لوگو امرداد
گزارش نشست هشتاد‌ویکم انجمن زرتشتیان تهران

کوتاه و بی‌حاشیه مثل نشست انجمن

anjoman2نشست هشتاد و یکم انجمن زرتشتیان کوتاه برگزار شد و پس از یک ساعت به پایان رسید. این نشست از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه روز دوشنبه ۳۰ امردادماه ۱۳۹۶ آغاز شد و در ساعت ۲۰ به پایان رسید.

مصوبات کمیسیون مالی:

  • پرداخت مبلغ سه میلیون و ۴۵۸ هزار و ۹۵۶ ریال بابت هزینه‌ی صبحانه و ناهار تیرماه ۱۳۹۶ مهدکودک پرورش
  • پرداخت مبلغ پنج میلیون و ۱۶۰ هزار ریال برای منشی خانه‌ی فرهنگ و هنر بابت ۸۶ ساعت کارکرد
  • پرداخت مبلغ ۱۲ میلیون و ۷۳۵ هزار ریال بابت هزینه‌های آدریان بزرگ
  • پرداخت مبلغ ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بابت هزینه‌ی تیرماه ۱۳۹۶ موبدان نگهبان آتش
  • چاپ کارت سرویس مدرسه‌های زرتشتی به مبلغ ۹۰۰ هزار ریال برای ۶۰۰ کارت سرویس

مصوبات کمیسیون خدمات:

  • با صورت هزینه‌های درمانگاه یگانگی از تاریخ یازدهم تا ۲۸ خوردادماه ۱۳۹۶ به مبلغ هشت میلیون و ۹۷ هزار ریال و صورت هزینه‌های چهارم تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ به مبلغ هشت میلیون و ۷۷۰ هزار ریال جمعا به مبلغ ۱۶ میلیون و ۸۶۷ هزار ریال موافقت شد.

خانم خادم درباره‌ی مصوبات درمانگاه یگانگی گفت که همیشه رای منفی می‌دهد و تا زمانی که متوجه چگونگی حساب‌رسی درمانگاه نشود رای منفی خواهد داد.

  • با درخواست اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران مبنی بر استفاده از تالار نشست‌های انجمن زرتشتیان تهران جهت برگزاری همایش علمی در نخستین و سومین ‌شنبه هر ماه به مدت یک سال موافقت شد.

با پیشنهاد هموندان تصمیم بر این شد تا در صورتی‌که انجمن در روزهای مورد اشاره به تالار نشست‌ها نیاز داشته باشد اولویت با انجمن است. همچنین هزینه پذیرایی همایش علمی بر دوش اتاق بازرگانی است.

  • با پرداخت مبلغ سه میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۹۶ ریال بابت بیمه آمبولانس قصرفیروزه موافقت شد.

این بیمه برای آمبولانس پیشین قصرفیروزه است که در آرامگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • با پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال اجرت سم‌پاشی در روز آدینه در درمانگاه یگانگی و خوابگاه دختران موافقت به عمل آمد.

گزارش: پیرو درخواست کانون دانشجویان زرتشتی از دکتر زندیان مسوول فنی درمانگاه یگانگی در تاریخ ۲۲ امردادماه ۱۳۹۶ در اردوی دانش‌آموزی حضور یافتند و حدود ۶۰ تن از دانش‌آموزان را به صورت رایگان معاینه و فرم پزشکی آن را تکمیل کردند.

کمیسیون موقوفات:

این کمیسیون مصوبه‌ای نداشت و تنها گزارشی را برای هموندان مطرح کرد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

«انجمن زرتشتیان تهران در نظر دارد تا سرپرستی مدارس و ساختمان‌های عام المنفعه تحت مالکیت خود را در برخی بخش‌ها و روستاهای یزد را بر طبق تفاهم‌نامه به انجمن‌های یزد واگذار نماید. از این رو خواهشمند است در صورت تمایل حداکثر تا روز نخست آبان‌ماه ۱۳۹۶ نماینده‌ی تام الاختیار خود را جهت مذاکرت معرفی نمایید.»

پدرام سروش‌پور دبیر کمیسیون موقوفات درباره‌ی این گزارش افزود که انجمن زرتشتیان تهران نزدیک به ۴۲ مدرسه در یزد دارد که برخی متعلق به انجمن ایرانی-بمبئی است. از طرفی نگهداری این مدرسه‌ها هم دشوار است، اگر انجمن‌های یزدی پیشنهادی برای نگهداری و سرپرستی از این مدارس دارند انجمن پذیراست.

خادم پیشنهاد داد تا دستورالعملی مشخص شود تا براساس آن از این مدرسه‌ها استفاده شود و برای امور آموزشی باشد.

رستم خسرویانی در پاسخ او گفت که بیشتر این مدرسه‌ها خراب شده‌اند و امکان تحصیل در آن‌ها وجود ندارد. او افزود که در گذشته پیشنهاد شده است تا از این مدرسه‌ها برای جهانگردی و هتل‌داری استفاده شود. خسرویانی همچنین گفت که باید وکالت این مدرسه‌ها به انجمن‌ها داده شود تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و پس از چند سال در صورتی‌که به بهره‌برداری رسید می‌بایست قرارداد جدید نوشته شود.

اردشیر اورمزدی با گفتن اینکه مدارس انجمن متعلق به ایرانی-بمبئی نیست افزود کاربری که در مدارس استفاده می‌شود باید با انجمن هماهنگ شود. او افزود این مدرسه‌ها نیت‌نامه دارند و باید به خیران گفته شود که چرا کاربری مدرسه عوض شده است.

مصوبات کمیسیون فرهنگی:

  • به درخواست و موافقت کمیته‌ی فوتبال آدریان بزرگ نرخ زمین فوتبال جهت تیم‌های همکیش از سانسی ۵۰ هزار ریال به ۱۰۰ هزار ریال افزایش یافت.
  • هزینه‌های ضروری از تیرماه ۱۳۹۵ تا خوردادماه ۱۳۹۶ خانه‌ی فرهنگ و هنر به مبلغ سه میلیون و ۶۴۴ هزار ریال بررسی شد پرداخت آن بلامانع است.
  • جهت برگزاری جشن‌خوانی تالار خانه‌ی فرهنگ و هنر در تاریخ دوم شهریورماه ۱۳۹۶ مبلغ ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته شد.

گزارش: تعدادی دوربین مداربسته در محوطه‌ی داخلی مهدکودک پرورش نصب و راه‌اندازی خواهد شد که هزینه‌ی آن از سوی خیراندیش پرداخت شده است.

همچنین یک وانت چوب درخت زردآلو از یزد جهت آدریان تهران از سوی خیراندیش فریدون گشتاسبی فرستاده شده است.

سخنان همکیشان:  

بزرگ‌مهر پرخیده در سخنانی گفت که انجمن کارهای پروژه‌ای که انجام داده است جای انتقاد است. بحث‌های آرمانی باید در چشم‌انداز انجمن وجود داشته باشد، برای نمونه خوب است که در چشم‌انداز انجمن رایگان بودن سرویس وجود داشته باشد.

او در پایان گفت بهتر است تا کمیسیون‌ها نشست‌های علنی داشته باشند تا صاحب‌نظران بتوانند مشورت بدهند.

نشست هشتاد‌ویکم انجمن با باشندگی تمامی هموندان به پایان رسید.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. آرامش قبل از طوفان. اگر سر موقع تمام شد و حاشیه نداشت به معنای این نیست که انجمن درست کار میکند و جامعه گلستان شده است. ظاهر را نبینید، از باطن انجمن بپرسید.

  2. با درود وخسته نباشید خدمت دکتر خسرویانی که میفرمایند مدارس مخروبه میباشند و غیر قابل استفاده وباید به انجمنهای یزد وکالت داده شود تا از ان در موارد غیره استفاده شود بعد که راه اندازی وقابل استفاده شد قرداد جدید نوشته شود امیدواریم این وکالت دادن شما مانند دادن وکالت به شخصی که همیشه میفرمایید زمینهای مرتاض را ایشان به باد داده و بی تدبیری خود را در ان مخفی مینمایید نباشد وصد البته که انجمنهای یزد منتظر هستند این مدارس به انها سپرده شود و پس از بازسازی و به ثمر رساندن بیایند دودستی تقدیم شما نمایند ای کاش این تفکرات و پیشنهادهای شما در مورد صدها موقوفه و داراییهای انجمن که در اختیار غیر همکیش هم قرار دارد حرکتی صورت میگرفت

  3. تازه انجمن کشف کرده که 42 مدرسه در یزد دارد؟ این هم سال مدرسه ها کجا بودند؟ سرمایه عظیم انجمن که هر سال ویرانه تر میشود. شاید باید مجمع عمومی یا هیات نظارت بر مدارس یزد تشکیل شود. انتقال مشکل مدارس به انجمن های یزد مساله را حل نمیکند.

  4. چرا هميشه در جلسات انجمن صحبت از پرداختهاست آيا دريافتى وجود ندارد لطفا در آمدها را نيز بنويسيد

  5. درود. بیشتر این مدرسه‌ها تخریب کامل شده یا در حال تخریب میباشد که چند مورد ان اداره اموزش و پرورش هم زیر بار ان نمی‌رود. چه برسد به انجمن ها با سپرده اندک وکه حتی نمیتوانند کاه گل بام ان رو بکنند چه برسد به بوم گردی یا سالن اجتماعات. تعداد محدودی که سالمه هم انجمن تهران هیچ کارش نمیکنه تا تخرب کامل. زمین سر میدان مارکار بارها متقاضی رهن و اجاره داشته ولی زیر بار نرفتن تا اب قسمتی از دیوار ان را خراب کرد مغازه ان پر از زباله شده.بقول پیشینیانمان. نه خود خورند نه کس دهند………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30