لوگو امرداد
گزارش مجمع سازمان جوانان زرتشتی؛

بازرسان جدید سازمان فروهر گزینش شدند

نوبت دوم مجمع همگانی سازمان جوانان زرتشتی (فروهر) با رای‌گیری برای گزینش بازرسان جدید این سازمان همراه بود.

جمشید هرمزدیاری با ۵۲ رای، مهرتاش مهروزیاد زردشتی با ۵۰ رای و قباد رادمند با ۳۷ رای به عنوان بازرسان جدید سازمان فروهر در سال مالی پیش رو برگزیده شدند. همچنین دولت جمشیدی و بیژن نوشیروانی در جایگاه بازرسان جانشین گزینش شدند.

در بخش دیگری از مجمع سیاوش بنداریان‌زاده، فرنشین سازمان فروهر، گزارش کارکرد هیات‌مدیره را ارایه کرد. همچنین پیمان غیبی، خزانه‌دار، تراز و بیلان این سازمان در سال مالی گذشته را گزارش داد. این دو مورد به تصویب مجمع رسید.

این مجمع پسین چهارشنبه، ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ خورشیدی در محل سازمان فروهر با باشندگی ۶۵ تن از هموندان این سازمان برگزار شد. 

36

2

گات‌هاخوانی موبد پریا ماوندی

3

4

هیات گرداننده‌ی مجمع

5

سیاوش بنداریان‌زاده، فرنشین سازمان فروهر

6

7

پرویز اهورایی بازرس سازمان فروهر

8

9

پیمان غیبی، خزانه دار سازمان فروهر

10

11

33

13

نامزدهای انتخابات بازرسان از راست: مهرتاش مهروزیاد، جمشید هرمزدیاری، قباد رادمند، ،دولت جمشیدی، بیژن نوشیروانی

14

15

16

37

18

19

20

21

22

23

24

25

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

24 پاسخ

  1. درود. همین که روی ماه گوهر عزیز را میبینم بسیار شاد و خشنودم و نشان می دهد که سازمان زنده است. الهی که سد و بیست سال زنده باشی و سایه ات از سر سازمان کم نشود.

  2. اسمش سازمان جوانان زرتشتی هستش ولی یه بازرس جوون نداره

  3. باز هم اشخاص و بازرساي تكراري! چرا واقعا هيچ كس رغبت نداره نامزد بشه براي بازرس در سازمان فروهر و سرجلسه مجمع با خواهش و تمناي زياد براي بازرسي از باشندگان دعوت ميشود؟ آقاي نوشيرواني با اين همه فعاليت و پشتكارو كارهاي اجتماعي فراوان فقط 10 تا راي! تا سيستم قومي قبيله اي در اين سازمان و ديگر ارگان ها وجود دارد، فقط عده اي خاص پا به اين نهاد خواهند گذاشت.

  4. براي سال تحصيلي جديد و پيش رو سازمان قصد دارد كلاس هاي ديني رو پنج شنبه ها برگزار نمايد همانند كلاس هاي ديني هرمزآرش. فرزندان من در مدرسه تيزهوشان درس ميخوانند و 5 شنبه ها تا 7 پسين برايشان كلاس ميزارن و با اينكه خونمون نزديك تهرانپارس است و از سازمان دور است ولي جمعه ها به هرگونه فرزندانمان را مي آورديم به سازمان و هرمز آرش نمي توانستند بروند، چند نفر ديگه هم ميشناسم كه اونا هم اينطوري هستن، حال چگونه مي شود و ما چكار بايد انجام بديم؟ سازمان كه به عنوان متولي كلاس هاي ديني تهران بهش مسئوليت داده شده بايستي تمام شرايطو دانش آموزان رو بسنجه نه چون تعداد دانش آموزان هرمزآرش زياد شده پس ما هم روز و زمان كلاس هارو تغيير ميديم و به بقيه هم بگن مشكل خودتونه. پارسال هم وسط سال تحصيلي مسئولان كلاس ديني سازمان، روزها رو از جمعه به 5 شنبه تغيير دادن كه واقعا عجيب بود و تا حالا نديده بوديم كه وسط سال تحصيلي روزها و ساعت كلاس ها رو تغيير بدن و نتوانستيم شركت كنيم. بازرسان لطفا مسئله رو پيگيري نمايند و راه حل درست ارائه نمايند تا هيچ كس متضرر نشود. سپاس

  5. با توجه به واريز بودجه وزارت كشور در چند ماه اخير به حساب سازمان و بازگشت رييس سازمان از سفرخارجه، چرا حقوق آموزگاران ديني سازمان فروهر و هرمزآرش همچنان پرداخت نشده است و نميشود! و همچنين چرا تاكنون مبلغ هاي خيرانديشي همكيشان براي برگزاري گهنبار كوشك امسال هنوز به دست كميسيون برگزاركننده گهنبار نرسيده است؟؟
    هيچ كس اين مسائل را در مجمع جرات نكرد مطرح نمايد كه مسئولان پاسخگو باشند يا مثل هميشه صلاح نبوده مطرح بشه!

  6. چطور باشگاه ورزشي به اين بزرگي و با اين امكانات در سال فقط حدود 5 ميليون تومان درآمد دارد و در بيلان هاي گذشته ساليانه گهگاه اين مبلغ رو ديديم، در صورتي كه باشگاه هاي ورزشي مشابه باشگاه وصال ماهانه حدود 100 ميليون تومان اجاره و درآمدشان است كه مي تواند براي كل هزينه هاي سازمان، كوشك، انتشارات و … كافي باشد. حتي اگر باتوجه به مدت زمان استفاده تيم هاي ورزشي زرتشتيان و سوبسيد به آنها و همچنين زمان تمرين تيم هاي وابسته به خود باشگاه فروهر را از درآمدهاي باشگاه كم كنيم و ماهانه 1/4 كل مبلغ درآمد را هم درنظر بگيريم، بازم بايستي به طور متوسط ماهيانه 25 ميليون تومان درآمد باشگاه فروهـر باشد كه پس از كسر مبالغ برق، آب، گاز، شهرداري و … بايستي سود خالص ماهيانه حدود 10 تا 15 ميليون تومان داشته باشد كه در سال ميشود 120 تا 180 ميليون تومان، كه اگر چنين درآمدي نداشته باشد بايد مديريت آن را به فكر روش هاي نوين اقتصادي و درآمدزايي انداخت و شيوه هاي قراردادهاي ورزشي، بهره وري و مديريت باشگاه را برايشان يادآوري و بازگو نمود. شايدم عدم شفاف سازي به خاطره اداره ماليات است ولي پس اين مبالغ درآمدي كجا خرج ميشود؟ با نظارت كي و چگونه؟ آيا باشگاه كه وابسته و متعلق به سازمان فروهر است، اعضاي هيئت مديره سازمان در جريان ريز درآمدها هستند؟

  7. با تبریک به بازرسان منتخب و آرزوی موفقیت برای این عزیزان.

  8. چرا اينقدر جمعيت مجمع كم بوده؟ نماينده وزارت كشور چرا تشريف نداشتند؟ در سازمان فروهر سابقه نداشته جمعيت مجمع دوم رو 60 نفر باشه! اطلاع رساني خوب نبوده؟ يا دلخوري و نارضايتي در ميان بوده؟ يا عملكرد هيئت مديره ضعيف بوده؟ يا كلا صلاح در اين بوده؟

  9. اتفاقا این یک مزیت سازمان است که بازرسان باتجربه را در کنار جوانان جذب خود نگه داشته است. سازمان داراییهای بسیار بالایی دارد و در این صورت می توان به ساختار جوان آن مطمئن تکیه کرد

  10. واقعا شرم اور است. تمام ارگانهایمان به نوعی آشفته حالند. وصال و این میزان درآمد را که باور میکند؟ به تیم های زرتشتی بدهید 10 برابر این درآمد دارید حال آنکه سانسها کلا در اختیار تیمهای بیرون است ، خجالت نمیکشید؟ پول معلمها را بعد از یکسال تحصیلی هنوز ندادید؟ واقعا این چندرغاز مبلغی است که دست دست میکنید؟ حداقل قدر محبتشان را با پرداخت به موقع بدانید. هردوره بدتر از دوره ی قبل

  11. عضو گرامی سازمان، دلیل کم بودن اعضای مجمع باشنده نبودن بزرگوارانی همچون شما بوده! اندکی به درون گود گام برداریم…

  12. بي تفاوتي مسئولان هيئت مديره سازمان در انتخاب رهبر جديد گروه و عدم استفاده از تجربه پيشكسوتان و مشورت با بنيان گذاران گروه كر فروهر، و عدم پرداخت هزينه هاي سنگين رهبر گروه، باعث دلخوري اعضاي گروه كر سازمان و در نهايت روي آوردن آنها به سوي مسئولان كانون دانشجويان براي در اختيار گذاشتن سالن تمرينات، پيانو، و ديگر امكانات و در آخر هم جذب افراد به سود گروه كر كانون شد. آيا تاكنون ديده بوديد كه بعد از 8 سال فعاليت بي وقفه هنري و كسب افتخارآفريني هاي گوناگون در جشنواره هاي بين المللي موسيقي فجر و زرتشتيان، و همايش هاي ملي بزرگ زرتشتيان و اقليت ها، با اعضاء و پيشكسوتان تنها گروه كر فعال زرتشتيان، مسئولان ارگان ذينفع به اينگونه رفتار نمايند و آنها را حمايت ننمايند؟! آيا ديديد كه چطور ارگان هاي ديگر از اين آب گل آلود ماهي گرفتند و چطور بي هيچ زحمتي گروهو به اسم خودشون درآوردند و يهو فراخوان راه اندازي مجدد گروه كر دادند و حال مشغول فيلم برداري و مستندسازي هم شده اند!
    ببينيد مسئولان ارگان ها، چطور شتابان به سوي اشا و راستي در حركتند! آيا زمان راه اندازي گروه كر فروهر، بنيان گذاران گروه كر سازمان هم به شيوه مسئولان كانون عمل نمودند و ره چند ساله رو يك شبه پيمودند و با تفرقه انگيزي حكومت را بدست گرفتند؟! يا گروه رو از صفره صفر و با سلفژ اعضاي جديد گروه را پايه گذاري نمودند و به پيش بردند تا پس از 3 سال تازه به ثمر نشست!

  13. خواهشمنديم بازرسان هميشگي سازمان موارد زير را به جد از اعضاء هيئت مديره پيگيري نمايند: 1- پيگيري وضعيت باشگاه ورزشي فروهر و ديواركشي آن توسط بنياد و اينكه به جامعه براي بازپس گيري آن فراخوان زده شود تا اگر خيرانديش يا نيك انديشاني هستند كه مي توانند يا تمايل دارند تا مابقي زمين را از بنياد بخرند و به جامعه برگردانند، اطلاع رساني شود تا در آينده نگويند اگر ميدانستيم ميخرديمش، اگر گفته بوديد حتما جامعه كمك ميكرد./ 2- پيگيري وضع انتشارات با وجود استعفاء نمودن مدير مسئول زحمتكش و باسابقه درخشان آن، و پيگيري دليل استعفاء ايشان و شنيدن صحبت هاي ايشان و وضعيت كتاب هاي در حال نشر و سر و سامان دادن به انبار كتاب هاي انباشت شده انتشارات./ 3- پيگيري سالن و استخر كوشك ورجاوند براي آماده سازي طرح توجيه اقتصادي و راه اندازي و بهره برداري آن براي جامعه زرتشتي و در صورت نداشتن توجيه اقتصادي، پرنمودن آن و استفاده از سوله آن به عنوان سالن اجتماعات و فروش تاسيسات آن و واريز آن به بودجه خالي سازمان.

  14. والا بنده كه در مجمع حضور داشتم و بارها تعداد رو شمردم و به زور هم به 50 نميرسيد، احتمالا بعضي از اقوام به صورت غيابي و فقط با ارائه كارت عضويت توسط ديگران راي دادند. تعداد در عكس ها هم مشخص است، ميتوانيد بشماريد. بعد ميگن چرا مجمع نمي آييد؟! موفق و پيروز باشيد.

  15. 1-مجله فروهر=امرداد
    2-باشگاه فروهر = باشگاه جوانان زرتشتی یزد=باشگاه همتی کرمان
    3-کوشک ورجاوند = مارکارتهرانپارس = ….
    4-انتشارات فروهر
    چرا در بعضی از جاها مدیریت درستی داریم ولی در برخی از جاها چشمهایمان را بستیم.سایت محترم امرداد لطفا بعنوان چشم جامعه همانطور که بصورت خیلی عالی عملکرد انجمن زرتشتیان را پوشش خبری می دهید لطفا بعنوان یک بیدار باش برای سایر ثروتهای جامعه از نحوه مدیریت بر موارد بالا که بعنوان ثروتی بزرگ در اختیار سازمان فروهرمی باشد یک گزارش تحلیلی تهیه فرمایید. یادتان نرود با نقد درست و راهکار های کارشناسی می توانیم در آینده به جامعه خود کمک کنیم. بنظر من شناسایی نقاط کور جامعه و جلوگیری از خواب این سرمایه ها می تواند بزرگترین سرمایه گذاری برای آینده جامعه باشد.

  16. خیلی نظرها طیف گسترده ای را در بر داشت ولی جالب هست که همه انتقادها یک ریشه تخریبی دارد و از همه مهمتر که ادین نا بسامانی هایی که بیان میشود تماما ریشه در هیات مدیره قبل و باند ۴ نفره ان به سرپرستی دوست فرهیخته من دارد انها که در کمال ناراستی اقداماتی را برای مطرح کردن خود به قیمت بی اعتبار کردن افراد دیگر انجام دادن و حال که سازمان دارد با خرد جمعی اداره می شود باز ان دوست گرام به همراه دیگر هم فکرانش شروع به فرافکنی نموده اند باشد که جامعه بشناسد تخریب کاران را

  17. مشکل ما همکیشان منطقه ای مطالبه کردن حقوق است.هرجا به نام زرتشتیان منصبی داده می شود و درآمدی عمومی حاصل می شود در هر نقطه ایران باید از اشخاصی که مسیولیت هدایت به سمت منفعت گرایی را پذیرفته اند گزارش دقیق کار و گزارش دقیق مالی کرده و ار خود جامعه حسابرس و بازرس آزاد به حساب ها و کتاب ها رسیدگی کند.بنابراین یزد و تهران و دهها موسسه و بنیاد ما باید مورد توجه تمام همکیشان باشد.نگویبم فلان شهر به ما چه.بارها از انجمن یزد خواسته ایم گزارش مالی خود را ارایه دهد با حمله تخریب گر خوانده و طفره رفته اند.اموال خروجی از هر منبع اقتصادی متعلق به تمامی زرتشتیان است.حتی خارج نشینان.مهم اینکه همکیشان از رخوت خارج شوند.محکم ایستاده و از حق خود دفاع کنند و اینکه فرصت ها و عمرشان را مدیریت های متکی بر توهم برباد داده و سرمایه هایشان را به فنا بیمناک شوند.اینکه حرف و حدیثی باشد چون مردم صاحبان اصلی اموالند این مدیران و مسیولانند که باید سریع رفع شبهه کنند و اینکه از سر عدم شفافیت این حرفها را افترا و گاها از بی سوادی حقوقی مساله را حیثیتی بخوانند نشانه اوضاع مغشوش مالی است.پس جمع شوید و متفکران و سخنگویان جامعه جلسات عمومی تشکیل دهید و با اراده در پی هدایت اموال عمومی به سوی سوداوری شوید و مدیرانی پاسخگو برگزینید که فرار و شانتاژ و سکوت بلد نباشند و هرگاه احدی پاسخی طلب کرد وگزارشی طلب کرد نخست اولویتش مردم باشند.اینگونه جامعه متحول می شود.

  18. اينكه چند نفر بگن اين كارو بايد انجام بديد و بقيه همه بگن چشم، يا چند نفر خاص بگن فلاني بد است و فلاني خوب است و باز بقيه بگن هر چي شما بگيد، يا اينكه يه عده تصميم بگيرن و ديگران فقط انجام دهند، خرد جمعي ويژه سازماني است كه در آن، قضاوت؛ بدون شنيدن حرف هاي طرف مقابل، عادت شده است! در اين نوع از شيوه خردجمعي بايد سعي كني خيلي گوش به حرف كن باشي تا از ليست خردجمعي و خوبهاي سازماني حذف نشوي! جمعيت بسيار كم مجمع، نشان از عملكرد بي نظير سازندگان سازمان است.

  19. با سپاس از مسئولان كلاس ديني سازمان، بالاخره حقوق آموزگاران ديني سازمان پس از چندين ماه از اتمام كلاس ها و پايان سال تحصيلي، ديروز به صورت يكجا و در يك قسط به حساب آنها واريز شد. اما مبلغ آن نسبت به سال پيش زياد كه نشده بود هيچ، بلكه براي بعضي آموزگاران همچون بنده، كمتر از مبلغ واريزي سال پيش هم بوده است. كه بايد از مسئولان پرسيد آيا وجه هاي واريزي پس از يكسال به صورت سليقه اي كم و زياد شده يا براساس خرد منطقي و يا خرد جمعي سازماني بوده است؟ البته مبلغ حق الزحمه اونهم براي كلاس ديني اصلا مهم نبوده و نيست كه ميتوان آن راهم در صورت نيازخزانه همانند بعضي از آموزگاران و همكاران نيك انديش به حساب بانكي سازمان عودت داد، اما مسئله مهم احترام به شعور آموزگاران و پرسنل همراه زحمتكش است كه هر سال بي هيچ چشم داشتي با شروع سال تحصيلي هر هفته از تعطيلات صبح آدينه خود مي زنند تا قدمي خير براي جامعه خوشنام خود بردارند.

  20. ما چندين بار درخواست و نامه داديم به مسئولان باشگاه فروهر كه از سالن باشگاه براي تمرين تيم هاي زرتشتي براي آماده شدن براي مسابقات استفاده نماييم، و حتي حاضر شديم بودجه آن هم پرداخت نماييم، هي ما رو پاس كاري كردند از اين شخص به اون شخص، و در آخر به ما گفتند اصلا ساعت و جاي خالي نداريم. بعد كه پيگيري زياد نموديم، فهميديم باشگاه از شنبه تا پنجشنبه و تنها از ساعت 5 تا 8 پسين درش باز است و در ساعات ديگر درش بسته است. به نظر ميرسد نيت دهشمندان براي ساختن اين باشگاه ورزشي، استفاده بهينه از آن براي تيم هاي ورزشي زرتشتيان و درآمدزايي بوده است. شايسته است اين باشگاه از 6 صبح تا 12 شب به ويژه در تابستان يكسره باز باشد و درآمدزايي كند نه فقط 3 ساعت خاص در روز.

  21. اينكه ميگن حقوق آموزگاران ديني رو دير پرداخت نموديد چون رييس نبوده چك امضاء كنه با وجود اينكه بودجه اش رو گرفتيد، اينكه ميگن باشگاه فروهر درآمدش بايد خيلي بيشتر از اين باشه و مديريت آن بايستي از اين سرمايه به نفع جامعه حداكثر درآمدو كسب كنه، اينكه بنياد زمين وصال رو ديواركشي كرد و نصف زمين از دست رفت و ميگن اطلاع رساني كنيد به همكيشان كه اگر خيرانديشي هست كمك كنه زمينو پس بگيريد، اينكه ميگن براي استخر كوشك فكري كنيد تا بيش از اين حرف و حديث براي تصميم و خرد جمعيتون نشنويد، اينكه فرد با سابقه رو از انتشارات فروهر انداختيد بيرون تا شخص خاص ديگري را با مدرك تحصيلي نامرتبط همچون مجله به انتصاب برسونيد، اينكه گروه كر فروهر رو با اون همه افتخارات به خاطر خصومت هاي شخصي درشو بستيد و افرادشو از سازمان بيرون رانديد، اينكه دهش خيرانديشان جمع شده در صندوق كوشك را براي هزينه هاي گهنبار به كميسيون برگزاركننده پرداخت نمي كنيد، اينكه وسط سال تحصيلي روزهاي كلاس ديني رو عوض نموديد بدون اينكه شرايط همرو در نظر بگيريد، اينكه چرا عضو هيئت مديره با گذشت كمتر از 10 ماه از عمر گردش جديد استعفاء كرده است، اينها سوال ها و درخواست هايي است كه همكيشان از هيئت مديره وقت سازمان دارند، لطفا مغلطه نكيند و مسئوليت كارهايي را كه با خرد جمعي سازماني انجام داديد، بپذيريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-28