لوگو امرداد
دورنما از نمای نزدیک؛

نمایشگاهی از آثار استادان نقاشی

2592758روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران از برگزاری نمایشگاهی با 170 اثر از 76 هنرمند بنام خبر داد.
این نمایشگاه با نام «دورنما از نمای نزدیک» از آثار استادان هنرمند نقاش در 70 سال گذشته برپا شده است.
این آثار با تکنیک‌ها و رسانه‌های گوناگون همچون طراحی روی کاغذ، تکنیک‎های رایج نقاشی روی بوم تا عکاسی و ویدیو و … خلق شده‎اند.
کهن‌ترین اثر این نمایشگاه از علی‎اصغر پتگر است به سال۱۳۲۵خورشیدی است.
انجمن هنرمندان نقاش ایران نهادی مستقل و با نزدیک بیست سال پیشینه‌ی فعالیت است. از جمله فعالیت‎های این نهاد برگزاری چندین نمایشگاه در سال است که با اهداف پژوهشی و یا معرفی اعضای انجمن٬ انجام می‎پذیرند.
در تازه‌ترین پروژه‌ی این انجمن کوشش شده تا با نمایش آثاری از چند نسل، سیر تحول منظره نگاری در ایران برابر بینندگان قرار گیرد و امکان بررسی تطبیقی آن فراهم آید.
در این نمایشگاه بنا است از آثار هنرمندان پیشامدرن همچون علی محمد حیدریان٬ علی اصغر پتگر و علی اکبر صنعتی٬ سپس نمونه‌هایی از نخستین نسل مدرنیست ها تا دوره‌ی اوج مدرنیسم از محسن وزیری مقدم٬ محمود جوادی پور و احمد اسفندیاری تا بهجت صدر، سهراب سپهری، منوچهر یکتایی، مارکو گریگوریان٬ ابوالقاسم سعیدی و کورش شیشه گران و … در برابر دید مردم قرار گیرد.
همچنین مهمترین بخش نمایشگاه آثار واپسین نسل هنرمندان است که تغییر نگاه هنرمندان معاصر به موضوعی واحد را عیان می‎کند و درک آن را برای مخاطب میسر می‌سازد.
گفتنی است هنردوستان برای بازدید از آثار نمایشگاه نقاشی «دورنما از نمای نزدیک» می‎توانند از 14 مهر تا 6 آبان ماه در روزهای عادی از ساعت 10 تا 20 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 20 به گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران بروند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. به دلیل نبودن در تهران از شما دوستان درخواست کمک می کنیم برای پیدا کردن نقاشی بانو پریچهر نامدار در کاخ نیاوران یا فرهنگسرا نیاوران –
    دوستانی که علاقه مند و به این نمایشگاه خواهید رفت خواهش می کنم اگر امکان داره در مورد نقاشی بانو پریچهر نامدار که درست پیش از انقلاب در کاخ نیاوران به نمایش گذاشته شده بود و در زمان انقلاب این تابلو گم شده آیا پیدایش کردند یا نه؟ و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده یا نه؟ ما سال هاست که در این مورد از کاخ نیاوران و فرهنگسرای نیاوران پرسش می کنیم ولی پاسخ درستی نگرفتیم. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30