لوگو امرداد
در امرداد372 چاپ شده است

دل و هنرم در کمند شاهنامه افتاد

p04372در تابلوِ شاهنامه اثر غلامرضا ‌اسماعیل‌زاده نزدیک به دویست چهراد(:شخصیت) از شاهنامه کشیده کشیده شده و  قابل دیدن است. این تابلو بازگوکننده‌ی داستان‌های شاهنامه و چهرادهای آن است. تابلوِ شاهنامه، که ‌برداشتی دقیق از اثر بی‌مانند زنده‌یاد استاد حسین بهزاد است، به دست استاد غلامرضا ‌اسماعیل‌زاده در دو سال، از 1393 تا 1395، به انجام رسیده است.
خود اثر که به گونه‌ی ‌تک‌رنگ انجام شده است در سال‌ها پیش خریداری و به ایالات متحده‌ی آمریکا برده شد و هیچ‌گاه به ایران بازگردانده نشده است. تنها فرتوری(:عکسی) بسیار بى‌کیفیت و سیاه‌وسپید از آن تابلوِ بسیار گران‌بها به یادگار مانده است که استاد ‌اسماعیل‌زاده پس از دو سال کار سخت، پژوهش و همچنین آزموده‌هایی که در درازای سالیان در شیوه و سبک استاد بهزاد به دست آورده‌اند توانسته به این مهم دست یابد و آن را به اثرى رنگى دگرگون کند. گفتنی است که این تابلوى گران‌بها پس از شصت سال به دست ایشان بازسازى شده است.
اندازه‌ی این اثر ٩٠ *٧٠ سانتی‌متر و روش ساخت آن اکرلیک و آبرنگ به روى مقوای ماکت است. نزدیک به دویست چهره و فیگور در این تابلو می‌توان دید که بازگوکننده‌ی نام‌ورترین و زیباترین داستان‌های شاهنامه است.
درباره‌ی این اثر با استاد غلامرضا اسماعیل‌زاده ‌در رویه‌ی شاهنامه‌ی «امرداد» 372 گفت‌وگو شده است.

برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد راه‌های زیر هم برای خوانندگان است:

لینک فروش اینترنتی شماره‌ی 372 امرداد:
https://goo.gl/2U7gqM
لینک اشتراک ایمیلی امرداد:
https://goo.gl/XqpSbS

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25