پذیرا مدیر دبیرستان نوشیروان هدف از این المپیاد را ارتقا سلامت و شادابی و نشاط دانش‌آموزان در راستای عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و با تمرکز بر یادگیری زیستی و بدنی و همچنین اخلاقی و عبادی دانست.

حسین بابویی مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار «امرداد» در باره‌ی اهمیت برگزاری المپیاد ورزشی گفت: «ورزش یکی از عوامل بسیار موثر برای  مدیریت اوقات فراغت است. ورزش بخش خالی اوقات روزانه‌ی دانش‌آموز را بهینه پر می‌کند. مدیریت زمان، دانش‌آموز را از دنیای مجازی و تبعات آن و آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند. عامل موثر در پر کردن بهینه اوقات فراغت و مدیریت زمان دانش‌آموز است.» وی افزود: چهار و نیم میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی درگیر رقابت‌های ورزشی کردیم و آن‌ها اوقات فراغت غنی‌تر و هدف‌مندتری را خواهند داشت. دانش‌آموزی که در  سن رشد از نظر جسمی و روحی تقویت شود در آینده انتخاب بهتری را انجام می‌دهد. تیم‌های منتخب از مناطق آموزش و پرورش، طی سال تحصیلی، در مسابقات شهر، درون استانی و کشوری شرکت می‌کنند.

رستم خسرویانی فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، کامبیز میزانیان، اردشیر اورمزدی و بهمن تیمساری از هموندان انجمن زرتشتیان، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، دکتر مهرزاد حمیدی معاون وزیر در بخش سلامت و ورزش در وزارت، حسین بابویی مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس و رییس کمیسیون پژوهش و فن‌آوری مجلس، حمید رضا صایبی رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و نظریان مدیر کل آموزش وپرورش منطقه شش و میزبان گشایش المپیاد و سیما پذیرا، لیلا امجدی و طاهری مدیران دبیرستان نوشیروان، گیو و گشتاسب در آیین گشایش باشنده بودند.

رژه‌ی دانش‌آموزان ورزشکار دبستان دخترانه‌ی گیو، دوره‌ی اول متوسطه دخترانه‌ی گشتاسب، دوره‌ی دوم متوسطه دخترانه‌ی نوشیروان‌جی تاتا بخشی از برنامه بود. دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی، فوتسال، بسکتبال، دو و میدانی، فوتسال، شطرنج، شنا، آمادگی جسمانی، والیبال، تنیس روی میز، بازی‌های بومی‌محلی، هندبال شرکت کردند.

افراشتن پرچم المپیاد ورزشی و همخوانی سرود المپیاد، شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایشی ژیمناستیک، طناب زنی، ورزش باستانی و اسکیت از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

گفتنی است آیین گشایش کشوری چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای سه‌شنبه دوم آبان‌ماه 1397 خورشیدی به میزبانی آموزش و پرورش منطقه‌ی شش تهران در دبیرستان نوشیروان‌جی تاتا برگزار شد.

1

2

3

4

5

6

احترام به سرود ملی

7

نیایش قرآن

8

9

محمد رضا احمدی مجری برنامه 

10

11

12

13

14

15

16

17

18

سیما پذیرا مدیر دبیرستان نوشیروان
19

20

اسفندیار اختیاری نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس
21

22

 محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش
23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

از سمت راست: لیلا امجدی مدیر دبستان دخترانه گیو و هستی نیکفام در حال اجرای شاهنامه خوانی 

33

34

سوگندنامه‌ی ورزشی خوانده شد
35

36

مهرزاد حمیدی معاون وزیر آموزش‌وپرورش

37

معاون‌های مدرسه انوشیروان

38

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. اینطور که پیداست مدیریت جدید دبیرستان تاثیرات مطلوبی گذاشته.دستمریزاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09