لوگو امرداد

قطار گردشگری وارد شهر جهانی یزد شد

n82676690 71891130شماری از گردشگران از قاره‌های اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه امشب وارد شهر جهانی یزد می شوند. این ششمین قطار گردشگری بین المللی با نام هزار و یک شب است.

گردشگران این قطار لوکس بین المللی از کشورهای آلمان، سوئیس، بلژیک، اتریش، استرالیا، انگلستان، روسیه، الجزایر و هند، یکم مهر ماه از مسیر عشق آباد و مرز باج‌گیران از توابع استان خراسان رضوی وارد کشورمان شدند و نخست در مشهد مقدس اقامت کردند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: این گردشگران پس از ورود به یزد از آثار تاریخی از جمله مسجد جامع، دخمه و آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد و بافت تاریخی یزد دیدن می‌کنند.
به گفته‌ی محمد رضا نصیری گردشگران خارجی پس از بازدید از اماکن تاریخی شهر یزد به استانهای اصفهان، فارس و تهران عزیمت می کنند و سفر 9 روزه خود را به پایان خواهند رساند.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به گستردگی 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می‌توان به بناهای مذهبی، زیارتگاه‌های زرتشتیان، خانه‌های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09