لوگو امرداد

یازدهمین شب شعر شیراز برگزار شد

یازدهمین همایش شب شعر شیراز و بزرگداشت چکامه‌سرایان زرتشتی، بدون فراخوان سراسری شامگاه 22 تیرماه در تالار روانشاد یزدانی شیراز برگزار شد.
به همت کمیسیون ورزش انجمن زرتشتیان شیراز یازدهمین دوره‌ی این همایش در چهار بخش برپایه‌ی برنامه‌ی ارایه شده از سوی پرنیان کوکلری و پوروچیستا رشیدی هماهنگ‌کنندگان این شب شعر برگزار شد. نخست مهسا دهموبد و آرمه‌ئیتی کاویانی به گاتاخوانی  پرداختند. پس از خوشامدگوییِ فرشته هنگامی مجری برنامه، شهرام پوردهی از افزوده شدن بخش بهترین ارایه‌ی شعر از دیدگاه باشندگان خبر داد و از باشندگان خواست به هر یک از شرکت‌کنندگان پس از اجراهایشان،  نمره‌ای از 1 تا 10 در بروشور برنامه‌ها بدهند تا در پایان بهترین اجرا از نگاه باشندگان معرفی شود.
در بخش نخست به ترتیب ناهید فلفلی (دلاویزترین-فریدون مشیری) ناهید افتخاری (نقطه‌ی عشق-مولانا) پروانه کیانی‌پور (در وصف پیری-توران شهریاری) مهوش نامداریان (جنگ دینی-مهوش نامداریان) مهرداد کاویانی (دوبیتی‌های غیبی-پرویز غیبی) تریتی فرهمند (داستان عشق-آرش مزدایی) داریوش جوانمردی (دو دریچه و لحظه دیدار-مهدی اخوان ثالث) را اجرا کردند تا نوبت به بخش دوم (بخش کودکان) برسد و کودکان با ذوق و شوقی وصف ناشدنی به اجرای اشعار بپردازند، در این بخش بابک مزدایی، آریانا اسفندیاریان، وانیا چشمه، رکسانا مزدایی، چیستا نیکزاد، پیمان گشتاسبی، شنایا فلاحتی، اوشتا نیکزاد و آرامیس کاویانی باشنده بودند و در پایان این بخش، شبنم پوردهی فرنشین کمیسیون ورزش انجمن زرتشتیان شیراز با پیشکش کتاب‌هایی از آنان سپاس‌داری کرد. پس از پذیرایی شیرینی که از سوی خانواده‌ی رامتین مهربان شهریاری به سبب نخستین باشندگی فرزندشان آریا در باغ وقفی تدارک دیده شده بود، دکتر کتایون نمیرانیان درباره‌ی چکامه سرایان زرتشتی و تاریخچه‌ی چکامه در دین زرتشتی سخنرانی کرد.
بخش سوم به سروده‌های چکامه‌سرایان زرتشتی ویژه شده بود، در این بخش مهین‌بانو نورافروز (معلم قدیمی-دارا نورافروز) پروانه کیانی‌پور (در وصف شیراز-اردشیر کیانی) تریتی فرهمند (کلید دانش-آرش مزدایی) ناهید فلفلی (آتشکده کودکی-ناهید فلفلی) ناهید افتخاری (قصه‌ی عشق-پرویز غیبی) مهوش نامداریان (خانه‌ی بامس-مهوش نامداریان) به اجرای سروده‌های چکامه‌سرایان زرتشتی پرداختند و در نهایت نوبت به بخش چهارم و پایانی رسید، در این بخش شیوا شهریارزاده (لب خندان چون لب جام-فریدون مشیری) کیاندخت تهمتنی (دوبیتی های غیبی-پرویز غیبی) پوروچیستا رشیدی (عاشقم-فریدون مشیری) آرمه‌ئیتی کاویانی (بوی جوی مولیان-رودکی) و پگاه شهریاری (تا شقایق هست-سهراب سپهری) به اجرای سروده‌ی خود پرداختند. مجری برنامه در بخشی از برنامه‌ها از گودرز ماوندی و اردشیر کیانی که در همه‌ی دوره‌های شب شعر شیراز با فرستادن سروده و یا باشندگی خود برگزارکنندگان را یاری کرده بودند به نیکی یاد کرد. اوشتا نیکزاد و کیاندخت تهمتنی کوچکترین و پیشکسوت‌ترین شرکت‌کننده‌ی شب شعر بودند که با اجراهایشان باشندگان را به وجد آوردند. ناهید فلفلی و مهوش نامداریان از کسانی بودند که با سروده‌های خودشان در این شب شعر باشنده بودند. به رای و نظر باشندگان پوروچیستا رشیدی به عنوان بهترین اجرا از دیدگاه باشندگان برگزیده شد.     

1

باشندگان شب شعردوره ی یازدهم شیراز

2

آرامیس کاویانی

3

آرمه ئییتی کاویانی

4

آریانا اسفندیار یان

5

افلاطون سهرابی  فرنشین انجمن زرتشتیان

6

اوشتا نیکزاد

7

بابک مزدایی

8

9

10

11

بروشور شب شعر

12

13

پروانه کیانی پور

14

پگاه شهریاری

15

پورچیستا رشیدی

16

پوستر شب شعر

17

پیمان گشتاسبی

18

تریتی فرهمند

19

تقدیرشبنم پوردهی فرنشین کمیسیون ورزش از کودکان

20

چیستا نیکزاد

21

داریوش جوانمردی

22

رکسانا مزدایی

23

سخنرانی دکتر کتایون نمیرانیان درباره چکامه سرایان زرتشتی

24

شنایا فلاحتی

25

فرشته هنگامی مجری برنامه

26

کیاندخت تهمتنی از کرمان

27

گااتها خوانی آرمه ئیتی کاویانی ومهسا دهموبد

28

مهرداد کاویانی

29

مهوش نامداریان

30

مهین بانو نور افروز

31

ناهید فلفلی

32

ناهید فلفلی

33

وانیا چشمه

فرتور از شهرام پور دهی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30