لوگو امرداد
حجت‌الاسلام یونسی:

ابلاغیه آقای جنتی درباره اقلیت‌ها خارج از مسوولیت وی بوده است

younesi

دستیار ویژه‌ی رییس‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی ابلاغیه آقای جنتی پیرامون حضور اقلیت‌ها در شوراها را خارج از مسوولیت وی دانست.

حجت‌السلام علی یونسی دستیار ویژه‌ی رییس‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: «ابلاغیه آقای جنتی درباره حضور اقلیت‌ها در شوراها خارج از مسوولیت وی بوده است. قانون شوراها از سوی مجلس تصویب شده و به تایید شورای نگهبان هم رسیده، پس لازم‌الاجرا است.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا پیرامون ابلاغیه اخیر دبیر شورای نگهبان مبنی بر عدم مجوز ورود اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیان این که این ابلاغیه خارج از حوزه مسوولیت آیت‌اله جنتی صورت گرفته است، گفت: «وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی است، نه قوانین عادی که دولت هم بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، به آن عمل می‌کند.»

در این گفت‌وگو یونسی افزود: مشارکت اقلیت‌ها و اقوام در همه دوره‌های انتخابات بالا بوده و درصد خوبی را به خود اختصاص داده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود در انتخابات پیش‌رو بدون هیچ تبلیغاتی اقلیت‌های قومی و مذهبی به کاندیداهایی اقبال نشان دهند که توجه بیشتری به حقوق شهروندی داشته باشند نه به کسانی که مخالف آن هستند.

دستیار ویژه‌ی رییس‌جمهوری در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به این که شماری از هواداران و رقبای آقای روحانی، در پی این هستند که نظر نخبگان و بزرگان اقلیت‌های مذهبی را به خود جلب کنند، عنوان کرد: «ما این رقابت و توجه به حقوق اقلیت‌ها را مبارک می‌دانیم و از آنان می‌خواهیم که تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا اعتماد مردم را جلب کنند، اما باید بدانند که صرفا دادن وعده کافی نیست بلکه باید به آن عمل هم بشود.»

وی افزود: «من معتقدم باید همه کاندیدا قول بدهند تا به خواسته‌های قانونی اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی احترام بگذارند و این خود به مشارکت بیشتر آنان در انتخابات خواهد انجامید.»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. جناب آقای یونسی سلام. حالا که مشکل حل شد و نتیجه معلوم شد، شما ابلاغیه دادید و حمایت کردید. ایکاش در بحبوحه مشکل شورای نگهبان، شما بودید. به هر حال ممنون برای صحبت و سخنرانی شما.
    خوب است که دقیقا مشخص کنید دولت آقای روحانی در چهار سال گذشته برای ایرانیان غیرمسلمان چه کرده و برنامه چهارسال آینده آقای دکتر روحانی برای حفظ حقوق شهروندی هموطنان غیرمسلمان در صورت انتخاب شدن چیست؟
    در ضمن قرار بود جامعه زرتشتی دیگر اقلیت نامیده نشود. همه ایرانی هستیم و ملت واحده.

  2. درود فراوان به آقای یونسی دستیار محترم رییس جمهوری در امور اقلیتهاکه گفته هایش همیشه سنجیده و قابل ستایش است.

  3. اینکه آقای یونسی برای اولین بار به عنوان یک فرد دولتی شفاف و روشن با این مورد برخورد کردند قابل قدردانی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04