لوگو امرداد

برنامه ارایه‌ی نوشتار همایش علمی زرتشتیان اعلام شد

photo 2017 02 21 22 50 11بخش نوشتار سیزدهمین دوره‌ی همایش علمی زرتشتیان کشور در روزهای پنجم و ششم اسفندماه ۱۳۹۵ خورشیدی در تالار ایرج برگزار می‌شود.

برنامه و چکیده‌ی نوشتارها در روز پنجم اسفندماه بدین‌گونه است:

  • ارایه‌ی مقاله از سوی بهنام مرادیان با موضوع «به کارگیری رویکردهای زیست محیطی در جامعه زرتشتیان ایران»

چکیده: جامعه زرتشتی به عنوان میراث‌دار فرهنگ کهن ایرانی-زرتشتی، باید نماینده شایسته‌ای در انجام ارزش‌ها و آرمان‌های این فرهنگ باشد. حفظ محیط زیست و پاسداشت آن یک ارزش تاریخی و یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر امروزی است. این نوشتار چند پیشنهاد عملیاتی مطرح می‌کند تا کنش‌های کنونی جامعه زرتشتی، محتوایی زیست‌محیطی پیدا کند و هماهنگ با واقعیت‌های محیط زیست در روزگار کنونی باشد.

  • ارایه‌ی مقاله از سوی جمعی از دانشجویان زرتشتی(گروه نقد علمی مانتره: خشایار خضری ، دلارام دمهری ، پریسا رایومند، روشنک شهریاری ، پانیذ مزدیسنی ، فرزاد نوش) با موضوع «بررسی عوامل کاهنده ی مخاطبین مانتره»

 چکیده: مانتره برنامه‌ای است که با هدف زنده نگه داشتن خط دین دبیره ، خوانده شدن اوستا و  سروده‌های اندیشه برانگیز پیامبر بزرگمان ، اشوزرتشت اسپنتمان ،( گاتها) با آوایی خوش و ارایه‌ی مقالاتی برای رفع ابهامات دینی ، کار خود را آغاز کرد. این نوشتار سعی دارد تا با ارایه‌ی راهکارهایی مناسب ، در جهت بهبود کیفیت همایش و افزایش مخاطب ،گامی هرچند کوچک بردارد.

برنامه‌ی ارایه‌ی نوشتار در روز ششم اسفندماه بدین‌گونه است:

  • ارایه‌ی مقاله از سوی مهرداد خسرویانی با موضوع «تاثیر پدیده مهاجرت بر گویش زرتشتیان»

چکیده: این پژوهش درباره تاثیر پدیده مهاجرت بر گویش بهدینان است. زبان پدیده‌ای اجتماعی است که در تمام جوامع بشری با ساختار خاص خود وجود دارد. یکی از پدیده‌هایی که تاثیرات فراوانی بر  گویش زرتشتی داشته ، مهاجرت و جابجایی زرتشتیان به مناطق شهری و حتی کشورهای دیگر بوده است. از این‌رو تلاش شده با بررسی این پدیده، تاثیرات آن را پیش‌بینی کرده و پیشنهادهایی برای جلوگیری از نابودی آن ارایه شود.

  • ارایه‌ی سخنرانی از سوی نیو نوذری مدیرعامل موسسه «نیوشا آتیه» با موضوع «استعدادیابی و نقش آن در توسعه تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان و دانشجویان زرتشتی»

چکیده: شناخت توانمندی‌های فردی و استعداد افراد در کسب و کار و تحصیل از مدت‌ها پیش مورد توجه در بسیاری از کشورهای جهان بوده است . یکی از مهم‌ترین این عوامل توجه به استعداد فردی و مدیریت عمر افراد در جهت رسیدن به اهداف در طول یک دوره زندگی بوده بطوری‌که افراد در این دوران بتوانند رضایت شغلی داشته باشند. تحقیق صورت گرفته پس از بررسی با ارایه راهکارهایی مدون و آموزشی و بررسی‌های مرتب دوره‌ای به دنبال تغییر در الگوی موجود است.

  • ارایه‌ی رامتین شهرت با موضوع «شناسایی عوامل موثر بر توسعه کسب و کارهای کوچک و خرد گردشگری»

چکیده: : تقاضای گردشگری بسیار متنوع است و به سرعت تغییر می‌کند از این رو بنگاه‌های عرضه‌کننده خدمات گردشگری باید انعطاف‌پذیری زیادی داشته باشند و محصولات متنوعی را عرضه کنند. ساختار بنگاه‌های بزرگ اجازه چنین انعطافی را به آنها نمی‌دهد. از این رو رونق گردشگری وابسته به وجود بنگاه‌های کوچک و خرد باشد.  این پژوهش تلاش دارد تا با شناسایی عوامل موثر بر توسعه این بنگاه‌ها بتواند توسعه گردشگری را تسریع کند.

  • میزگرد با موضوع راهکارهایی برای ترویج اخلاق و فرهنگ بین دانش‌آموزان زرتشتی

با ارایه‌ی مقاله از سوی فرانک نمیرانیان با همین موضوع و ادامه بحث با حضور نمایندگانی از مدرسه‌های زرتشتی

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01