لوگو امرداد

از 24 امین همایش مانتره بیشتر بدانید

mantra

با نزدیک شدن به بیست‌وچهارمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره بر آن شدیم تا از دگرگونی‌های این دوره از همایش مانتره بدانیم.

سیاوش مندگاری دبیر کانون دانشجویان زرتشتی پیرامون دگرگونی‌های بیست‌وچهارمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسیِ مانتره گفت: «امسال به برگزیدگان بخش‌های اصلی و جنبی بالای 18 سال، افزون بر گواهینامه حضور در همایش، پیشکش نقدی داده می‌شود؛

۲۰۰ هزار تومان به برگزیدگان نوشتارهای برگزیده رده اصلی بالای 18 سال و 100 هزار تومان به برگزیدگان رده جنبی بالای 18 سال.

در بخش ترجمه نیز شرکت‌کنندگان به ترجمه‌ی نوشتارهایی می‌پردازند که پس از ترجمه نهایی و ویراستاری به شکل مجموعه مقالات در یک کتاب چاپ می‌شود. از سویی در بیست‌وچهارمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره به شوند محدودیت‌های موجود، بخش ارایه پوستر برای همه‌‌ی رده‌ها حذف شد.»

مندگاری پیرامون این دوره از همایش مانتره افزود: «امسال همچون سال گذشته به شکل جدی‌تر برای هر شرکت‌کننده در رده‌‌ی 13 تا 18 سال، پس از نام‌نویسی یک پشتیبان انتخاب می‌شود که پشتیبان در چگونگیِ گزینش موضوع و نگارش اصولی نوشتار به شرکت‌کنندگان یاری می‌رساند و شرکت‌کنندگان نیز می‌بایست طرح اولیه و اصل نوشتار خود را به تایید پشتیبان خود برسانند.

بخش «مانترک» در مانتره 24

به گفته‌ی مندگاری و برپایه‌ی فراخوان منتشر شده از کانون دانشجویان زرتشتی، بخش «مانترک» نیز همچون سال گذشته ویژه‌ی شرکت‌کنندگان 10 تا 13 ساله است و با آرمان آشنایی و علاقه‌مند سازی دانش‌آموزان زرتشتی با همایش مانتره، ارتقا پنج جنبه رشدی یک انسان(جسمی، فکری، گفتاری، اجتماعی و عاطفی)، عدم مقایسه و ارزش‌گذاری کودکان و نوجوانان با یکدیگر، افزایش مشارکت خانواده‌ها در امر پرورش و آموزش فرزندانشان و سوق ندادن کودکان و نوجوانان به فضای رقابت و مسابقه، بلکه هدایت و تشویق آن‌ها به سوی اصل «برنده – برنده» در زندگی، دو دوره است در همایش مانتره گنجانده شده است.

مرحله‌ی نخست نام‌نویسی در مانترک از یکم تا ششم تیرماه و از تارنمای مانتره به نشانی WWW.KDZ.IR صورت می‌گیرد. گفتنی است رده‌ی سنی 10 تا 13 سال زاده‌شدگان یکم مهرماه 1383 خورشیدی تا 31 شهریورماه 1386 خورشیدی هستند.

دفترچه مانترک از 12 تیرماه در اختیار افرادی که نام‌نویسی نموده‌اند قرار می‌گیرد و پس از آن تا 31 تیرماه زمان دارند تا دفترچه را تکمیل و بفرستند. شرکت‌کنندگان می‌بایست پس از آن دفترچه‌ی نام‌نویسی را از محل‌های زیر بگیرند:

تهران- خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان، کوچه زرتشتیان، پلاک10- کانون دانشجویان زرتشتی (66706419 021- 66744670 021): ساکنان تهران و کرج

کرمان- خیابان دادبین- باشگاه اردشیر همتی کرمان (33127364 034): ساکنان کرمان

شیراز-خیابان کریم­خان زند، حد فاصل خیابان انوری و خیام، جنب سینما آریانا، پلاک 346- انجمن زرتشتیان شیراز (32337856 0711): ساکنان شیراز

یزد- بلوار بسیج، رو به روی انجمن یانش­وران مانتره- گاتاپویان (شماره تماس:09133517245 سرکار خانم شهناز شهزادی): ساکنان یزد

و در صورت شرکت از دیگر شهرهای نام نبرده، دفترچه به آدرس پستی وی فرستاده می‌شود.

بیست‌وچهارمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره هشتم، نهم و 10 شهریورماه 1396 خورشیدی در مارکار تهرانپارس و با آرمان گسترش پیام اشوزرتشت، هم‌اندیشی کلام‌های اندیشه‌برانگیز گاهانی و گسترش نوای دلنشین گاتا در میان هازمان زرتشتی برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. جاي بسيار شگفتي دارد و پرسش دارد كه چطور در فاصله بين يكسال از مانتره 23 تا مانتره 24 اين همه تغييرات بنيادي در رده و بخش هاي گوناگون مانتره به وجود آمده است، آيا امسال كه هماهنگ كننده فردي از استان يزد است به اينگونه همه تغييرات و خواسته هاي داوران يزدي به يكباره اعمال شده است؟! در هيچ كجاي دنيا به اين صورت نيست كه در همايشي به اين بزرگي و با قدمت بسيار به يكباره و بدون در نظر گرفتن بارخوردهاي آن و محك و سنجش تاثيرات آن در كوتاه مدت و بلند مدت، يك دفعه اين همه تغيير در بزرگترين همايش ديني زرتشتيان در كشور رخ دهد! هيچ هماهنگ كننده اي تا كنون پس از گذشت 23 دوره به خود اجازه نداد كه اين طوري بيگدار به آب بزند. آيا فقط نظرات و ايده ها داوران در نظر گرفته شده است؟ آيا از شركت كنندگان هم راجبه اين همه تغييرات در مانتره امسال نظرخواهي شده است؟ آيا همه اين ايده ها، از حذف رده گرفته تا دگرگوني رنج هاي سني و تغييرات در بخش هاي اوستاخواني و گاتاشناسي همه بايستي فقط امسال اعمال ميشد و تاكنون به ذهن هيچ كسو و هيچ هماهنگ كننده اي نرسيده بود؟ آيا تضمين بهتر شدن و پويايي مانتره با اين تصميمات كزايي، حتمي است؟ آيا نگرش برگزاركنندگان و قانون گذازان مانتره باعث روند كمرنگ شدن حس رقابت در يادگيري و يا حذف شدن انگيزش در يادگيري در نوجوان زرتشتي نسبت به دوره هاي پيشين مانتره نخواهد شد؟ آيا اين تغييرات در جهت نگهداري اصول دين و يادگيري نوجوانان و جوانان بوده يا فقط راه بايي به مانتره به هر شيوه اي ؟ آيا قصد اين است كه همايش مانتره هم به مانند اردو دانش آموزي كانون باشد يا هدف و پايه گذاري همايش مانتره چيز ديگري به غير از اردو بوده است؟ و هزار تا سوال ديگر كه گذر زمان همه رو روشن خواهد نمود!
    و تنها چيزي كه مشخص و به نظرغير قابل دفاع است اين است كه به يكباره چطور همه اين تغييرات، امسال صحيح تشخيص داده شده و اجرا شده است ؟ آيا مسئولان مانتره هاي گذشته از پيشكسوتان و بزرگان قبلي استفاده نكرده اند در مشورت ؟ آيا ريسك پذيري آنها پايين بوده در اجراي همه اين تغييرات بنيادي در مانتره سال هاي پيشين؟ و هزار تا اما و اگر ديگه … بسيار روشن است كه مسئول تمامي اين تغييرات بنيادي به يكباره بر عهده هيئت مديره وقت كانون، رابط شوراي ديني در سياست گذاري مانتره و البته در نهايت هماهنگ كننده و مسئولان زحمتكش مانتره امسال يعني مانتره 24 خواهد بود.
    تندرست و پاينده باشيد.

  2. رده اهنود زير 14 سال كه بسيار هم رده مهم و پرجمعيتي بود و همچنين رده ازبرخواني زير 14 كه تازه پارسال بندهاشو كم كرده بودن و رونق گرفته بود و جمعيتش زياد شده بود، هردو از مانتره امسال حدف شدن…چرا؟؟
    در بخش گاتاشناسي هم بخش پوستر حذف شده و يه عالمه تغيير ديگه. جايزه درشت درشت نميخواهيم والا همون كادو و يادبود معمولي و همون رده ها و بخش هاي قبلي خوب بود. اگر هم ميخواستيد تغيير بدي يهويي كه نميشه همه مانتره رو بهم ريخت آخه. آخه چه فكري كرديد!
    نظر شركت كننده ها مهم نبود اصلا، داورها هم كه موافق نبودند و نيستن!

  3. كاش حداقل مسئولان كانون و مانتره پاسخگو باشند، عدم پاسخگويي بسيار ناپسنده است و باعث دلخوري شركت كنندگان خواهد شد.

  4. دو تا فرزند من هميشه در مانتره در اين چند سال در رده اهنود زير 14 سال شركت مي كردند، كه امسال با تعجب اين رده با پرسو جويي كه از مسئولان مانتره انجام دادم، گويا با تشخيص شماركمي از داوران و به صورت سليقه اي حذف شده است. و فرزندان من امسال شركت نكردند. اين هم از مانتره ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30